مجله تاپ‌ناز‌

آرایش چشم کات کریس به صورت مرحله به مرحله و تصویری

در این مطلب تاپ ناز آموزش آراش چشم کات کریس برای زنان و دختران جوان را به شما آموزش می دهیم و با انجام دادن این مراحل می توانید مهارت مورد نیاز در این زمینه را به دست آورید.

آرایش چشم کات کریس جزو مدل های محبوب است که نیاز به دقت و مهارت زیادی دارد و اگر شما مایل هستید در انجام این مدل میکاپ چشک مهارت مورد نیاز را به دست آورید باید تمرین و تکرار کنید.

آموزش آرایش چشم کات کریس

وقتی که شما مایل هستید از سایه چشم کات کریس استفاده کنید بهتر است بدانید که قسمت میانی پلک باید با استفاده از یک خط جدا شود، همچنین در این قسمت از چند رنگ سایه که با هم هارمونی مشترک دارند استفاده می شود.

آرایش چشم کات کریس

مراحل انجام میکاپ کات کریس

1. برای میکاپ جشم از زیرساز مناسب استفاده کنید تا سایه چشم شما ماندگاری بیشتری داشته باشد. برای زیرسازی در ابتدا پرایمر بنزید سپس کانسیلری مناسب را روی پلک چشم ها بزنید. اگر اطراف چشم ها سیاهی دارد می توانید از کانسیلر هلویی برای رفع کردن استفاده کنید و پس از فید کردن از کانسیلری با رنگ طبیعی پوست استفاده کنید. باید توجه داشته باشید که رنگ دور چشم ها نباید تفاوت زیادی با رنگ پوست شما داشته باشد.

2. برای پایه متوسط چشم کات کریس می توانید از یک رنگ متوسط استفاده کنید. سایه چشم پایه بهتر است با براش متوسط روی پلک چشم ها زده شود که برای این کار بهتر است از حرکات دورانی استفاده کنید و پایه سایه را روی خط میانی پلک بزنید. سایه را تا گوشه خارجی پلک ها ادامه دهید و آن را خوب محو کنید. همچنین سایه پایه را باید روی خط میانی پلک خود بزنید و قسمت بالایی بن مژه نباید به رنگ آغشته شود. این رنگ سایه را می توانید تا زیر ابروها هم ادامه دهید.

آرایش چشم کات کریس

3. پس از اینکه سایه چشم کات کریس را پیاده سازی کردید می توانید به کمک سایه چشم تیره، رنگ برای بولد کردن خط میانی استفاده کنید. باید توجه داشته باشید که در این سبک میکاپ چشم تمام رنگ هایی که استفاده می شوند باید تناژ مشابه داشته باشند و از یک خانواده باشند تا زیبایی میکاپ چشم چند برابر شود. به کمک براش سر تخت سایه تیره را روی خط میانی پلک های خود بزنید و براش را به کمک حرکت دورانی روی پلک بزنید تا رنگ ها خوب فید شوند. همچنین رنگ تیره سایه چشم را باید از قسمت خارجی پلک روی پلک بزنید و آن را آرام به قسمت داخلی پلک فید کنید و سایه چشم باید به صورت دقیق روی خط میانی پلک باشد و نباید آن را تا زیر ابرو ادامه دهید.

4. در این مرحله باید از رنگ تیره برای قسمت خارجی پلک استفاده کنید و همان طور که می دانید به کار بردن رنگ تیره در گوشه خارجی پلک باعث می شود تا این قسمت عمیق تر به نظر آید و حالت چشم شما جذاب شود برای زدن سایه تیره در گوشه پلک می توانید از براش کوچک استفاده کنید  به کمک براش کمی از سایه را بردارید و آن را به صورت اوریب روی گوشه خارجی پلک بزنید. به کمک حرکت دورانی سایه را فید کنید و آن را امتداد بدهید. سایه چشم تیره را باید به کمک حرکت دورانی به سوی داخل پبک ببرید ولی توجه کنید که قسمت بالایی بن مژه شما باید روشن باشد و کمی از سایه چشم تیره را هم می توانید روی خط میانی پلک خود بزنید تا سایه چشم های شما یکدست شوند.

آرایش چشم کات کریس

5. در این مرحله یک دستمال کاغذی را به کمی کانسیلر آغشته کنید سپس دستمال کاغذی را به صورت ضربه ای روی پلک چشم بزنید و پس از مشخص کردن موضع کانسیلر می توانید به کمک کانسیلر قلم مویی به اندازه یک نقطه کوچک از کانسیلر را روی قسمت روشن پلک خود قرار دهید.

6. با استفاده براشی سر تخت کانسیلر را فید کنید. باید توجه داشته باشید که خط میانی پلک را باید به صورت دقیق و صاف بکشید همچنین می توانید کمی از کانسیلر را روی پشت دست خود بزنید سپس براشی را به آن آغشته کنید و بعد از اینکه کانسیلر را روی نواحی مرکز پلک چشم خود زدید آن را باید فیکس کنید و با همان براش کمی از خط را باید به سوی بیرون فید کنید. فید کردن باید تا وسط پلک باشد و نباید آن را تا گوشه خارجی ادامه داد.

