مجله تاپ‌ناز‌

کاربردهای جالب غیر خوراکی نمک آشپزخانه

کاربردهای جالب غیر خوراکی نمک آشپزخانه

تقریبا تمام غذاها حاوی نمک هستند و اگر چاشنی نمک نباشد غذا طعمی ندارد. اما جالب است بدانید که از نمک می توانید استفاده های غیر خوراکی نیز داشته باشید. در این مطلب کاربردهای نمک در خانه داری را بررسی می کنیم.

استفاده غیرخوراکی از نمک و کاربردهای جالب نمک

 

چند استفاده جالب نمک آشپزخانه

نمک یکی از چاشنی های غذایی است که مدت های مدیدی به صورت گسترده توسط انسان ها استفاده می شود و فواید زیادی دارد که شاید شما تا کنون درباره آن نشنیده باشید. اکنون در این مقاله می خواهیم توضیح مختصری درباره چندین نمونه از موارد کاربرد این ماده غذایی به شما بدهد.

 

جلوگیری از قارچ و کپک روی پرده حمام با استفاده از نمک

اگر بلافاصله بعد از خریدن پرده حمام ابتدا آن را با آب نمک شستشو بدهید هرگز قارچ و کپک روی آن رشد نمی کند.

 

درمان جای نیش حشرات با نمک

برای درمان جای نیش حشرات ابتدا انگشت را مرطوب کنید سپس آن را در نمک فرو کرده و روی جای نیش بمالید.

 

تمیز کردن ظروف مسی با نمک

نمک برای تمیز کردن ظروف مسی معجزه می کند. نمک را با سرکه و آرد ترکیب کنید و کمی هم آب لیمو داخل آن بریزید و ترکیب را روی ظرف مسی بمالید.

 

جلوگیری از پاشیدن روغن با نمک

برای سرخ کردن ماهی یا گوشت ابتدا کمی نمک داخل روغن تاوه بریزید تا هنگام سرخ شدن روغن به بیرون پاشیده نشود.

 

جلوگیری از چکه کردن شمع با نمک

برای جلوگیری از چکه های ذوب شده شمع ابتدا آن را برای چند ساعت در محلول غلیظ نمک قرار دهید و بعد از خشک شدن آن را روشن کنید.

 

از بین بردن بوی بد کفش با نمک

برای از بین بردن بوی بد کفش کیسه های نمک را داخل کفش ها قرار دهید، بعد از چند ساعت کفش ها دیگر بد بو نیستند. به جای کیسه می توانید مقداری نمک داخل کفش ها بپاشید.

 

خلاص شدن از مورچه ها با نمک

برای خلاص شدن از مورچه ها محلول نمک و آب به نسبت ۱ به ۴ در بطری درست کنید و آن را در قسمت هایی که مورچه هست بریزید. یا این که فقط مقداری نمک بپاشید.

 

درست کردن رنگ خانگی برای بچه ها

برای درست کردن رنگ بازی برای بچه ها ۱ پیمانه آرد را با ۱ پیمانه نمک مخلوط کنید. سپس یک پیمانه آب و چند قطره رنگ به آن اضافه کنید.

 

از بین بردن بوی پیاز از روی دست

معمولا بعد از آشپزی بوی پیاز و سیر روی دست ها باقی می ماند. برای از بین بردن آن دست ها مرطوب کنید سپس روی آن ها نمک بمالید و در آخر شستشو دهید.

 

خوشبو کننده هوای طبیعی

برای درست کردن این خوشبو کننده به ۱ و ½ پیمانه نمک و ۲۰ الی ۳۰ قطره روغن ضروری و گلبرگ های رز نیاز دارید. تمام این مواد را داخل یک شیشه آماده کنید و از بوی خوش خانه لذت ببرید. می توانید از پوست پرتقال به عنوان ظرف برای این کار استفاده کنید.

 

خاموش کردن آتش روغن

اگر آتش روغن در آشپزخانه از کنترل خارج شد کمی نمک داخل آن بریزید تا جریان اکسیژن را از بین ببرد و آتش را خاموش کند. همیشه هنگام سرخ کردن غذا کمی نمک دم دست داشته باشید.

 

تمیز کردن اتو

برای تمیز کردن لکه های روی اتو آن را روشن کنید و کمی نمک روی کاغذ بپاشید و در نهایت اتوی داغ را روی نمک ها بکشید.

 

جلوگیری از بخار گرفتن پنجره ها با نمک

اسفنج را به آب نمک آغشته کنید و به قسمت داخلی شیشه ها بکشید. روش دیگر این است که یک کیسه نمک لبه پنجره ها قرار دهید.

 

تمیز کردن سینک

برای تمیز کردن سینک های فلزی ضد زنگ کمی نمک و آب لیمو را با هم ترکیب کنید سینک را با آن بشوئید. این ترکیب خیلی بهتر از شوینده های شیمیایی است.

 

اجازه ندهید در رستوران فریب بخورید

اگر در رستوران داخل غذا تار مو پیدا کردید قبل از این که به پیشخدمت تحویل بدهید داخل آن نمک بریزید تا مطمئن شوید که همان غذا را برایتان بر نگردانند.

نمک و استفاده های جالب از نمک

مطالب مشابه را ببینید!