مجله تاپ‌ناز‌

چگونه از لب های خود مراقبت کنیم؟

به عنوان یک خانم، مطمئناً همگی ما عاشق رژ لب های رنگارنگ هستیم. از رژ لب های جیغ و جذاب گرفته، تا رنگ های نود و ملایم. اما اگر قرار باشد از لب های خود مراقبت نکنید حتی زیباترین رنگ ها هم نمی تواند جلوه زیبائی به لب های شما بدهد. فقط برای یک لحظه یک رژ لب فوق العاده را بر روی لب هایی خشک و ترک خورده تصور کنید. قطعاً این چیزی نیست که شما بخواهید. بدون مراقبت از لب ها هیچ رژ لبی حتی از بهترین برندها هم نمی تواند به شما ظاهری عالی بدهد. تنها زمانی می توانید لب هایی لطیف، خوش رنگ و جذاب داشته باشید که با استفاده از محصولات مراقبتی مناسب لب، با آبرسانی و حفظ رطوبت کافی، به سلامت لب های خود کمک کنید.

ما در این جا با پیشنهاد چند نکته مهم در محافظت از لب ها، به شما کمک خواهیم کرد تا لب هایی جذاب و ایده آل داشته باشید!

چگونه از لب های خود مراقبت کنیم؟

چند نکته مهم در محافظت از لب

یکی از نازکترین بخش های پوست بدن، پوست لب هاست. دقیقاً به همین دلیل است که پوست لب بسیار حساس و شکننده بوده و به راحتی دچار شکاف و ترک می شود. در حقیقت لب ها دارای غدد چربی کمی بوده و همچنین  قادر به تولید ملانین طبیعی نیستند. ملانین ماده ای است که می تواند به عنوان یک محافظ در برابر اشعه خورشید عمل کند. پس می توان گفت لب ها با وجود فقدان این دو ماده هیچ راهی برای محافظت از خود ندارند. این مسئله اهمیت محافظت و مراقبت از لب ها را دو چندان می کند. بویژه در فصل های سرد سال که لب ها نیاز به محافظت بیشتری پیدا می کنند.

عموماً لب های خشک و ترک خورده تصویری است که در فصل های سرد بیشتر می بینیم. این به این دلیل است که هوای سرد به شدت باعث کم آب شدن پوست بدن می شود. لب ها هم از این قاعده مستثنی نیستند. اما سرما تنها دلیل خشک شدن لب ها نیست. خشکی هوا، قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب و حتی باد، هر کدام می تواند دلیلی برای ترک خوردگی و ایجاد شکاف در لب های شما باشد. اما راه چاره چیست؟ چگونه می توانیم لب هایی سالم و لطیف داشته باشیم؟

با ما باشید. پیشنهادات خوبی برای محافظت از لب های شما داریم!

 

1- از بالم لب استفاده کنید

چگونه از لب های خود مراقبت کنیم؟

یقیناً یکی از راه کارهای سریع و راحت برای از بین بردن حالت خشکی لب ها و محافظت از آن، استفاده از بالم لب است. نوعی محصول مراقبتی از لب ها که حاوی ترکیبات مرطوب کننده و انواع روغن های تقویت کننده پوست، مانند روغن نارگیل است. برخی از انواع بالم نیز جهت تسریع روند بهبود لب ها دارای آلانتوئین و یا آلوئه ورا هستند.

ناگفته نماند که وجود ویتامین هایی نظیر ویتامین E و یا C هم از دیگر مزایای این قبیل محصولات است. حتی برخی از انواع مرغوب بالم، با داشتن موادی مانند هیالورونیک اسید و یا کلاژن می توانند تأثیر شگفت انگیزی در کاهش چین و چروک لب ها داشته باشند. این مواد را می توان یکی از مهم ترین فاکتورهای مؤثر در مقابله با پیری پوست به شمار آورد. به شما توصیه می کنیم هنگام انتخاب یک بالم لب مناسب، از وجود مواد محافظ UVA نظیر اکسید روی در آن اطمینان حاصل کنید. جهت استفاده از بالم کافیست در طول روز به فاصله چند ساعت یکبار لب های خود را با استفاده از آن مرطوب کنید.

