مجله تاپ‌ناز‌

آموزش دوخت روتختی چهل تکه با روش آسان در منزل

در این بخش آموزش دوخت انواع روتختی را به صورت مرحله به مرحله و کامل به شما آموزش می دهیم و با نحوه دوخت روتختی با روش ساده آشنا می شود و می توانید در منزل خودات روتختی شیک تهیه کنید.

یکی از آموزش های خوب برای خانم های خانه دار، آموزش دوخت رو تختی چهل تکه است و با این آموزش می توانید خودتان اقدام به دوخت روتختی برای تخت های دو نفره، یک نفره و حتی روتختی های کودکانه کنید. در این مطلب آموزش مرحله به مرحله دوخت روتختی های چهل تکه را آموزش می دهیم و خودتان می توانید برای دوخت یک روتختی ایده آل اقدام کنید. در ادامه همراه ما باشید.

آموزش دوخت روتختی ساده و شیک

آموزش دوخت روتختی که امروز می خواهیم به شما آموزش بدهیم مربوط به دوخت روتختی چهل تکه است که دارای زیبایی خاصی است و خیلی راحت می توانید انجام دهید. برای دوخت این نوع روتختی به چند رنگ پارچه و کمی پشم شیشه نیاز دارید. این روتختی را با کمک چرخ خیاطی می توانید بدوزید پس بهتر است قبل از شروع چرخ خیاطی، نخ های مورد نیاز و قیچی و دیگر ابزار را تهیه کنید. در نخستین اقدام باید تعدادی مربع یک اندازه از پارچه های مختلف داشته باشید. برای این کار پارچها ها را به طول ده سانتی متر برش بزنید و پس از تا زدن مطابق تصویر زیر، اقدام به برش نمایید. برای این کار باید مربع های 10 در 10 زیادی داشته باشید.

آموزش دوخت روتختی چهل تکه

حال مربع ها را روی زمین در کنار هم بچینید تا به طرح و مدل دلخواه دست پیدا کنید. باید توجه داشته باشید که برای روتختی های چهل تکه انتخاب طرح کاملا به سلیقه شما بستگی دارد و می توانید مربع ها را به شکل های دلخواه در کنار هم قرار دهید.

آموزش دوخت روتختی چهل تکه

حالا زمان آن رسیده است که پشم شیشه را هم برش بزنید. بهتر است که اندازه پشم شیشه ها کمتر باشد، به این صورت که اندازه ابعاد آن یک یا دو سانتی متر کمتر از پارچه ها باشد.

آموزش دوخت روتختی چهل تکه

حالا یک لایه پارچه انتخاب کنید و پش شیشه را وسط آن بگذارید و سپس لایه دیگر پارچه را روی آن قرار دهید و با استفاده از چرخ خیاطی شروع به دوخت نمایید. در صورتی که اتصال پارچه و پشم شیشه برای شما سخت است می توانید با استفاده از سوزن ته گرد آنها را به هم متصل نمایید و سپس اقدام به دوخت نمایید.

آموزش دوخت روتختی چهل تکهآموزش دوخت روتختی چهل تکهآموزش دوخت روتختی چهل تکهآموزش دوخت روتختی چهل تکه

بهتر است دوخت پارچه ها و پشم شیشه به صورت ضربدری باشد تا نتیجه کار رضایت بخش تر شود. تصاویر زیر نمونه صحیح دوخت و اتصال تکه های پارچه را برای دوخت روتختی نشان می دهند.

آموزش دوخت روتختی چهل تکهآموزش دوخت روتختی چهل تکه

حال مربع های تکمیل شده را در کنار یکدیگر قرار دهید و آن مقدار پارچه را که اضافه تر از پشم شیشه است را به صورت عمودی نگه داشته و شروع به متصل کردن دو تکه پارچه نمایید.

آموزش دوخت روتختی چهل تکهآموزش دوخت روتختی چهل تکه

سعی کنید تکه ها را به صورت ردیفی به یکدیگر متصل نمایید و این کار را تا انتها و تا زمانی که روتختی به سایز دلخواه برسد ادامه دهید.

آموزش دوخت روتختی چهل تکهآموزش دوخت روتختی چهل تکهآموزش دوخت روتختی چهل تکه

بعد از پایان کار از پارچه ایی نرم و مناسب به عنوان آستری استفاده نموده و مراحل آخر دوخت روتختی را انجام دهید. تصاویر زیر نمونه تکمیل شده روتختی را نشان می دهد این تصاویر می توانند الگویی برای دوخت روتختی شما باشند. توجه داشته باشید که با استفاده از آموزش دوخت روتختی که مطرح نمودیم می توانید اقدام به دوخت لحاف و همچنین انواع مدل کوسن و بالشت نیز نمایید و از این طریق ست زیبایی بسازید.

آموزش دوخت روتختی چهل تکهآموزش دوخت روتختی چهل تکهآموزش دوخت روتختی چهل تکهآموزش دوخت روتختی چهل تکهآموزش دوخت روتختی چهل تکه

امیدواریم این آموزش دوخت روتختی مورد توجه شما قرار گرفته باشد و با این آموزش توانسته باشید روتختی و لحاف های زیبایی را درست کرده باشید.

مطالب مشابه را ببینید!