مجله تاپ‌ناز‌

آموزش ساخت آویز تزیینی + ساخت مدل های آویز برای اتاق خواب و آشپزخانه

در این قسمت 3 روش برای ساخت آویز تزیینی زیبا و شیک برای اتاق خواب، نشیمن و آشپزخانه را به شما آموزش می دهیم و می توانیم با استفاده از این مطلب، آویزهای تزیین و زیبا بسازید.

آوز تزیینی دست ساز جزو وسایل زیبا است که می توانند باعث زیبایی فضاهای ساده شوند. اگر قصد دارید با استفاده از وسایل ساده، زیبایی و جذابیت بیشتری به فضای خانه خود ببخشید، به شما پیشنهاد می کنیم که آویزهای تزیینی بسازید و استفاده کنید. باید توجه داشته باشید که آویزهای تزیینی را می توانید با هر نوع وسایل در دسترس و ساده تهیه کنید، فقط کافی است که ابتکار و خلاقیت داشته باشید.

آموزش ساختن آویز تزیین زیبا و بسیار شیک با وسایل ساده

ساخت آویز تزیینی با روش های مختلف انجام می شود و مدل های متنوع و جالب را می توانید بسازید و با توجه به مکانی که قرار است مورد استفاده قرار بگیرد، به آن طرح و مدل بدهید.

آموزش ساخت آویز تزیینی

ساختن آویز تزیینی اتاق خواب با استفاده از مقوا

در روش اول سعی می شود با استفاده از مقوای ضخیم یا کارتن آویز درست کرد. بدین منظور شما نیاز به مقوا یا ورق های چوبی نازک، کاتر یا قیچی، حلقه چوبی، اسپری رنگ پرایمر و اسپری شبرنگ دارید. تصویر زیر اسپری های مورد نیاز برای این آویز تزیینی می باشند.

آموزش ساخت آویز تزیینی

برای شروع کردن طرح ستاره را در چند اندازه مختلف روی کاغذ بکشید و سپس روی مقوا منتقل کنید و برش بزنید و در آخر یک قسمت از آن را سوراخ کنید.

آموزش ساخت آویز تزیینی

حالا ستاره های مقوایی را با اسپری پرایمر رنگ کنید و آنها را در کناری قرار دهید تا خشک شوند.

آموزش ساخت آویز تزیینی

در مرحله بعد به سراغ اسپری شبرنگ بروید و ستاره ها را باز با آن رنگ کنید. باید توجه داشته باشید که در صورت نبود اسپری شبرنگ، می توان از خودکار یا ماژیک های شبرنگ هم برای این کار استفاده کنید.

آموزش ساخت آویز تزیینی

پس از اینکه ستاره ها را کامل رنگ کردید؛ به تعداد آنها نخ بریده و از سوراخ ستاره ها عبور دهید و سپس گره بزنید.

آموزش ساخت آویز تزیینی

حالا سر دیگر نخ ها را به حلقه چوبی وصل کنید. باید توجه داشته باشید که برای زیبایی بیشتر آویز تزیینی، بهتر است که نخ ها اندازه یکسان نداشته باشند.

آموزش ساخت آویز تزیینی

حلقه را از قسمت مناسب سقف اتاق خواب آویز کنید.

آموزش ساخت آویز تزیینی آموزش ساخت آویز تزیینی همانگونه که می بینید ستاره های این اویز در موقع شب و در تاریکی اتاق می درخشند و زیبایی خاصی به اتاق خواب می دهند و بهترین ایده برای تزیین سقف اتاق کودک و اتاق خواب به حساب می آیند.

آموزش ساخت آویز تزیینی

آموزش ساختن گلدان آویز تزیینی

این مدل از آویز تزیینی می تواند برای اتاق خواب، آشپزخانه و دیگر بخش های منزل استفاده شود. برای ساختن آویز تزیینی ساده نیاز به شیشه های خالی، نخ کنفی یا کاموا، رنگ های مورد نیاز و قیچی یا ابزار برش دارید.

