مجله تاپ‌ناز‌

آموزش ریشه گیری موهای رنگ شده + نکاتی که باید بدانید

در این بخش روش ریشه گیری موهای رنگ شده با دکلره، هایلایت و موهای سفید بالای 60 درصد را به شما آموزش می دهیم. در ادامه نکاتی خاص را هم به شما توضیح می دهیم.

بعضی از زنان برای زیبایی و بعضی دیگر برای دیده نشدن سفیدی موی خود که ممکن است به دلیل سن زیاد ایجاد شود و یا ارثی باشد، موهایشان را رنگ می کنند. این افراد برای این که زیبایی موهای رنگ شده آنها حفظ گردد مجبور می باشد زود به زود ریشه موهای خود را رنگ نمایند. این کار می تواند برای ساقه مو خیلی مضر باشد زیرا رنگ کردن مکرر می تواند آسیب زیادی به موی افراد وارد کند که گاهی باعث سوختن آنها می شود. با این کار تفاوت های رنگی که میان ساقه و ریشه ایجاد می شود بسیار کم است و گاهی نمی توان آن را مشاهده کرد. در ادامه روشی برای این کار را به شما آموزش می دهیم.

ریشه گیری مو با روش های مختلف

ریشه گیری موهای رنگ شده به چند شکل متفاوت انجام می پذیرد. زیرا هر نوع رنگ و شرایط موها متفاوت است. این تفاوت ها به دلیل ساقه مو است زیرا ریشه مو به طور کل ثابت است. در ادامه چند نوع ریشه گیری مو را بررسی می کنیم که شامل ریشه گیری برای موهای رنگ شده، ریشه گیری برای مو دکلره شده، ریشه گیری برای موهای هایلایت شده و ریشه گیری باری موهای سفید بالای 60 درصد است.

ریشه گیری موهای رنگ شده

ریشه گیری موی رنگ شده خیلی آسان است و باید با توجه به تناژ و عمق رنگ این کار را انجام بدهید.

باید در نظر داشته باشید که اگر ساقه موی شما تیره و در گروه رنگ های قهوه ای و فندقی است پس بهتر است رنگ خود را دو یا سه پایه روشن تر از ساقع استفاده کنید و آن را با اکسیدن ضعیف مخلوط کنید و استفاده نمایید.

در نظر داشته باشید که این کار می تواند باعث شود که تفاوت ساقه و ریشه موهای شما کمتر شود. باید بدانید که رنگ می توانید پس از دو یا سه بار شستشو تقریبا دو پایه یا در بیشتر موارد سه پایه روشن تر می شود. پس نیاز است که در انتخاب رنگ دقت کنید و آن را با اکسیدن 6 درصد به موهایتان بزنید.

این نوع ریشه گیری خیلی آسان است و فقط کافی است مطالب مطرح شده و نکات آنها را رعایت کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید. بهتر است برای انتخاب رنگ از یک آرایشگر ماهر در این مورد کمک بگیرید زیرا اگر موهایتان دارای تناژ خاصی باشد نمی توانید براحتی رنگ های مورد نظرتان را پیدا کنید.

ریشه گیری موهای رنگ شده با دکلره

برای این نوع ریشه گیری معمولا از پودر کلره و اکسیدان ضعیف استفاده می کنند. استفاده از اکسیدان های قوی می تواند باعث آسیب های در کف سر شود. این آسیب ها می تواند باعث خارش، سوزش، حساسیت و ایجاد تاول شود.

باید در نظر داشته باشید که می توانید با 2 مرحله دکلره پایه ای متناسب با ساقه ها ایجاد نمایید. اگر رشد موهای شما بیش از 3 سانت باشد بهتر است که پودر و اکسیدان آماده شده را یک سانت مانده به ریشه بزنید تا پوست سر شما دچار آسیب نشود. باید در نظر داشته باشید که برای ریشه گیری با دکلره باید از پودر معتبر استفاده نمایید. زیرا پوست سر خیلی حساس است و با آسیب دیدن می تواند به رگ های مغز هم آسیب بزند.

آموزش ریشه گیری موهای رنگ شده

نکاتی برای دکلره کردن مو

در نظر داشته باشید که مرز بین ریشه و ساقه باید به درستی کنترل شود. برای این کار می توانید از وسایلی استفاده کنید که در ادامه به آن ها می پردازیم.

  • چسب دکلره از بهترین راه هایی است که می توانید برای پیشگیری از برخورد دکلره با ساقه مو ها استفاده کنید. غلظت و چسبندگی ایجاد شده در این ماده می تواند از برخورد ماده دکلره با ساقه ها و آسیب دیدن مو ها جلوگیری کند.
  • از این چسب نمی توان برای ریشه ها استفاده کرد ولی می توانید از روغن های معتبر موجود در بازار برای این کار استفاده کنید و از آسیب دیدن پوست سر خود توسط ماده دکلره جلوگیری کنید.
  • لا به لای مو ها در قسمت ریشه می توانید از پنبه استفاده کنید و این کار را تنها در زمانی انجام می دهید که مو های خود را از یک سانت مانده به ریشه رنگ کرده باشید.
  • برای محافظت از پوست سر خود می توانید از پودر یخ هم استفاده کنید. این ماده را باید با دکلره و اکسیدان مخلوط کنید. در واقع این ماده می تواند باعث خنک شدن مواد دکلره شود و از آسیب پوست سر و رگ های مغزی جلوگیری می کند. می توانید با کلیک بر روی لینک مقابل انواع اکسیدان رنگ مو  را بشناسید.

