مجله تاپ‌ناز‌

آموزش دوخت شلوار راحتی زنانه به صورت مرحله به مرحله با روش آسان

دوخت شلوار راحتی در منزل کاری آسان است و اگر شما در زمینه خیاطی آموزش دیده اید می توانید این لباس را در منزل بدوزید. در ادامه آموزش دوخت شلوار راحتی را به صورت مرحله به مرحله به شما آموزش می دهیم.

شلوار یک پوشاک برای پایین تنه است که دارای انواع مختل و با جنس های مختلف می باشد. شلوار راحتی در منزل هم مدلی از این نوع لباس است که مقداری گشادتر و با پارچه ای نرم دوخته می شود. می توانید شلوار راحتی را به دو روش ساده و یا با الگو و بدون الگو در منزل بدوزید.

شلوار راحتی یکی از شلوارهای پر استفاده در میان شلوارها است که هم مردان و هم زنان از آن استفاده می کنند. و همان گونه که از نامیش مشخص است این شلوار برای راحتی بیشتر در خانه استفاده می شود و این راحت بودن به دلیل دوختی است که دارند. خانم های خوش سلیقه می توانند با استفاده از هنر و سلیقه ای که دارند شلوار خود را بدوزند. برای آشنا شدن با دو روش دوخت ساده و زیبا با ما همراه باشید.

Sewing comfort pants 3 e1619710399123

مرحله ی نخست: اندازه گیری

  1. دور کمر
  2. دور باسن
  3. قد شلوار

الگوی مورد نظر را بر اساس اندازه ها رسم کنید.

Sewing comfort pants 6 e1619710410635

پارچه مورد نیاز

برای قد حد وسط ۲ متر عرض آن ۹۰ سانتی متر و طول آن ۱۵۰ سانتی متر

مرحله ی برش

در ابتدا پارچه را تا زده و چهار لا کنید. در قسمت طول پارچه قد شلوار را مشخص نمایید. در قسمت فوقانی پارچه تقریبا 45 سانتی متر مشخص می کنید (این اندازه برای افراد با قد متوسط است).

از قسمت مشخص شده اندازه 35 سانتی متر به پاین سرازیر می شوید و خط افق شلوار را به شکل نیم دایره ای متمایل بکشید. پهنای دم پای شلوار را تقریبا 25 سانتی متر مشخص کنید و برش بزنید. پس از برش 2 تکه داشته باشید که هر کدام مربوط به یک قسمت شلوار است. این اندازه معمولا 25 سانتی متر است، ولی متناسب با افراد کمی تغییر می کند.

دوخت شلوار راحتی

نخست دو قطعه را از قسمت فاق به هم بدوزید، سپس شکاف دو قطعه (دو پا) را به هم بدوزید، در نهایت هم کمر را کش دوزی کنید.

می توانید از روش دیگری برای این کار استفاده کنید؛ نخست شکاف میان دو پا را بدوزید و سپس فاق ها را بدوزید و در نهایت هم کش دوزی کمر است.

Sewing comfort pants 5 e1619710425559

روش دوم

وسایل مورد نیاز

برابر با قد شلوار پارچه عرض ۱۵۰

نخ مناسب با رنگ شلوار

برابر با اندازه دور کمر – ۵

مرحله ی برش

در ابتدا ترکی های پارچه را روی هم قرار دهید و پارچه را از وسط تا کنید، سپس یک تای دیگر می زنید تا چهار لا بشود.

یکی از شلوارهایی که استفاده می کنید را می توانید به عنوان الگو استفاده کنید، به این صورت که روی پارچه چهار لا شده قرار می دهید و با در نظر گرفتن جای دوخت (2 سانتی متر) بخش بالایی شلوار را برش می زنید، سپس کناره های شلوار را با استفاده از قیچی از یکدیگر بریده و 2 پاچه آن را از هم جدا کنید.

Sewing comfort pants 4 e1619710436529

 دوخت شلوار راحتی

حالا شکاف کناره های شلوار را با نخ کوک، کوک شل بروید و سپس با چرخ خیاطی محکم بدوزید. شکاف زیر فاق را هم تا آخر بدوزید. حالا نوبت به دوختن شکاف فاق شلوار است، شلوار را به سمت راست آن برگردانید و از سمت چپ شلوار شکاف فاق را هم روی هم قرار دهید و با چرخ خیاطی بدوزید.

Sewing comfort pants 2 e1619710460157

برای دوخت کمری شلوار هم آن را 1 تا به اندازه 3 – 4 سانتی متر پارچه قسمت کمر شلوار را به داخل تا کنید و بدوزید تا دور آن را غیر از چند سانتی متر پایانی نمی دوزید. این درز محل عبور کش شلوار است. پس از عبور کش محل مورد نظر را بدوزید و محکم کنید.

در آخرین مرحله هم قسمت پایین شلوار راحتی را به داخل تا کنید و با چرخ خیاطی بدوزید. با استفاده از این روش می توانید برای دوخت شلوار راحتی متفاوت و گوناگون برای استفاده خود و همچنین برای مردان و کودکان دلبند خود بدوزید، فقط الگوی شما تغییر پیدا می کند، به این صورت که باید الگو از شلوارهای آنان داشته باشید.

Sewing comfort pants e1619710447782

مطالب مشابه را ببینید!