مجله تاپ‌ناز‌

آموزش اپیلاسیون با موم + روش اپیلاسیون تمام قسمت های بدن

در این مطلب تاپ ناز آموزش اپیلاسیون با موم برای تمام قسمت های بدن را آماده کرده ایم. در ادامه اطلاعاتی در مورد مزایا و معایب استفاده کردن از موم را در اختیار شما قرار داده ایم.

یکی از روش های خوب برای از بین بردن موهای زائد بدن در قسمت های مختلف، استفاده کردن از موم می باشد که باعث می شود تمام مو به صورت کامل از زیر سطح پوست حذف شود. روش های زیادی برای استفاده از موم وجود دارد که موم گرم موثرتر از دیگر تکنیک ها است و در بیشتر آرایشگاه ها از موم گرم برای از بین بردن موهای زائد استفاده می شود.

آموزش اپیلاسیون با موم

برای از بین بردن موهای زائد روش های مختلف مانند لیزر، موم و … وجود دارد که بعضی از روش ها بسیار هزینه دارند و به همین جهت استفاده از موم به صرفه است.

از بین بردن موهای زائد با استفاده از موم

قبل از هر چیز بهتر است که لوازم مورد نیاز را تهیه کنید سپس با صرف زمان مناسبی اقدام به از بین بردن موهای زائد بدن کنید. باید توجه داشته باشید که می توانید برای از بین بردن موهای زائد روی بینی، لب و … از موم استفاده نمایید.

به منظور اپیلاسیون بدن با موم، می توانید از کیت معمول موم یا کیت موم سفت استفاده کنید که در کیت های معمولی برای کشیدن موم از نوار پارچه ای استفاده می شود و در کیت های سفت هم می توان موم را بدون استفاده از پارچه از بدن برداشت.

موم معمولی برای از بین بردن موهای زائد پا و زیر بغل مناسب است ولی برای از بین بردن موهای زائد شرمگاهی، شما نیاز به موم سفت دارید.

آموزش اپیلاسیون با موم

اپیلاسیون پا با موم

در ابتدا مطابق با دستورالعمل روی بسته بندی، موم را آماده کنید. باید توجه داشته باشید که بیشتر موم ها را می توانید خیلی ساده درون مایکرویو گرم کنید سپس از آنها برای از بین بردن موهای زائد استفاده کنید.

پاهایتان را با آب گرم بشویید تا منافذ پوست شما باز شوند و برداشتن مو خیلی راحت تر انجام بگیرد.

وقتی که موم آماده شد با استفاده از یک چوب بستنی آن را روی پوست قرار دهید و توجه داشته باشید که موم باید در جهت رویش موها به پوست شما مالیده شود.

آموزش اپیلاسیون با موم

نوار پارچه ای را بر روی موم قرار دهید و آن را به صورت محکم در جهت رشد موها فشار دهید سپس بعد از 10 ثانیه پارچه را در خلاف جهت رشد موها بکشید. اصلا سعی نکنید که پارچه را به سمت بالا بکشید زیرا باعث کبود شدن و تحریک پوست می شود.

این کار را در تمام قسمت های پا انجام دهید و هرگز موم را دو بار در یک ناحیه قرار ندهید.

پس از تمام شدن مراحل اپیلاسیون، پاها را با آب سرد بشویید تا باقی مانده موم از روی پوست برداشته شود.

آموزش اپیلاسیون با موم

اپیلاسیون زیر بغل با موم

در ابتدا زیر بغل خود را با آب و صابون خوب بشویید. سپس موم را گرم کنید و آن را در جهت رشد موها در قسمت مورد نظر قرار دهید.

موهای زیر بغل در دو جهت رشد می کنند پس مطمئن شوید که قرار دادن موم بدرستی انجام شود.

دستتان را پشت سر بگذارید و بازو را به سوی عقب بکشید و نوار پارچه ای را بر روی موم گرم قرار دهید و به کمک دست پارچه را به مدت 10 ثانیه روی موم فشار دهید و پس از گذشت زمان ذکر شده پارچه را در خلاف رشد موها بکشید و اگر انجام این حرکت برای شما سخت است پس بهتر است از فردی دیگر بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد.

آموزش اپیلاسیون با موم

اگر مویی در زیر بغل شما باقی مانده است این حرکت را دوباره تکرار کنید سپس همین مراحل را برای برداشتن موهای زائد زیر بغل دست دیگر خود را تکرار کنید. پس از برداشتن موهای زائد زیر بغل این قسمت را با آب سرد بشویید تا موم ها از سطح پوست پاک شوند. باید توجه داشته باشید که در چند ساعت اول از اسپری بدن یا خوشبو کننده نباید در ناحیه زیر بغل استفاده کنید.

