مجله تاپ‌ناز‌

کابینت روشویی دکوراسیون شیک داشته باشید!

پیش از اینکه به بررسی موضوع دکوراسیون و تاثیر کابینت روشویی بر آن در این مقاله از سری مقالات تولیدی الگانته کابین بپردازیم، خواهشمندیم به سوالی که از شما همراهان گرامی پرسیده ایم پاسخ دهید؛ آیا تا بحال به نمای سرویس بهداشتی و حمام منزل خود فکر کرده‌اید؟!

کابینت روشویی چه ویژگی هایی دارد

کابینت روشویی یک کابینت یا قفسه در حمام یا توالت است که معمولا زیر سینک روشویی یا بالاتر از روشویی قرار میگیرد . کابینت های روشویی از گذشته تاکنون برای نگهداری اقلام آرایشی بهداشتی و دارویی استفاده می شود که هم ازنظر زیبایی وهم از نظر بهداشتی حائز اهمیت است . از این نظر که وسایلی مانند حوله مسواک جعبه کمک های اولیه و … در معرض باکتری ها قرارنگیرند .

روشویی کابینت های جدید بسیارپیشرفته تر از انواع قدیمی شده اند  و ویژگی هایی از قبیل صوت بلوتوث ،روشنایی محیط ،سوکت های ریش تراش دارند و دارای دستگاه ضد بخار برای آینه هستند . کابین روشویی حمام یا توالت فضاهای کوچک ودنجی هستند که فضای کمی را که میتواند کاملا بلا استفاده باشد را دربر گیرد . اضافه کردن کابینت روشویی به توالت یا حمام باعث ایجاد فضا سازی حداکثری شده و در نتیجه ابزارموردنیاز در حمام و توالت مرتب سرجای خود قرارخواهند گرفت .کابینت روشویی علاوه بر ایجاد فضاسازی ،مکان مناسبی برای نگه داشتن وسایل تزئینی مانند شمع ،مجسمه و گیاهان زینتی کوچک مانند کاکتوس است که  محیط زیبا و آرامش بخشی را فراهم می آورد . ما در بازار می توانیم انواع روشویی کابینتی را در بازار مشاهده نماییم.

کابینت روشویی دکوراسیون شیک داشته باشید!

معرفی جنس کابینت روشویی

جنس کابینت روشویی باید به گونه ای باشد که در برابر رطوبت ، بخارآب و در صورت خیس شدن کابینت روشویی در محیط حمام یا توالت مقاومت داشته باشد . پس باید جنسی انتخاب شود که علاوه بر زیبایی ،وزن سینک را تحمل  و همچنین ضد آب باشد .  اما بهترین جنس  و مواد برای کابینت روشویی چیست ؟

کابین‌های روشویی موجود در هر یک از چندین فروشگاه کابینت روشویی معتبر از موادی مانند تخته سه لا ، ام دی اف ،چوب جامد ،سنگی و … ساخته شده‌اند.

MDF

ماده ای متشکل از الیاف کامپوزیت ، قطعات ریز چوب به همراه رزین و یا موم است که با روکش های از جنس های مختلف مانند ملامینه ، های گلس و … پوشیده میشود که این روکش ها دارای رنگ ها و طرح های متفاوتی بر حسب قیمت دارند . ام دی اف بسیار مقرون به صرفه است و تقریبا همه ی اقشار قادر به استفاده از آن در منازل خود میباشند . همچنین ضد موریانه و آنتی باکتریال هستند . با این حال از نظر کیفیت و طول عمر برای استفاده در کابینت روشویی به دلیل فضای مرطوب حمام و دستشویی نیستند .

PVC

پی وی سی یا پلی ونیل کلراید نوعی پلاستیک فشرده و خاص است که کاربردهای متنوعی دارد .از این ماده برای روکش ها و ب اصطلاح نوارهای پی وی سی برای کناره های ام دی اف استفاده می شود . پی وی سی دارای سطحی صاف و صیقلی است که به هر رنگی در می آید و رنگ های متنوعی از آن در بازار موجود است . استفاده از کابینت روشویی پی وی سی در حمام و توالت علاوه بر زیبایی ، کیفیت عالی ، استحکام ،مقاومت 100% در برابر آب و ضربه بسیار مقرون به صرفه میباشد و عمر طولانی دارد .

چوب جامد: چوب جامد برای ساخت کابین روشویی از ظاهر بسیار زیبایی برخوردار است ولی جنس مناسبی برای آن نیست زیرا چوب حتی در بهترین نوع و جنس نیز در برابر رطوبت گسترش یافته و منقبض شده و در نتیجه ترک میخورد . در ضمن چون از قیمت بالایی نیز برخوردار است.

کابینت روشویی دکوراسیون شیک داشته باشید!