هایلایت و ریشه گیری

برای ریشه گیری موهای رنگ شده و هایلایت شده که اصولا زمینه ای قهوه ای و یا عسلی دارد می توانید هایلایت ریشه ای انجام بدهید.

  • برای انجام این کار تکه های هایلات را با تقسیم بندی دلخواه به پایه روشن و متناسب برسانید که با ساقه ها یکنواختی نداشته باشد.
  • سپس می توانیم با توجه به تیره بودن و یا روشن بودن مو ها مواد رنساژ را برای کل مو درست می کنیم.
  • اکسیدانی که برای این کار استفاده می کنید باید متناسب با پایه مو ها باشد و بتواند آن ها را پوشش بدهد.
  • اگر زمینه مو های شما عسلی و در پایه های ۶ و ۷ بود باید از اکسیدان ۹ درصد با غلظت بالا استفاده کنید و آن را حدودا ۳۰ تا ۳۵ دقیقه روی مو های خود نگه دارید.
  • اگر زمینه مو های شما قهوه ای بود می توانید از اکسیدان ۶ درصد با غلظت بالا استفاده کنید و با توجه به جنس مو و میزان رنگ گیری آن باید حدودا ۲۰ تا ۳۵ دقیقه مواد را روی مو های خود نگه دارید.
  • اگر زمینه مو های شما طبیعی می باشد نحوه عملکرد شما باید متنوع باشد. به این صورت که نباید هیچ تغییری روی زمینه شما بوجود بیاید و برای رنساژ باید از ضعیف ترین اکسیدان ها استفاده شود.
  • به طور کلی رنساژ را بعد از به پایه رسیدن لایت ها روی مو های شسته شده و نم دار به صورت رقیق شده با اکسیدان ۳ درصد روی ساقه ها و هایلایت ها بکشید.  و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه مو های خود را ماساژ دهید.

ریشه گیری موهای سفید بالای ۶۰ درصد

برای ریشه گیری موهای رنگ شده که دارای سفیدی می باشد نیاز به بستر سازی دارد. بنابر این قبل از این که به ریشه گیری اقدام کنیم باید رنگ انتخابی را با توجه به شرایط آماده کنیم.

  • اگر ترکیب رنگ های ۵ تا ۷ هر مورد را برای پوشش دهی ساقه های مو استفاده می کنید می توانید رنگ قهوه ای در پایه ۴ و ۵ ایجاد می شود که باید با اکسیدان ۶ درصد مخلوط شده باشد.
  • ریشه را باید با توجه به روش مردانساژ برای جذب رنگ و نفوذ آن آماده می کنیم.
  • بعد از رنگ می توانید از شامپو و ماسک تثبیت کننده استفاده کنید.
  • اگر در مراحل قبل احساس می کنید که ساقه مو ها روشن می باشد به نسبت روشنی ساقه های مو می توانید بستر سازی را انجام دهید
  • اصولا این کار را می توانید با شامپو دکلره، دکلره پودری و یا کرم دکلره انجام بدهید.
  • برای انجام دادن هر روشی بهتر است فقط ریشه ها را مد نظر قرار بدهید و در صورتی که نیاز بود برای یکدست شدن می توانید در مراحل آخر از رنساژ در کل سر استفاده کنید. برای این کار هم نیاز است دکلره را به صورت بسیار رقیق آماده کرده و روی ساقه ها ماساژ دهید.
  • با این کار می توانید نتیجه بهتری بگیرید و در عمل ریشه گیری موفق باشید.

مردانساژ چیست؟

مردانساژ با اکسیدان ۱۲ درصد انجام می شود و در ابتدا باید ریشه ها را به مدت ۱۰ دقیقه ماساژ دهید و سپس با یک شانه کشی ساده این مواد را شانه کرده و روی ساقه ها قرار می دهید.  و سپس با توجه به میزان روشنی رنگ ساقه ها می توانید آن را نگه داشته و یا آن را بشویید.

نکته : در حرفه ای مانند کار با مواد، ریشه گیری می تواند یکی از کار های مهم محسوب شود زیرا به دقت و ظرافت خاصی نیاز دارد. در نظر داشته باشید که اگر نکاتی را رعایت نکنید و اصولی عمل نکنید ممکن است نتوانید  آن رنگی که مورد نظر است را ایجاد کنید. توصیه ما به شما این است که در ابتدا جنس مو های خود را تشخیص دهید و سپس اقدامات لازم را برای ریشه گیری انجام دهید.  در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک مقابل سایر مقالات آرگا را در زمینه آرایش مو مطالعه کنید.

مطالب مشابه را ببینید!