مجله تاپ‌ناز‌

چطور خود را برای کنکور 1400 آماده کنیم ؟

اگر بخواهیم یک لیست جامع برای آمادگی کنکور 1400 آماده کنیم، شامل تعداد زیادی آیتم می‌شود که باید آن‌ها را مورد بررسی قرار داد. اما محوریت بحث ما در این متن بر آمادگی در کنکور 1400 از طریق کتاب‌های کمک آموزشی است. در حقیقت این کتاب‌ها طی سالیان گذشته با هدف کمک کردن به دانش‌آموزان برای تسلط بر مباحث درسی وارد بازار شدند و به تدریج مورد استقبال عمومی قرار گرفتند و به جزییات و جنبه‌های مختلف آن‌ها روز به روز افزوده شد، به همین جهت قر است در این‌حا این مبحث و کاربرد آن را در کنکور 1400 به صورت جزیی‌تر بررسی کنیم.

چطور خود را برای کنکور 1400 آماده کنیم ؟

خرید کتاب‌های کمک درسی کنکور

معمولا در زمینه‌ی خرید کتاب‌های کمک درسی دو طیف افراط و تفریط دیده می‌شود، برخی معتقد هستند که ضرورتی برای خرید این کتاب‌ها وجود دارد و تنها می‌توان به وسیله‌ی کتاب‌های درسی در کنکور موفق شد، در نقطه‌ی مقابل آن‌ها افرادی قرار می‌گیرند که کتابی وجود ندارد که آن‌ها، آن را امتحان نکرده باشند. در واقع هردو دسته در یک اشتباه بزرگ هستند.

کتاب‌های کمک آموزشی به عنوان ابزارهای کمکی کتاب‌های درسی برای تسلط بر مباحث طراحی شده‌اند و در این زمینه تا حد زیادی موفق عمل کرده‌اند، بنابراین احتیاج به آن‌ها و نقش موثری که می‌توانند در درک بهتر مطالب و صرفه‌جویی در زمان داشته باشند که براساس سال‌ها تجربه‌ی هزاران نفر نمی‌توان انکار کرد، اما این مبحث را هم نباید انکار کرد که باید در خرید و انتخاب آن‌ها به صورت گزیده عمل کرد، تعداد زیاد کتاب تنها شما را گیج می‌کند و حتی ممکن است با ایجاد حس ترس زیاد برای عدم تسلط و مطالعه‌ی همه‌ی آن‌ها اهمال کاری در شما شدت بگیرد.

انتخاب بهترین گزینه برای خرید کتاب‌های کمک درسی کنکور

باید قبل از اقدام به خرید کتاب کمک درسی، باید در درجه‌ی اول با نیازهای خود آشنایی پیدا کنید، شما در درس مدنظر خود به دنبال رسیدن به چه هدفی هستید و بیشترین نیاز شما برطرف کردن چه موضوعی است، شناسایی این مبحث به شما کمک می‌کند تا طیف کتاب‌های موجود را محدودتر کنید، در گام دوم باید درباره‌ی این طیف محدود تحقیقات جامعی انجام دهید و ازبین آن‌ها بهترین گزینه را برای ذرس مورد نظر براساس تجربیات دیگران و اطلاعات درج شده درباره‌ی کتاب انتخاب کنید.

کتاب‌های کمک درسی کنکور انتشارات گاج

انتشارات گاج یکی از معتبرترین انتشارات‌ها در حیطه‌ی کتاب‌های کمک درسی است، که سعی می‌شود تا حدی در این متن درباره‌ی کتاب‌های کنکور چاپ شده، توسط آن بیشتر صحبت شود. تا برای شمتا کمکی باشد، در جهت انتخاب بهترین گزینه برای خود. بنابراین درجهت آمادگی برای کنکور 1400 بهتر است، با اطلاعات زیر بیشتر آشنا شوید.

کتاب‌های جامع یا پایه کنکور؟!!

کتاب‌های کنکور گاج برای کمک‌رسانی به دانش‌آموزان سه رشته‌ی تحصیلی علوم انسانی، علوم تجربی و ریاضی طراحی شده است. این کتاب‌ها درباره‌ی تمامی دروس مهم و موثر در این سه رشته هستند و براساس نوع مطالب و شیوه‌ای که انتخاب کرده‌اند به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. نخستین و مهم‌ترین دسته‌بندی درباره‌ی آن‌ها کتاب‌های پایه و کتاب‌های جامع است.

