مجله تاپ‌ناز‌

آشنایی با 10 خودروی بسیار ایمن

عکس هایی از ایمن ترین خودروهای ساخته شده

امنیت موضوعی است که هنگام خرید خودرو نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت. امکانات جانبی، سیستم‌های مولتی مدیا، قدرت موتور، شتاب و … همگی وقتی ارزش دارند که خودروی مورد نظر بتواند امنیت راننده و سرنشینان را به خوبی تامین کند!

ایمن ترین خودرو

البته در کشور ما و با توجه به شرایط موجود، شاید آن‌چنان به این مقوله پرداخته نشده و تست‌های ایمنی، تصادف و … یکی از مظلوم‌ترین حوزه‌های صنعت خودروسازی کشور است و البته قربانی اصلی نیز مردم و مصرف کنندگانی هستند که به جز این محصولات انتخاب دیگری ندارند!

حال سعی می‌کنیم تا ۱۰ خودروی ایمن سال ۲۰۱۵ را برای شما معرفی کنیم. با چرخان همراه باشید.

۱- Volvo S80

این خودروی کمپانی ولوو محصولی است که توانسته از تمامی لحاظ امتیازات مناسبی کسب کند. یکی از بهترین امتیازهای این خودرو در حوزه تست تصادف است که توسط موسسه بیمه و امنیت اتوبان (IIHS) به آن اعطا شده است. این خودرو از امکانات خوبی نظیر سیستم هشدار و ترمز هوشمند برخورداست که می‌تواند سرعت خودرو را در موقع اضطراری به ۴۰ کیلومتر در ساعت برساند.

آشنایی با 10 خودروی بسیار ایمن

سقف این خودرو قادر است تا ۴ برابر وزن وسیله را قبل از خرد شدن تحمل کند. این ویژگی یکی از بالاترین نمونه‌ها در تمامی خودروهای تولید شده است. این خودرو در تست تصادف از روبه‌رو یکی از قدرتمندترین خودروهای تولید شده تاکنون است تا جایی که پس از یک تصادف شدید امنیت جان سرنشینان جلو به طور کلی تامین شده و از پرتاب آنان به بیرون نیز جلوگیری می‌شود.

۲- Mercedes E Class

سری E کمپانی مرسدس بنز یکی از بهترین سری محصولات این کمپانی است. این خودرو نیز بر اساس امتیاز اعطا شده توسط IIHS یکی از مقاوم‌ترین خودروها در تصادفات از روبه‌رو محسوب می‌شود. یکی از ویژگی‌های این خودرو پکیج کمک کننده راننده نام دارد. این پکیج، شامل سیستم پیشگیری از برخورد و ترمز هوشمند بوده که باعث می‌شود سرعت خودرو در مواقع ضروری به ۲۰ و ۴۰ کیلومتر در ساعت برسد. سقف مرسدس E، می‌تواند تا ۵ برابر وزن خود پیش از خرد شدن را تا فاصله ۵ اینچ تحمل کند! این یعنی چیزی بیش از نسبت مناسب برای کسب رتبه خوب در این حوزه.

سری E کمپانی مرسدس بنز

این مدل در یک تست برخورد از جلو، توانست به طور میانگین به امتیاز مناسبی دست پیدا کند. فضای مربوط به راننده به خوبی حفظ شده اما پس از برخورد احتمال آسیب دیدن به پاهای راننده و صدمه دیدن آن وجود دارد و به همین دلیل امتیاز کامل به آن تعلق نگرفته است.

۳- Lexus RC

این خودروی زیبای لکسوس توانسته است رتبه‌ای عالی را از IIHS دریافت کند. این خودرو نیز می‌تواند با نصب سیستم هشدار پیش از برخورد (که خریدار می‌تواند به صورت آپشن از آن بهره‌مند شود) سرعت خود را در مواقع ضروری و پیش از تصادف به ۲۰، ۴۰ و ۱۰ کیلومتر در ساعت برساند. در آزمون تست مقاومت سقف نیز این خودرو توانست رتبه خوب را کسب کند. سقف این لکسوس زیبا نیز می‌تواند تا ۵.۱۵ برابر وزن خود را تا پیش از خرد شدن در فاصله ۵ اینچ تحمل کند.

لکسوس

نتایج تست تصادف از جلو نشان داد که سرنشینان صندلی‌های جلو، با کمترین مصدومیت مواجه خواهند شد.

۴- VolksWagen Golf

محصولی آلمانی که هم اکنون جز امن‌ترین خودروهای دنیا محسوب می‌شود. این خودرو توانسته است در قسمت تست تصادف از روبه‌رو IIHS را برای اعطای امتیاز خیلی خوب راضی کند. این خودرو با نصب سیستم ترمز اورژانسی و کمکی، البته به صورت اختیاری، می‌تواند سرعت خود را در مواقع ضروری تا ۱۰ کیلومتر بر ساعت کاهش دهد. سقف این هاچ‌بک آلمانی می‌تواند تا ۵.۷۸ برابر وزن خود را تا پیش از خرد شدن تحمل کند.

VolksWagen Golf

هم چنین در تست تصادف با موانع مصنوعی و عدم حرکت بیجای خودرو در هنگام برخورد، این خودرو توانست امتیازهای قابل قبولی را کسب کند. یکی از دلایلی که باعث شد تا کمی از امتیاز این خودرو در هنگام تصادف کم شود این بود که کمربندهای به کار گرفته شده، نتوانستند در هنگام برخورد از حرکت سر و تنه راننده به جلو به خوبی جلوگیری کنند. به همین دلیل پس از تصادف سر راننده قطعا به ایربگ باز شده برخورد می‌کند.

