مجله تاپ‌ناز‌

آموزش ساخت دو دستبند خوشه ای بسیار زیبا در منزل

در این مطلب آموزش ساخت دستبند خوشه ای شیک را آماده کرده ایم. بدلیجات هم مانند زیورآلات همیشه مورد توجه خانم ها هستند و خانم های خوش سلیقه می توانند با هزینه ای کم بدلیجات را تهیه کنند و یا خودشان در منزل درست کنند.

دستبند یکی از زیورآلات مورد علاقه خانم ها است که بسیار تنوع دارد و دارای رنگ، طرح و اندازه های مختلف و با جنسب های مختلف است. در ادامه این مطلب روش ساخت دستبند خوشه ای را توضیح داده ایم.

ساخت دستبند خوشه ای زیبا به دو روش در خانه

یکی از وسایل تزیینی مورد پسند خانم ها بدلیجات است و دختر خانم ها به هنر ساخت آن هم علاقه دارند و می توانند براحتی در منزل آن را تهیه کنند. دستبندهای مختلف زیادی مانند دستبند چرمی، دستبند مهره ای، دستبند فیروزه ای، دستبند رشته ای، دستبند زنجیره ای، دستبند النگویی، دستبند سیلیکونی و … وجود دارند که هر کدام زیبایی خاصی دارند و می توانید از بازار دهیه کنید ولی شاید خودتان بخواهید که در منزل یکی از آنها را بسازید که در هزینه های هم صرفه جویی کنید و حتما دستبندی که خودتان می سازید با سلیقه شما سازگارتر است.

دستبند خوشه ای

شاید به مهمانی دعوت شده اید و تمام لباس های شما ست می شوند و شما توانسته اید همان هایی را که می خواستید تهیه کنید، ولی در آخر دستبند زیبایی که برای این ست مد نظر قرار داده بودید، را نمی توانید پیدا کنید، راه حلی که ما پیشنهاد می کنیم به راحتی با توجه به نوع دستبندی که در نظر دارید، وسایل لازم را تهیه نمایید و در خانه به زیباترین شکل بسازید. این کار علاوه بر هنر فوق العاده ای که است می تواند اوقات فراغت شما را پر کند و حتی یک منبع درآمد خوب هم به شمار می رود.

دستبند خوشه ای

وسایل مورد نیاز برای ساخت دستبند

  • بند یا رشته ابریشمی و یا کتانی با دوام
  • سنگ های مهره ای نابرابر دارای جنس فیروزه مصنوعی یا سنگ های فیروزه نصف قیمت
  • قیچی
  • قلاب تزیینی دستبند

روش اول ساخت دستبند

در ابتدا 3 رشته یا همان بند (کمی بیشتر از اندازه لازم برش بزنید) دارای طول زیاد را جدا کنید و به یک اندازه ببرید و ابتدای تمامی آنها را به هم وصل کنید و به یک سمت قلاب خوب بسته و گره بزنید، در نهایت پس از گره زدن و چک کردن محکم بودن گره، اضافه های آن را به وسیله چاقویی ببرید.

دستبند خوشه ای

حالا با استفاده از سوزن به هر کدام از این رشته ها یا همان بندها را از داخل سنگ های فیروزه ای عبور دهید، باید دقت کنید که باید رشته ها در نهایت برابر باشند، ولی نیاز نیست که تعداد سنگ های به کار رفته در رشته یکسان باشد.

دستبند خوشه ای

پس از پر شدن رشته ها با سنگ ها، اکنون نوبت به بافتن رشته ها می رسد، 3 رشته را با هم ببافید، ممکن است برای این کار مجبور باشید تعدادی از سنگ های مهره ای را بالا داده و رشته های را ببافید.

دستبند خوشه ای

حالا در آخرین مرحله دستبند را به اندازه دست خود برش بزنید و پایان بندها را از هر جایی که برش داده اید، به هم گره بزنید و به آن طرف قلاب دستبند وصل کنید، در صورت تمایل برای محکم کاری بیشتر؛ می توانید کمی به درون آن چسب بزنید.

وسایل مورد نیاز

  • گوشواره ی مدل خوشه ای ۶ قطعه
  • چرم به مقدار کافی
  • روبان تعدادی قطعه
  • چسب بی رنگ
  • پارچه ی اصلی و مرغوب تعدادی قطعه
  • حلقه ی باریک ۶ عدد

روش دوم ساخت دستبند

برای شروع از پارچه ای چرم به میزان لازم برای دستبند (طول و عرض) از پارچه ای چرم بزش بزنید. پس از آن قسمت های مناسب برای قفل دستبند را مشخص کنید و همان قسمت را سوراخ کنید، سپس حلقه های آماده را از این سوراخ ها رد کنید و به پارچه چرمی خود متصل کنید.

دستبند خوشه ای

برای قسمت پایانی دستبند از پارچه برش زده و به اطراف دستبند خود ببندید. همین کار را برای انتهای آن طرف دستبند هم انجام دهید. سپس خوشه های گوشواره های خود را جدا کنید و به وسیله چسب بی رنگ روی پارچه بچسبانید و محکم کنید.

دستبند خوشه ای

حالا دستبند زیبای چرمی شما آماده شده است و می توانید دو عدد یکی برای خود و یکی برای عشقتان تهیه کنید و به او هدیه دهید تا دستبند ست داشته باشید.

دستبند خوشه ای دستبند خوشه ای دستبند خوشه ای دستبند خوشه ای دستبند خوشه ای دستبند خوشه ای دستبند خوشه ای دستبند خوشه ای دستبند خوشه ای دستبند خوشه ای دستبند خوشه ای دستبند خوشه ای دستبند خوشه ای دستبند خوشه ای دستبند خوشه ای دستبند خوشه ای دستبند خوشه ای دستبند خوشه ای دستبند خوشه ای

مطالب مشابه را ببینید!