آموزش ساخت آویز تزیینی

نخستین و مهمترین مرحله برای ساخت این مدل آویز تزیین باقت کامواها است. نوع بافت را به صورت مرحله به مرحله در عکس زیر مشاهده می کنید. این بافت باید به اندازه کافی محکم و مقاوم باشد.

آموزش ساخت آویز تزیینی

شیشه مورد نظر را که قرار است به عنوان گلدان استفاده شود، درون کامواهای بافته شده قرار دهید.

آموزش ساخت آویز تزیینی

در صورت تمایل می توانید با رنگ های مختلف این کامواها را رنگ کنید و از این طریق گلدان های آویز زیباتری داشته باشید.

آموزش ساخت آویز تزیینی

همانگونه که می بینید این مدل آویز تزیینی براحتی تهیه می شود و می توانید با کمترین هزینه و استفاده از خلاقیت با وسایل ساده اقدام به تهیه آن در رنگ ها و طرح های مختلف کنید و از این طریق زیبایی بیشتری به فضای منزل خود بدهید.

آموزش ساخت آویز تزیینی

آموزش ساخت آویز تزیینی زیبا با بادکنک و کاموا

استفاده کردن از وسایل ساده و دور ریختنی ایده خوبی برای ساخت انواع آویزهای تزیینی است که باعث سرگرمی می شود و می توانید با کمترین هزینه، دکوراسیون داخلی منزل را به زیبایی و شکیل تزیین و دیزاین نمایید. با داشتن کمی خلاقیت و ذوق و بهره گرفتن از ایده های موجود می توانید آویزهای زیبایی با وسایل به درد نخور و ارزان قیمت بسازید. در این قسمت هم روش ساخت آویز تزیینی زیبا و ساده را به شما آموزش می دهیم.

وسایل لازم

برای ساخت این آویز به وسایلی مثل کاموا، چند مهره چوبی و یا فلزی، چسب چوب و بادکنک نیاز دارید که برای صرفه جویی در هزینه هایتان می توانید از کاموا های اضافی باقیمانده از بافتنی هایتان استفاده کنید.

آموزش ساخت آویز تزیینی

پس از ساخت این آویز ساده می توانید با قرار دادن یک شمع درون لیوان شیشه ای آن را تبدیل به یک لوستر کنید و از آن برای دیزاین اتاق خواب، پذیرایی و نشیمن استفاده کنید.

آموزش ساخت آویز تزیینی در ابتدا یک بادکنک را پر از باد کنید و سر آن را با نخ ببندید، سپس سطح بادکنک را تا نصف ان، چسب چوب شفاف (نه رقیق و نه خیلی غلیظ، می توانید کمی آب به آن اضافه کنید) بزنید و سپس کامواها را روی بادکنک بچسبانید، اجازه دهید تا چسب خشک شده و کامواها به سطح بادکنک بچسبند.

آموزش ساخت آویز تزیینی

حالا بادکنک را سوراخ کنید تا باد آن خالی شود، سپس پلاستیک بادکنک را خیلی آرام از کاموا جدا کنید (برای اینکه بادکنک ها راحت تر از کاموا جدا شوند، در هنگام عمل چسب زدن و قبل از انجام این کار می توانید با استفاده از یک پنبه که به کمی روغن آغشته کرده اید، سطح بادکنک را خوب چرب کنید تا به هنگام ترکاندن بادکنک، راحت تر از کاموا جدا شوند) و با استفاده از سیم گلسازی ضخیم برای آن آویز بسازید و در آخر یک تکه کاموا که با مهره ها تزئین شده است، را به قسمت زیرین آویز بچسبانید، در این مرحله آویز شما آماده شده و می توانید از آن در دکوراتیو زیبای منزلتان استفاده کرده و لذت ببرید.

آموزش ساخت آویز تزیینی

مطالب مشابه را ببینید!