مجله تاپ‌ناز‌

آرایش کردن کودکان چه عوارض و پیامدهای منفی در پی دارد؟

آرایش کردن کودکان

ممکن است در اطراف خود کودکانی را مشاهده کرده باشید که به آرایش کردن بسیار علاقه دارند و از مادر و یا خواهر خود یاد می گیرند که آرایش کنند ولی این کار می تواند عوارض زیادی را به همراه داشته باشد که بیشتر والدین از آن اطلاعاتی ندارد. در ادامه در مورد عوارض و پیامدهای منفی آرایش کردن کودک می خوانید.

همه ما در اطراف خود کودکانی را که می بینیم که علاقه زیادی به آرایش کردن دارند زیرا از مادر و یا خواهرشان یاد می گیرند که آرایش کنند تا زیباتر به نظر آیند که متاسفانه عوارض زیادی به همراه دارد و اکثر والدین از آن اطلاعی ندارند، در این مقاله به عوارض آرایش کودکان می پردازیم.

عوارض آرایش کودکان

کودک به تقلید از مادر خود از لوازم آرایشی استفاده می کند که عوارضی برای او به همراه خواهد داشت. اگر دختر شما هم به آرایش کردن بسیار علاقه دارد و مدام از لوازم آرایشی شما استفاده می کند پس این مطلب را بخوانید.

 

مضرات آرایش برای کودک

آرایش در میان خانم ها کاری متداول است و دختر بچه ها هم به آرایش کردن بسیار علاقه دارند و از مادر و یا خواهر خود ممکن است الگو بگیرند و آرایش کردن را نوعی بازی بدانند. در بعضی از والدین اجازه این کار به آنها داده می شود ولی نمی دانند که چه عوارضی برای کودک دلبندشان دارد. این مضرات عبارتند از:

  • بسته شدن منافذ پوست و بروز جوش و آکنه
  • وارد شدن فلزات به تدریج وارد بدن و در نتیجه بروز کم خونی
  • تشدید حملات آسم در کودکان مبتلا به تنگی نفس
  • عطر ها و مواد معطر در لوازم آرایشی سبب بروز آلرژی پوستی از جمله : کهیر پوستی و حساسیت به نور آفتاب می شود.
  • بلوغ زود رس
  • بحران هویت
  • از بین رفتن اعتماد به نفس
  • فرهنگ سازی غلط

به دلیل حساس و لطیف بودن پوست کودک، آرایش برای او عوارض زیاد پوستی به همراه خواهد داشت و باید بدانید که رژ لب، برق لب و ریمل دارای باکتری های مضر زیادی هستند و تاثیر بد آنها بر صورت کودک بیشتر است. به دلیل مشترک بودن لوازم آرایشی مادر با کودک، ممکن است که باکتری های فراوانی به کودک منتقل شوند.

بخوانید: روش های تشخیص کودک ترنس (هویت جنسی متناقض)

رفتار مناسب با کودکی که به آرایش کردن علاقه دارد

با توجه به شرایط سنی و با در نظر گرفتن لطافت پوست کودک خود، در صورت امکان لوازم آرایش برای او تهیه کنید که بیشتر برای او جنبه بازی و سرگرمی داشته باشد.

مادر نباید لوازم آرایشی خود را در اختیار دختر بچه قرار دهد.

اجازه ندادن پدر و مادر به دختر بچه هایشان برای آرایش کردن باعث لجبازی می شود و در نتیجه تمایل به آرایش در بچه زیادتر از قبل می شود.

بزرگترهای در حضور کودک کمتر آرایش کنند.

بزرگترها در موقع آرایش باید با بزبانه کودکانه به کودک خود توضیح دهند که آرایش مخصوص بزرگترها است.

پدر و مادر باید کودک را از عوارض آرایش کردن آگاه نمایند.

کودک را به آرایش کردن تشویق نکنید زیرا با این کار کودک شما تصور می کند که برای زیباتر شدن حتما باید آرایش کند.

به جای استفاده کردن از لوازم آرایشی در مقابل کودک از روش های مراقبت از پوست استفاده کنید و با کودک انجام دهید تا یاد بگیرد.

همیشه از زیبایی کودک بگویید و به او بگویید که بدون آرایش کردن بسیار زیباتر از موقعی است که آرایش می کند. با این کار به او اطمینان خاطر می دهید که چهره او همان طوری که است بسیار زیبا است.

جای استفاده از کرم پودر بهتر است که به کودک خود بیاموزید که برای پیشگیری از نور خورشید از کرم ضد آفتاب استفاده کند.

مطالب مشابه را ببینید!