مجله تاپ‌ناز‌

فواید مثبت اندیشی و آثار آن بر زندگی شما | چگونه مثبت اندیش باشیم؟

مثبت اندیشی در زندگی بسیار اهمیت دارد و دارای مزیت های زیادی است که در این مطلب می خواهیم در مورد فواید مثبت اندیشی در زندگی بگوییم و فواید مثبت اندیشی برای زندگی را مرور کنیم.

باید توجه داشته باشید که در واقع می توان مثبت اندیشی را یک حسن و موهبت دانست زیرا وجود آن باعث می شود تا فرد انرژی مثبتی به خود و اطرافیانش بدهد و اگر چه زمانی کاری برایش خوشایند نبود با دیدی متفاوت که به موضوع دارد برای او ناخوشایند نخواهد بود و بدین ترتیب در مسیر موفقیت قرار می گیرد و معمولا همین مثبت اندیشی دلیل اصلی پیشرفت آنها شناخته می شود.

فواید مثبت اندیشی بر زندگی

تغییر افکار منفی ذهن کار سختی به حساب می آید و فرآیندی است که نیاز به زمان دارد. مثبت اندیشی این نیست که عینکی به چشم بزنید و همه جا را زیبا ببینید و تمام مواردی را که با آنها روبرو می شود نادیده بگیرید. مثبت اندیشی بدین معنی نمی باشد که تمام واقعیت های اطراف خود را نادیده بگیرید بلکه یعنی بتوانید رویکرد بهتر و فعل تری نسبت به زندگی خود داشته باشید. مثبت اندیشی به جای احساس کلافگی و نا امیدی به شما این امکان را می دهد تا با فکر کردن به روش های موثر برای رفع و حل مشکلاتی که دارید قدم بردارید. خیلی از افراد به دلیل مشغله کاری زیادی که دارند و یا مسئولیت هایی که در زندگی خود دارند بیشتر اوقات حس کلافگی و خستگی می کنند و بدین ترتیب خیلی راحت ذهن خود را درگیر مسائل منفی خواهند کرد و به آرامی این افکار وارد ذهن می شوند.

نوع باور و اعتقاد فرد است که برداشت او را از زندگی و وقایع آن نشان می دهد و سپس او را به سوی خوشبختی یا بدبختی به دنبال خود می کشاند به همین دلیل توصیه می شود که اصلا افکار منفی را وارد ذهن خود نکنید . اگر مسئله یا مشکلی برای شما پیش آمد دنبال روش های طلایی و مثبت برای رفع آن باشید.

مزیت های مثبت اندیشی

همان گونه که متوجه شدید مثبت اندیشی فواید زیادی دارد و وجود آن در هر فردی می تواند انگیزه و توانایی او را افزایش دهد و به همین دلیل در ادامه به بیان مزیت های بیشتری از مثبت اندیشی پرداخته ایم:

پیشرفت با مثبت اندیشی

باید بدانید که مثبت اندیشی بهترین عامل پیشرفت مالی و شغلی است و بیشتر انسان های مثبت اندیش هم شانس بیشتری برای رسیدن به موفقیت دارند. افراد مثبت اندیش در مشکلات غرق نمی شوند و سعی دارند تا هر چه سریع تر راهی برای مدیریت موفقیت پیدا کنند. در این زمینه باید اعتقاد داشته باشید که مشکلات قابل حل هستند و برای حل شدن آنها فقط لازم است شما اعتماد به نفس داشته باشید و تمام تلاش خود را برای حل آن به کار ببرید.

مثبت اندیشی

برای لذت بردن چیزهای زیادی وجود دارد

بیشتر انسان ها عادت دارند که فقط چیزهای منفی را ببینند و آنها را به سوی خود جذب کنند به همین دلیل توصیه می شود که چشمان خود را باز کنید و با دقت بیشتری اطراف خود را ببینید تا از تمام محیط اطراف خود لذت ببرید. باید بدانید که دلخوشی های ساده زندگی هم با ارزش هستند زیرا شما هیچ موقع نمی توانید لبخندی که بر روی لب فرزندتان نقش می بندد و یا لحظات خوشی را که در کنار دوستان خود می گذرانید با پول بخرید.

لحظات شاد در زندگی

بر اساس اغلب اعتقاد ها هر شخصی در زندگی اش دارای یک چیز لذت بخش است که البته برایش بسیار با ارزش خواهد بود و هنگامی که مجبور هستید در زندگی بر یک سری از مشکلات غلبه کنید لازم است تا دیدگاه خود را نیز در این زمینه تقویت نمایید. برای مثال شما می توانید به خانواده،دوستان و تمام لحظات خوبی که در زندگی دارید افتخار کنید و یا کاغذی بردارید و تمام ویژگی ها و موفقیت های خود را بر روی آن بنویسید و آن هنگام متوجه خواهید شد که زندگی به اندازه ای که فکر می کنید هم بد و بی روح نیست.