 

2- از لیس زدن و لمس لب ها خودداری کنید!

شاید فکر کنید لمس کردن مکرر لب ها و مرطوب کردن آن با بزاق دهان، راهی برای رفع خشکی آن باشد. اما باید یگوییم سخت در اشتباهید! شما با این کار تنها به پوسته پوسته شدن و آسیب پذیری بیشتر لب ها کمک می کنید.

در حقیقت آنزیم های موجود در بزاق دهان، باعث از بین رفتن لطافت پوست لب و ایجاد حالتی زبر و خشن بر روی آن ها خواهند شد. علاوه بر این، تنفس با دهان باز هم می تواند باعث تحریک پوست لب و خشک شدن آن شود. زیرا با هر بار دم و بازدم، لب ها در معرض هوای خشک قرار گرفته و رطوبت زیادی را از دست خواهند داد.

 

3- هنگام بیرون رفتن از رژ لب استفاده کنید

جالب است بدانید گاهاً استفاده از رژ لب هنگام بیرون رفتن از منزل بهترین راه برای محافظت از لب های شماست. البته کیفیت رژ لب هم بی شک از نکاتیست که باید مورد توجه قرار بگیرد. در واقع شما با زدن رژ لب، لایه ای محافظ بر روی پوست لب ایجاد می کنید. این لایه می تواند لب هایتان را در برابر عوامل آسیب زا مانند آفتاب، هوای سرد و خشک، آلودگی و … به خوبی محافظت کند.

 

4- هیدراته نگهداشتن لب ها

خشکی لب هنگام خواب امری کاملاً طبیعیست. بنابراین به شما توصیه می کنیم قبل از خواب با استفاده از مرطوب کننده لب و یا حتی کمی شیر، لب های خود را در طول شب هیدراته نگهدارید. هیدراته ماندن لب ها در واقع یکی از مهم ترین عوامل داشتن لب هایی سالم و لطیف است. همچنین نوشیدن مقدار کافی آب در طول روز (چیزی در حدود 8 لیوان) هم می تواند به خوبی به مرطوب ماندن لب های شما و محافظت از آن کمک کند.

 

5- قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید

اگر می خواهید لب هایی سالم داشته باشید، مطمئن شوید که قبل از رفتن به رختخواب هیچ اثری از مواد آرایشی بر روی لب های شما باقی نمانده است. پوست لب شما نیاز به تنفس دارد و باقی ماندن رژ در طول شب می تواند مانع این عمل شود. پس قبل از خواب، حتماً با استفاده از محصولات پاک کننده آرایش و یا یک پنبه مرطوب، با دقت لب های خود را تمیز کنید.

 

6- استفاده مداوم از لایه بردار یا اسکراب لب

چگونه از لب های خود مراقبت کنیم؟

لایه برداری از پوست لب درست به اندازه لایه برداری از پوست صورت اهمیت دارد. با این کار ضمن محافظت از لب ها و از بین بردن سلول های مرده پوست، به افزایش فرآیند گردش خون در ناحیه لب و به تبع آن، داشتن لب هایی خوش رنگ و البته سالم کمک می کنید. شما برای این کار دو راه دارید. استفاده از اسکراب های خانگی مانند مخلوط شکر و عسل، و یا استفاده از اسکراب هایی که با داشتن مواد طبیعی، درست مانند یک لایه بردار دست ساز خانگی عمل می کنند. محصولاتی نظیر اسکراب صورت و لب شکر و هسته انگور و عصاره مانو لورآل که با لایه برداری عمیق لب ها و تأمین رطوبت مورد نیاز پوست، جلوه ای درخشان و لطیف را به لب های شما می بخشد. به این ترتیب شما با ایجاد سطحی صاف بر روی پوست لب، می توانید از جلوه زیبای انواع رژ بر روی لب های خود اطمینان حاصل کنید!

خوب حالا که با ترفندهای جذاب برای داشتن لب هایی زیبا آشنا شدید، وقت را هدر ندهید و سری به فروشگاه اینترنتی ارس خرید بزنید و با خرید محصولات مراقبتی و لوازم آرایش لب مرغوب و بی نظیر این فروشگاه، روتین مراقبت از لب های خود را آغاز کنید! رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه را ببینید!