آرایش چشم کات کریس

7. در این مرحله از یک رنگ سایه روشن که با دیگر رنگ ها هارمونی دارد استفاده کنید و نواحی روشن به دلیل کنتراست رنگی که با نواحی تیره دارند به خوب کات کریس را نمایش می دهند و اگر شما هم طبق مراحل ذکر شده پیش بروید سایه چشم تمیز و جذابی خواهید داشت. برای اینکه بین برنگ روشن و تیره هیچ مرزی نباشد می توانید از یک رنگ متوسط استفاده کنید. برای استفاده از رنگ متوسط می توانید براش را به سایه چشمی که از آن به عنوان پایه استفاده کرده اید آغشته کنید و مرز بین دو رنگ را خوب فید کنید.

8. در این مرحله می توانید از سایه چشم تیره برای فید کردن گوشه خارجی پلک استفاده کنید که برای این کار از براش گنبدی شکل می توانید استفاده کنید  پس از این که کشیدن سایه چشم به اتمام رسید از یک رنگ متوسط و متناسب که با دیگر رنگ ها هارمونی دارد برای زدن سایه پلک پایینی استفاده کنید و یک برای را به رنگ مورد نظر خود آغشته کنید و آن را به آرامی روی بن مژه پایین بکشید و همچنین می توانید از یکی از رنگ هایی که در قسمت پشت پلک استفاده کرده اید برای این قسمت استفاده کنید تا تناسب رنگی به صورت کامل رعایت شود.

آرایش چشم کات کریس

9. برای اینکه حالت چشم و مدل سایه چشم زیباتر به نظر برسد می توانید از مقداری هایلایتر یا سایه چشم درخشان برای نواحی گوشه داخلی پلک و زیر ابرو استفاده کنید.

10. پس از زدن سایه چشم نوبت به کشیدن خط چشم است. در مدل آرایش چشم کات کریس به دلیل اینکه چشم ها کشیده به نظر می رسند بهتر است از خط چشم گربه استفاده شود. برای کشیدن این مدل خط چشم بهتر است از قسمت خارجی پلک شروع کنید و پس از اینکه امتداد خط چشم را تعیین کردید می توانید آن را به کمک خط باریکی به گوشه داخلی پلک بچسبانید.

آرایش چشم کات کریس

11. برای جذاب شدن بیشتر چشم می توانید از مژه مصنوعی ریسه ای یا مژه مصنوعی تار به تار استفاده کنید و بهتر است قبل از نصب کردن مژه مصنوعی ابتدا مژه ها را فر کنید تا حالت دار شوند، سپس یک لایه ریمل بزنید و در مرحله بعدی هم مژه مصنوعی را نصب کنید و اجازه دهید تا چسب به صورت کامل خشک شود.

12. ابرو نقش زیادی در زیباتر شدن چشم دارد و با توجه به اینکه سایه چشم کات کریس غلیظ است به همین دلیل نباید ابرو را بدون آرایش رها کرد. برای الت دادن به ابرو می توانید از سایه پودری ابرو و مداد طراحی ابرو و مداد هاشور ابرو یا ماژیک ابرو استفاده کنید. برای اینکه فرم ابروهای شما به صورت طبیعی به نظر برسد بهتر است از کشیدن قاب خودداری کنید و با براش آن را فید کنید.

13. برای اینکه آرایش چشم کات کریس خاص باشد می توانید از رژ لبی که با سایه چشم هماهنگ است استفاده کنید که بهتر است ابتدا از یک خط لب همرنگ با رژلب برای تعیین مرز و محدوده لب استفاده کنید سپس رژ لبی جامد یا مایع را بزنید.

آرایش چشم کات کریس

نکات خاص برای جذابیت بیشتر چشم ها

هدف از استفاده آرایش چشم کات کریس این می باشد که  جلوه حدقه چشم ها بیشتر به نظر برسد و چشم ها بزرگ تر شوند. این نوع میکاپ چشم برای هر نوع حالت چشمی مناسب می باشد و جلوه ای بی نظیر و درخشان به چشم ها می بخشد. در ادامه به بررسی انواع میکاپ چشم کات کریس خواهیم پرداخت.

آرایش چشم کات کریس

۱.کات کریس معمولی

در این مدل آرایش چشم یک خط به صورت کامل خط پلک را جدا می کند سپس باید این خط بولد شود.

آرایش چشم کات کریس

۲. کات کریس نصفه

در این مدل آرایش چشم به جای اینکه رنگ ها بالا و پایین خط پلک نگه داشته شوند و خط پلک نیز به صورت جدا کشیده شود باید سایه در قسمت مایل به خارج پلک Belnd شود و قسمت داخلی پلک به صورت کات کریس باقی بماند.

آرایش چشم کات کریس

۳. کات کریس دوبل

انجام این مدل آرایش چشم برای افراد مبتدی سخت است و بیشتر میکاپ آرتیست ها آن را انجام می دهند ولی باز هم شما می نوانید با چند بار تمرین در کشیدن این مدل سایه چشم مهارت لازم را بدست آورید. این تکنیک سایه شامل سه قسمت روی پلک و ناحیه خط پلک و پوست بالای خط پلک می باشد و به جای اینکه سایه پوست بالایی خط پلک و پایین آن در خط پلک با یکدیگر تلاقی پیدا کنند یک فاصله بین این دو قرار داده می شود.

آرایش چشم کات کریس

مطالب مشابه را ببینید!