دارویی خوب برای لحظات سخت زندگی است

یکی دیگر از فواید مثبت اندیشی این است که تمام انسان های مثبت اندیش می دانند که لحظات شاد و سخت در زندگی دائمی و پایدار نیستند و به همین خاطر همواره آمادگی لازم برای مقابله با چالش های مختلف زندگی را دارند. اغلب افراد مثبت اندیش در حال و لحظه کنونی زندگی می کنند و این روش آن ها را در مقابل با نگرانی،اضطراب گذشته و آینده مصون می دارد. پیشنهاد می شود که صبور باشید و در پی آن خواهید دید که چگونگه زندگی روی خوش خود را به شما نشان خواهد داد. به طور کلی اغلب انسان های مثبت اندیش مانع های موجود در راه موفقیت را یک تکه باز سنگین نمی دانند و از آن به عنوان یک فرصت استفاده می کنند.

داشتن زندگی طولانی تر

بر اساس تحقیقات انجام شده یکی از دیگر از فواید مثبت اندیشی سالم و جوان ماندن است. در واقع نگرش و افکار مثبت ذهن باعث افزایش سطح دفاعی بدن خواهد شد و در نهایت بدن را قوی تر خواهد کرد. همچنین مثبت اندیشی یکی از بهترین راه ها برای مبارزه با بیماری استرس محسوب می شود و باقی ماندن استرس در بدن بسیار خطرناک است. به همین خاطر مثبت اندیشی کمک خواهد کرد تا عمر طولانی تر و بدون بیماری داشته باشید و از هر لحظه زندگی خود نهایت لذت را ببرید. پس اگر قصد دارید تا کیفیت زندگی خود را بالا ببرید توصیه می کنیم که مثبت اندیشی را جایگزین منفی نگری کنید.

قدرت افکار مثبت

توجه داشته باشید که همه افراد مثبت اندیش می دانند که داشتن افکار مثبت آن ها را در رسیدن به هدف ها یاری می کنند و همچنین باعث حال خوب آن ها خواهند بود. بهتر است بدانید که مثبت اندیشی بر روی احساسات تاثیر خواهد گذاشت و در روند تمرکز ذهن برای شما کمک کننده خواهد بود و به تدریج برای شما تبدیل به عادت خواهد شد تا پیش از هر کاری به جنبه مثبت آن فکر کنید.

مثبت اندیشی کلید موفقیت شما است

همانطور که می دانید افراد مثبت اندیش کسانی هستند که سریع برای انجام هر کاری اقدام می کنند و منتظر معجزه نمی مانند. توجه داشته باشید افرادی که در زندگی قدم های کوچکی بر می دارند دارای شانس بیشتری در رسیدن به اهداف خود هستند. جالب است بدانید که گریه کردن برای واقعیت های منفی زندگی آینده ای نخواهد داشت ولی مثبت اندیشی در این گونه مواقع می تواند در موفقیت را به روی شما باز کند. همچنین معمولا یک فرد مثبت اندیش به چالش هایی که در زندگی به وجود می آیند به دیده تجربه نگاه خواهد کرد.

اگر قصد دارید مثبت اندیش باشید نکات زیر را حتما بخوانید

مثبت اندیشیدن آدمی را در رسیدن به اهداف زندگی یاری می کند و سبب افزایش شور ، نشاط و کارآمدی و سازندگی می شود.برای رشد و گسترش نگرش مثبت به آینده در خود باید:

1 – جایگاه های سودمند و خوشایند را در ذهن خود مجسم کنید.

2 – هنگام سخن گفتن از واژگان مثبت بهره ببرید.

3 – همواره کوشش کنید اندیشه های منفی و خطا را از ذهن خود دور کنید.

4 – به جنبه های مثبت و سازنده زندگی تان نگاه کنید.

5 – با دارندگان اندیشه های مثبت، رفت و آمد کنید.

6 – از فیلم ها و داستان های الهام بخش سود جویید.

7 – آن چیزی را در ذهن خود ببینید که دوست دارید رخ دهد.

8 – بیاموزید که بر اندیشه های خودتان چیره باشید.

9 – کارهایی را در ذهن خود تکرار کنید که در شما انگیزه می آفریند.

10 – تمرکز و مراقبه را بیاموزید و تمرین کنید.

11 – مهارت شاد بودن و شاد زیستن را بیاموزید.

12 – توجه داشته باشید که حتی برداشتن یک گام به سوی مثبت اندیشی، سبب رفتارهای نو و شادی آفرین در زندگی تان می شود.

13 – ورزش را فراموش نکنید.

14 – به خنده و خوشی اهمیت بدهید.

15 – به جای ناتوانایی های تان، توانمندی های تان را ببینید.

16 – در برابر ناداشته های تان، داشته های تان را ببینید.

17 – در کنار نگاه واقع بینانه به زندگی، منفی بافی را از خودتان دور کنید.

18 – باور به « نمی توانم » را فراموش کنید.

مطالب مشابه را ببینید!