۵- Hyundai Genesis

این خودرو اکثر تست‌های مربوط به تصادفات را با موفقیت پشت سر گذاشته و توانسته است از موسسه IIHS امتیاز بسیار عالی را در قسمت تصادف از روبه‌رو کسب کند. پکیج اضطراری جنسیس نیز با بهره گیری از سیستم ترمز هوشمند در مواقع اورژانسی، از تصادفات سنگین جلوگیری کرده و سرعت خودرو را تا کمترین حد ممکن کم می‌کند. سقف جنسیس می‌تواند تا ۴.۹۵ برابر وزن خود پیش از خرد شدن را تحمل کند.

Hyundai Genesis

در آزمون تصادف از روبه‌رو نیز هیوندای جنسیس توانست به خوبی از پس آن برآید. پس از تصادف هیچ مصدومیتی ثبت نشد و فضایی برای سلامت راننده به طور کامل وجود داشت. همچنین تعادل و عدم جابه‌جایی اضافه خودرو نیز کاملا تحت کنترل بوده است. همچنین ایربگ نصب شده بر روی جنسیس به‌خوبی عمل کرده و از برخورد سر راننده به جلو و حتی کناره بدنه جلوگیری کرد.

۶- BMW 2 Series

سری دو محصولات BMW نیز توانسته است در تست‌های مربوط به ایمنی از امتیاز خوبی بهره‌مند شود و در تست تصادف از روبه‌رو به نتیجه عالی دست پیدا کند. همانند موارد قبلی، مشتری می‌تواند با نصب پکیج کمکی راننده موسوم به Asistance Plus از سیستم‌هایی نظیر هشدار پیش از برخورد و ترمز هوشمند برای فضای شهری بهره‌مند شود. همچنین این خودرو در مواقع اضطراری می‌تواند در کمترین زمان ممکن سرعت خودرو را به ۱۰ و ۲۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

BMW 2 Series

این خودرو در تست استقامت سقف نیز به امتیاز خوبی رسید. توانایی تحمل ۴.۹۸ برابر وزن خود توسط سقف این خودرو پیش از خرد شدن دلیل این امتیاز است. البته در تست تصادف از جلو و سلامت راننده، این محصول توانست نمره قابل قبولی دریافت کند. البته عملکرد کیسه هوای سری ۲ کمپانی BMW نیز عالی بوده و از صدمه به سر راننده جلوگیری می‌کنند.

۷- Toyota Camry

تویوتا کمری یک از محصولات نام آشنای کشور ماست. این خودروی غول پیکر و قدرتمند توانسته است از موسسه IIHS امتیازی عالی را در خصوص تست‌های تصادف دریافت کند. بهره گیری از سیستم‌های کاهش سرعت که به صورت آپشن بر روی این خودرو عرضه می‌شود، می‌تواند در مواقع ضروری جان سرنشینان را نجات دهد.

Toyota Camry

همچنین سقف تویوتا کمری می‌تواند تا ۴.۷۸ برابر وزن خود را تحمل کند که درصد قابل قبولی است.

۸- Mazda 6

این خودروی شرقی نیز توانسته است به رتبه قابل قبولی در بخش امنیت برسد. امتیاز مزدا ۶ در تست تصادف از جلو بسیار عالی است. بهره گیری از سیستم کاهش سرعت هوشمند، یکی از قابلیت‌های این محصول است؛ اما متاسفانه این پکیج قابلیت پشتیبانی از معیارهای اداره ملی ایمنی بزرگراه‌ها را نداشته و در این حوزه کمی ناقص است.

Mazda 6

همچنین امتیاز تعلق گرفته به مزدا ۶ در حوزه نصب صندلی کودک، با توجه به عمق صندلی‌ها و عدم قدرت مانور بسیار پایین بوده است. سقف مزدا ۶ می‌تواند تا ۵.۲۱ برابر وزن خود پیش از خرد شدن را تحمل کند که امتیازی عالی است. در تست تصادف از روبرو، امتیازی قابل قبول به مزدا داده شده و در حوزه صدمات وارده به سر و سینه راننده نیز توانست به رتبه خوبی دست پیدا کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که در تصادفات سنگین احتمال آسیب دیدگی راننده از ناحیه سمت راست پایین بر روی پاها امکان پذیر است؛ اما در قسمت بالایی به لطف عملکرد مناسب کیسه هوا و کمربندهای قدرتمند آسیب دیدگی تا حد زیادی کم شده است.

۹- Subaru XV Crosstrek

محصولی که با توجه به هیکل درشتش، به خوبی توانسته است در آزمون‌های تصادف و ایمنی به رتبه‌های خوب و عالی دست پیدا کند. سیستم کمک بینایی راننده که البته به صورت اختیاری بر روی این محصول نصب می‌شود، می‌تواند سرعت خودرو را در کمترین زمان ممکن به ۱۰ یا ۲۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

XV-Crosstrek

سقف این خودرو می‌تواند تا ۵.۲ برابر وزن خود را پیش از خرد شدن تحمل کند. به لطف عملکرد مناسب کیسه هوا، راننده این وسیله نقلیه نیز در صورت تصادف از روبرو آسیب کمی خواهد دید.

۱۰- Toyota Parius

آخرین خودروی لیست ما باز هم محصول کمپانی تویوتاست که در تمامی حوزه‌های امنیتی توانسته است امتیازات مناسب و خوبی را از موسسات مختلف کسب کند. سقف خودرو می‌تواند تا ۴.۲ برابر وزن خود را تحمل کرده و سیستم کاهش سرعت هوشمند نیز در صورت نصب به خوبی از عهده کار خود بر می‌آید.

Toyota-Prius-2014-Exterior

مطالب مشابه را ببینید!