مجله تاپ‌ناز‌

معرفی گیاهان مناسب برای آشپزخانه و ویژگی هر کدام از این گیاهان

گیاهان مناسب آشپزخانه دارای انواع متعددی هستند و شما می توانید یکی از این گیاهان زیبا را که به نور زیادی هم نیاز ندارند برای فضای آشپزخانه خود انتخاب کنید.

گیاهان مناسب برای آشپزخانه گیاهانی می باشند که خیلی راحت بتوانند در محیط های با نوسانات دمایی دوام بیاورند و آسیب زیادی هم نبینند. می توان گفت که این گیاهان بسیار طرفدار دارند زیرا نگه داری از آنها نسبت به دیگر گیاهان و گل ها آسان است و آسیب زیادی هم نمی بینند.

معرفی گیاهان مناسب آشپزخانه

باید بدانید که گیاهان ایده آل یا گلهای آپارتمانی مناسب برای فضای آشپزخانه برای خانم ها بسیار مهم تر هستند زیرا خانم ها بیشتر وقت خود را در آشپزخانه می گذرانند و وجود این گل ها و گیاهان در فضای آشپزخانه حس نشاط و تازگی به خانم ها می بخشد. به دلیل وجود رطوبت زیاد در آشپزخانه باید گیاهانی را انتخاب کنید که به رطوبت عادت دارند.

بهتر است در موقع تهیه یک گیاه به مواردی مانند نورگیری فضای آشپزخانه و تهویه هوا هم توجه داشته باشید.

گل های ویژه آشپزخانه

همان گونه که متوجه شدید گل های مناسب آشپزخانه بسیار متنوع هستند و باید بیش از تهیه و کاشت در انتخاب آنها دقت کنید که در ادامه چند نوع از این گل ها و گیاهان خاص را به شما معرفی می کنیم:

معرفی گیاهان مناسب برای آشپزخانه و ویژگی هر کدام از این گیاهان

گیاه لیندا

لیندا جزو گیاهان مفید برای فضای آشپزخانه است و اگر نور غیر مستقیم خود را بگیرد و در باقی شرایط هم خوب دوام می آورد. این گیاه بومی کشور مکزیک است و به همین دلیل به راحتی در مناطق خشک رشد می کند. گیاه لیندا هوای اطرافش را تصفیه می کند و مونواکسید، فرمالدئید و بنزن را از بین می برد.

گیاه رزماری

گیاه رزماری طعمی عالی دارد و برای نگهداری در منزل و آشپزخانه مناسب است. برگ های آن بوی خوبی دارند و باعث دفع حیوانات مانند گربه از آشپزخانه می شود. این گیاه باعث دفع حشرات از آشپزخانه می شود و به همین دلیل می توان آن را از گیاهان مناسب و ویژه آشپزخانه دانست.

گیاه کاکتوس

کاکتوس هم جزو گیاهان مناسب آشپزخانه است و اگر شما خیلی وقت ندارید به گل و گیاه برسید می توانید کاکتوس تهیه کنید. کاکتوس آب زیادی در بافت های خود ذخیره می کند و می تواند مدتی طولانی بدون آب زنده بماند.

معرفی گیاهان مناسب برای آشپزخانه و ویژگی هر کدام از این گیاهان

گیاه پوتوس

گیاه پوتوس برای آشپزخانه مناسب است و می توان آن را در این محیط نگهداری کرد. این گیاه دارای رگه های زرد است و جزو گیاهان با دوام برای آشپزخانه و خانه است. این گیاه دارای برگ های زیبایی است که شبیه به قلب هستند و دارای آستانه تحمل خوبی برای فضای آشپزخانه هستند. این گیاه به صورت آبشاری رشد می کند و می تواند هوا را هم تصفیه کند.

 

 

گیاه برگ عنابی

برگ عنابی هم جزو گل های ایده ال برای محیط آشپزخانه است که دارای برگ های زیبا و درخشان است. از ویژگی های آن هم می توان به نوسانان دما و تحمل زیاد آن اشاره کرد که آن را تبدیل به گزینه های خوب برای نگهداری در قسمت آشپزخانه منزل می کند و می توانید با خیلی راحت در آشپزخانه آن را پرورش دهید.

معرفی گیاهان مناسب برای آشپزخانه و ویژگی هر کدام از این گیاهان

گیاه زاموفیلیا

یکی از گیاهان بسیار قوی به حساب می آید که می توانید آن را در محیط منزل نگهداری کنید. این گیاه دارای برگ های سر سبز تیره است و دارای حالتی چرم گونه است که همین خصوصیت آن باعث شده که تصور شود یکک گیاه مصنوعی است. زامفولیا جزو گیاهانی است که به راحتی می تواند تنش های دمایی را تحمل کند و گزینه ای خوب برای نگهداری در منزل است.

گیاه سانسوریا

دیگر گیاه ایده آل برای فضای آشپزخانه گل سانسوریا است که در شرایط گوناگون و نور کم یا زیاد، بی آبی و خشکی و نوسانان دمایی تاب می آورد. به صراحتی می توان گفت که گیاه سانسوریا جزو گیاهان محبوب برای نگهداری در فضای آشپزخانه است.

گیاه آگلونما

آگلونما جزو گیاهان پرطرفدار و مقاوم برای آشپزخانه است که برگ های سبز و نقره ای رنگ دارد. این گیاه زیبا و دوست داشتنی به نور گکرم و خشکی هوا عادت دارد و به همین دلیل گزینه ای مناسب برای آشپزخانه هاست.

 

 

گیاه فیلودندرون قلبی

گیاه زیبا فیلودندرون قلبی هم دارای مقاومت زیادی است و می تواند به راحتی گرما، سرما، بی آبی و نور کم را تحمل کند. فیلودندرون برگ های درخشان دارد و به همین دلیل گیاهی مناسب برای آشپزخانه است و می توانید براحتی از آن نگهداری کنید.

گیاه آلوئه ورا

آلوئه ورا هم از گیاهانی است که مناسب محیط آشپزخانه است و به کم آبی عادت دارد. آلوئه ورا یکی از گیاهان ایده آل برای آشپزخانه است و در مواقع سوختگی می توان برای بهبود سوختگی از آن استفاده کرد.

مطالب مشابه را ببینید!