آموزش اپیلاسیون با موم

اپیلاسیون ناحیه شرمگاهی با موم

پوست اطراف ناحیه شرمگاهی را با آب گرم بشویید و اگر موهای این ناحیه بلند است آنها را با قیچی کوتاه کنید تا اندازه موها به 6 میلی متر برسند.

برای حذف موهای زائد ناحیه شرمگاهی با موم باید به حالت درازکش باشید تا بتوانید به تمام نواحی این قسمت دسترسی داشته باشید، بهتر است آینه ای را در نزدیکی خود بگذارید تا بتوانید مراحل کار اپیلاسیون را راحت تر انجام دهید.

روی تخت یا زمین دراز بکشید و سر را در موقعیتی قرار دهید تا بتوانید ناحیه شرمگاهی را مشاهده نمایید و از چوب برای اعمال موم در جهات رشد مو استفاده کنید. اگر از موم سفت استفاده می کنید پس از قرار دادن مو در قسمت مورد نظر خود به مدت 10 تا 15 ثانیه صبر کنید سپس موم را از روی پوست بردارید و اگر از موم معمولی استفاده می کنید پارچه را روی موم فشار دهید و پس از گرشت 10 ثانیه پارچه را بر خلاف رشد مو بکشید.

آموزش اپیلاسیون با موم

در این مرحله کار اپیلاسیون با موم را در اظراف خط شرمگاهی ادامه دهید و باید مراقب باشید که یک ناحیه را دوباره موم نزنید. برای برداشتن موها باقی مانده شما می توانید از موچین استفاده کنید.

پس از اینکه کار اپیلاسیون ناحیه شرمگاهی به پایان رسید بهتر است از روغن مخصوص بدن کودک روی این قسمت از بدن بزنید تا نرم شود و از به کار بردن صابون برای شستن این ناحیه به مدت 24 ساعت خودداری کنید.

آموزش اپیلاسیون با موم

اپیلاسیون صورت به کمک موم

برای انجام اپیلاسیون صورت با موم از کیت موم مخصوص باید استفاده کنید. برای از بین بردن موهای لب بالایی می توانید از نوار مومی استفاده کنید که این نوار می تواند موهای لب بالایی را بدون نیاز به گرم کردن موم بردارد.

آموزش اپیلاسیون با موم

ناحیه لب بالایی را بشویید و آن را به صورت کامل خشک کنید سپس موم گرم را روی نیمی از لب بالایی قرار دهید و با دقت زیاد در امتداد خط لب حرکت دهید. نوار پارچه ای را روی موم قرار دهید و آن را به مدت 10 ثانیه با دست در جهت رشد مو فشار دهید سپس لبه نوار را بگیرید و به سرعت موم را بکشید. از همین روش برای برداشتن موهای زائد در سمت دیگر لب استفاده کنید و برای برداشتن باقی موها هم می توانید از موچین استفاده کنید.

آموزش اپیلاسیون با موم

برداشتن ابرو به کمک موم

برداشتن ابرو با استفاده از موم کمی سخت است و اگر شما تجربه کافی را ندارید، پس بهتر است یک متخصص این کار را انجام دهد.

در ابتدا ناحیه ابرو را بشویید و سپس آن را خشک کنید. موم را زیر ابرو بمالید سپس نوار پارچه ای را روی موم قرار دهید و پس از گذشت 10 ثانیه نوار را در جهت مخالف رشد مو بکشید.

آموزش اپیلاسیون با موم

مزایای استفاده از موم برای حذف موهای زائد

پس از چند بار اپیلاسیون کردن، موها زائد بسیار نازک و نرم تر می شوند و براحتی کنده می شوند.

این روش نسبت به دیگر روش های اپیلاسیون ماندگاری بیشتری دارد و موها برای رشد دوباره به سه تا هشت هفته زمان نیاز دارند.

اپیلاسیون با موم روشی ارزان و سریع برای رهایی از موهای زائد می باشد.

آموزش اپیلاسیون با موم

معایب استفاده از موم

در اپیلاسیون با موم، ممکن است کو مو کشیده شود و یا کمی از مو روی پوست باقی بماند.

موم خیلی داغ نباید روی صورت استفاده شود، زیرا می تواند آسیب جدی به پوست صورت وارد کند.

اپیلاسیون به کمک موم ممکن است باعث ایجاد قرمزی یا بروز جوش بر روی پوست گردد.

آموزش اپیلاسیون با موم

مطالب مشابه را ببینید!