معرفی سایر جنس های کابینت روشویی

تخته سه لا: نوع دیگری از جنس کابینت روشویی جنس تخته سه لا است که از چندین لایه روکش چوبی ساخته شده است . این نوع دارای استحکام خوبی است و قیمت مناسبی نیز دارد ولی لبه های تخته سه لا مستعد آسیب پذیری به وسیله ی آب هستند و با تغییرات رطوبت منقبض می شوند . پوشاندن تخته سه لا با روکش های متفاوت گزینه ی خوبی است ولی در صورت آسیب به روکش در گذر زمان به تخته سه لا هم آسیب خواهد رسید . ضمن اینکه استفاده از تخته سه لا به زیبایی استفاده از چوب جامد نیست .

سنگ : برای ساخت روشویی کابینتی از سنگ های متفاوتی استفاده میشود . این سنگ ها میتوانند خالص یا ناخالص به همراه مواد بازیافتی باشند . از این موارد میتوان به گرانیت،  کوارتز ، مرمر ، شیشه ، بتون ، کاشی ، گدازه ، رزین ، بلوک و … استفاده کرد . در متن زیر به چند نوع از آن ها میپردازیم :

کوارتز : از سخت ترین و فراوان ترین مواد معدنی موجود در طبیعت می باشد . این نوع سنگ برای استفاده در کابینت روشویی دارای مزایای زیادی از جمله سختی ، استحکام و مقاومت در برابر رطوبت ، لکه ها ، باکتری ها است و میتوان برای جلوگیری از تیز شدن لبه ها به آنها لبه نصب کرد . از معایب آن نیز می توان قیمت بسیار بالا و به جا ماندن اثر انگشت روی آن اشاره کرد .

مرمر: سنگ مرمر فرم سنگین و بلورین سنگ آهک است که اغلب از رگه های خاکستری و سفید تشکیل شده اگرچه رنگ های دیگری نیز دارد . مرمر ماندگاری بالایی دارد و قیمت آن مناسبتر از کوارتز است ، همچنین مقاومت بالایی دارد از معایب ان هم این است که در برابر لکه ها ، خراش ها ، و مواد اسیدی اسیب پذیر است .

گرانیت : گرانیت با وجود قیمت بالای آن زیبایی چشمگیر و تنوع بسیار بالایی دارد . سخت و ضد خش است و در برابر رطوبت و ضربه بسیار مقاوم میباشد .

بتون : بتون ها مانند گذشته ماده ای نیستند که فقط در صنعت استفاده شوند . از این ماده آلی برای ساخت کابینت های روشویی ، میزهای بتنی ،کانتر های آشپزخانه و … استفاده میشود . ظاهر بتون را میتوان به شکل سنگ های طبیعی درآورد که بسیار بادوام نیز هستند .بتون همچنین از نظر اقتصادی با صرفه است فقط به دلیل متخلخل بودن بتون ها برای استفاده از آنها در جایی که رطوبت وجود دارد مانند روشویی کابینتی توالت و حمام باید به طور مداوم آب بندی شود.

حتما از مراکز معتبر خرید کنید‍!

اگر مطالب این مقاله شما را مجاب به استفاده از روشویی کابینتی برای منزل خود کرد پیشنهاد می‌کنیم که حتما از مراکز معتبر خرید کنید. تولیدی الگانته کابین به عنوان یک مرکز خرید کابین روشویی pvc در وبسایت خود محصولاتی با کیفیت را برای خرید در اختیار شما قرار داده است.

کابینت روشویی دکوراسیون شیک داشته باشید!

رابطه ی کابینت روشویی و دکوراسیون

کابینت روشویی بخشی از فضای حمام یا توالت را به خود اختصاص میدهد که استفاده از آن تاثیر بسزایی در زیبایی دکوراسیون منزل خواهد داشت . چیدمان منزل و نوع ترکیب رنگ هایی که انتخاب شده اند در این زیبایی بی تاثیر نیست . طرح و وسایل مورد استفاده در دکور یک محیط تاثیر زیادی بر احساسات ، روحیات ، روابط افراد و حتی شغل آنها دارد که نمیتوان از آن  چشم پوشی کرد . برای استفاده از کابین روشویی باید ابتدا به سبک وسایل و طرح و رنگ آنها توجه کرد که با یکدیگر هارمونی داشته باشد . مثلا اگر سبک خانه ای مدرن باشد انتخاب کابینت روشویی با طرح کلاسیک در آن اشتباه است و در آن خانه آشفتگی و بی نظمی به وجود می آید . مورد دیگر انتخاب اندازه روشویی کابینتی است که باید مناسب فضایی که روشویی در ان تعبیه می شود باشد .

انتخاب رنگ نیز از عناصر مهمی است که باید به آن توجه کرد . در فضا های کوچک از رنگ های روشن مانند سفید استفاده شود که فضا بیشتر از این کوچک دیده نشود . درکنار مواردی که ذکر شد وجود آینه شکیل و زیبا باعث بزرگ تر نشان دادن فضا و همچنین زیبایی آن محیط می شود . پایان رپورتاژ آگهی /

 

جهت کسب اطلاعات بیشنر و مشاوره در جهت خرید روشویی مناسب برای خود به وبسایت الگانته کابین به نشانی Www.Elegantecabin.com مراجعه کرده و یا با شماره تماس ۰۹۱۲۰۵۱۵۳۵۱ تماس حاصل فرمایید.

مطالب مشابه را ببینید!