کتاب‌های پایه کنکور

کتاب‌های پایه کنکور همان‌طور که از نام آن‌ها مشخص است، برای تقویت پایه‌ی دروس طراحی شده، به همین جهت درباره‌ی دروس مرتبط با پایه‌ی تحصیلی دهم و یازدهم هستند، این کتاب‌ها به سه بخش درسنامه‌ی جامع و کوتاه، تست‌های کنکور و تست‌های تالیفی تقسیم می‌شوند و هدف آن‌ها تسلط و تقویت پایه‌ی دروس در دانش‌آموزان است.
چطور خود را برای کنکور 1400 آماده کنیم ؟

کتاب‌های جامع کنکور

کتاب‌های جامع کنکور که در دسته‌بندی ‌های مختلفی ارائه می‌شوند، با این هدف طراحی شدند که دانش‌آموزانی کنکوری بتوانند با شیوه‌ی تست‌خوانی و درواقع با یادگیری تستی بر مباحث سه مقطع تحصیلی دهم، یازدهم و دوازدهم رشته‌ی خود تسلط پیداکنند.

دسته‌بندی کتاب‌های کنکور انتشارات گاج

  • میکرو طبقه‌بندی

این کتاب شامل دو بخش، درسنامه‌های مختصر و تست‌ ها به همراه پاسخنامه است. این مجموعه یکی از بهترین و محبوب‌ترین گزینه‌ها برای جمع‌بندی کنکور برپایه‌ی تسلط بر تست است و در آن تست‌های کنکور سراسری در کنار تست‌های تالیفی و تست‌های آزمون‌های آموزشی گاج آورده شده است. بنابراین یک مجموعه‌ی جامع برای تسلط بر انواع طراحی سوالات تستی است.

  • آی‌کیو و آی‌کیو پلاس

این دسته از کتاب‌ها به دنیال انتقاد به کتاب‌های میکرو وارد بازار شد و تفاوت اساسی آن با مجموعه میکرو در ارائه‌ی سوالات تالیفی با سطحی بالاتر از سوالات کنکور است. دو نکته را باید درباره‌ی این مجموعه درنظر داشته باشید، در درجه‌ی اول این سوالات برای تسلط بالاتر شما طراحی شده و باعث می‌شود سطح ذهنی خود را از کنکور بالاتر ببرید و راحت‌تر سوالات آن را حل کنید، و در درجه‌ی دم باید بدانید که مجموعه تست‌های آن از سری میکرئ کمتر است و یک منبع جامع برای تست‌های کنکور به حساب نمی‌آید، بلکه به درد جمع‌بندی و تسلط بالاتر بر روی مباحث می‌خورد.

  • دور دنیا در 4 ساعت

کتاب‌های دور دنیا در 4 ساعت برای دانش‌آموزان کنکوری طراحی شده و گزینه‌ی بسیارمهمی برای خرید کنکوری‌های 1400 به حساب می‌آید. دراین مجموعه 6 کنکور سراسری داخل و خارج از کشور به همراه پاسخنامه آورده شده و به شما کمک می‌کند تا خود را در یک آزمون جامع مشابه کنکور خود بسنجید.

چطور خود را برای کنکور 1400 آماده کنیم ؟

  • میکرو طلایی

کتاب‌های میکروطلایی همراه بسیار خوبی برای مسیر کنکور است و به شما در یک جمع‌بندی در طی دوره‌ی کنکور کمک خواهد کرد. مباحث این کتاب‌ها به سه دسته‌ی کلی تقسیم می‌شود:

درسنامه‌های کوتاه و جامع( که از روش‌های مختلف مثل نمودارهای درختی و.. برای جمع‌بندی در ذهن استفاده کرده است).

تست‌های کنکوری و تالیفی

پاسخ‌نامه تشریحی و جامع( که در یک جلد جداگانه چاپ شده است).

  • مینی میکروطلایی

کتاب‌های مینی میکروطلایی خوراک جمع‌بندی آخر کنکور است. درواقع زمانی که به انتهای مسیر رسیده‌اید و بعد از درک گام به گام مطالب درحال حاضر احتیاج به یک جمع‌بندی جامع در زمان اندک باقی مانده دارید، باید به سراغ آن‌ها بیایید. این کتاب‌ها معمولا براساس موضوع طبقه‌بندی شده اند و در برخی از دروس به صورت درس به درس هستند، شامل توضیحات مختصر و تست‌های بسیار مهم در تعداد اندک هستند که قطعا در لحظات پایانی بسیار به کار شما می‌آیند.

باتوجه به توضیحاتی که داده شد، یک دانش‌آموزان کنکوری که قصد آمادگی برای کنکور 1400 را دارد، باید بتواند براساس نیاز خود و زمان‌های مختلفی که در آن قرار می‌گیرد، بهترین ابزار کمک درسی را برای خود انتخاب کند. رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه را ببینید!