مجله تاپ‌ناز‌

پیامدها و تاثیر منفی حمام با آب داغ و یا ریختن آب داغ روی پوست

دوش گرفتن در طول روز چه سرد و چه گرم باشد برای پوست و سلامت مهم است و تاثیرات مثبت دارد. دوش گرفتن با آب داغ ممکن است تاثیرات منفی روی پوست بگذارد که در ادامه این مطلب اطلاعاتی در این مورد را ارائه کرده ایم.

یکی از روش هایی که می توان با استفاده از آن، به عضلات تسکین داد، دوش گرفتن با آب گرم می باشد ولی به شما پیشنهاد می کنیم که از آب گرم و یا داغ برای شستن بدن و دوش گرفتن استفاده نکنید زیرا با این کار باعث از بین رفتن چربی روی پوست خود می شوید و پوست شما به شدت خشک و خشن خواهد شد.

 

تاثیر آب داغ روی پوست

چنانچه بیش از حد این کار را انجام دهید باعث ایجاد قرمزی و پوسته پوسته شدن بدن می شوید. همان طور که گفتیم دوش گرفتن با آب داغ چربی و پروتئین و همچنین اسید های چرب طبیعی مورد نیاز پوست را به صورت کامل از روی بدن شما از بین خواهد برد. همان گونه که می دانید روغن های طبیعی که روی پوست وجود دارد، مانند یک لایه محافظت کننده روی پوست مقابل آلودگی ها و رادیکال های آزاد عمل می کند و اگر این لایه از بین برود به راحتی باکتری ها و عفونت ها و اشعه های مضر آفتاب به پوست شما آسیب های بدی وارد می کند.

اگر شما این لایه چربی و پروتئین را از بین ببرید باعث واکنش نشان دادن پوست می شود و این واکنش باعث ایجاد چربی بیشتر روی پوست است و پوست شما بعد از مدتی روغنی و براق می شود و این روغن می تواند باعث بسته شدن منافذ پوست شود.

پیامدها و تاثیر منفی حمام با آب داغ و یا ریختن آب داغ روی پوست

اثرات بد آب داغ روی پوست

آب داغ روی پوست باعث باز شدن رگ های خونی و در نتیجه صدمه دیدن بافت های ظرف تر پوست می شود. دوش گرفتن برای تمیزی و شستن مو مفید است ولی ممکن است با دوش گرفتن بیش از اندازه به پوست صورت خود آسیب جبران ناپذیری وارد کنید.

همان طور که گفتیم شستن صورت با آب داغ باعث باز شدن رگ های زیر پوستی شما می شود. یکی از متخصصین پوست به نام دکتر راشل عضو گروه پوست شوایگر در این مورد شرحی از مطالب زیر را بیان کرده است.

در موقع دوش گرفتن و شستن مداوم با آب داغ، رگ ها و مویرگ های شما دچار گشادی دائمی می شود و به مرور زمان قرمزی پوست بیشتر می شود و باعث بروز بیماری زراسه می شود.
و همچین دیگر مختصصین این چنین می گویند که آب داغ با از بین بردن چربی های روی پوست باعث خشکی پوست می شود و با مرور زمان چین و چروک ها بر روی پوست خودنمایی می کنند.

نکات پایانی

متخصص پوست به نام کی اسکات در مصاحبه ای که با روزنامه انگلیسی داشته این چنین گفته است که دوش گرفتن با آب خیلی داغ زمینه ایجاد تشدید شبکه های مویرگی شکننده در گونه را فراهم می کند و این کار باعث خراب شدن وضع پوست می شود.

اگر شما می خواهید صورت خود را در حمام با آب گرم بشویید باید توجه داشته باشید که زمان شستن بیشتر از 10 دقیقه نشود و حتما دمای آب مانند دمای آب استخر برای شنا باشد تا هیچ صدمه ای به پوست شما وارد نگردد.

استاد دانشگاه کورنل آقای هادلی کینگ می گوید که تاثیر آب داغ روی پوست جبران ناپذیر است و پوست در تماس با آب داغ خشک می شود و حتما باید در شستشو صورت به این نکته توجه داشته باشید که از آب ولرم برای شستن صورت خود استفاده کنید تا بتوانید خطر اتساع مویرگ های پوست خود را به صفر برسانید.
و همچنین اگر شما این نکته های ساده برای شستن صورت را انجام دهید می توانید از برخی از مزیت های مراقبت و شستشوی صورت بهرمند شوید که رطوبت آب باعث لایه برداری پوست شما شده و این کار به تمیز شدن کامل پوست شما کمک بزرگی می کند و در نهایت از زیاد شدن جوش های شما در نواحی از رویش خط موی شما جلوگیری می کند.

مطالب مشابه را ببینید!