مجله تاپ‌ناز‌

آموزش ساخت سبد رخت چرک به روش های گوناگون و آسان

در این بخش آموزش ساخت سبد رخت چرک در منزل را به روش های گوناگون و راحت به شما آموزش می دهیم. با طرح های زیبایی که قابل تهیه هستند می توانید در دکوراسیون حمام هم زیبایی و نظیم ایجاد کنید.

برای نظم دادن و زیبا ساختن بخش های مختلف نیاز به مجموعه ای از وسایل است که هر کدام وظیفه ای خاص به عهده دارند، انواع کمدها، کشوها، قفسه و شلف ها و همچنین انواع سبدها که هر کدام وسیله و یا وسایلی را در خود جای داده اند و نظم ایجاد کرده اند، در ان بخش ساخت سبد رخت چرک که بسیار پر کاربرد است را به شما آموزش می دهیم.

یکی از قسمت های مهم در دکوراسیون داخلی هر منزلی، دیزاین سرویس بهداشتی است که دیزاین مدل روشویی سرویس بهداشتی، کاغذ دیواری سرویس بهداشتی، پرده حمام و … و همچنین سبد رخت چرک برای جمع آوری لباس های نشسته و کثیف بخشی از این طراحی به حساب می آید. این سبد ساخته شده از متریال مختلف مانند فلز، پارچه، حصیر و لاک است و در نزدیکی حمام قرار می گیرد. در ادامه دو روش تهیه سبد رخت چرک را به شما آموزش می دهیم.

آموزش ساخت سبد رخت چرک بسیار شیک

روش اول

لوازم لازم

  • پارچه
  • ظرف
  • طناب
  • نخ و سوزن

آموزش ساخت سبد رخت چرک

طرز ساختن سبد رخت چرک زیبا

در ابتدا یک سبد پلاستیکی و یا هر ظرفی دیگر را به دلخواه خود بردارید و  طناب کنفی یا پارچه ای را به دور آن بپیچید و با چسب حرارتی از خارج سبد بچسبانید و محکم کنید.

می توانید برای این کار از کارتن استفاده کنید به این صورت که کف کارتن را از یک ضلع جدا کنید و لوله کنید تا شکل استوانه ای به خود بگیرد، کارتن را با چسب حرارتی طناب کنفی را به دور پس از پیچاندن محکم کنید. برای این منظور می توانید ابتدا از کف شروع کنید.

برای زیبا کردن قسمت داخلی سبد می توانید مقداری خلاقانه عمل کنید و از پارچه ای زیبا برای شکل دادن استفاده کنید، شما می توانید این طناب ها را بخرید، ولی می توانید برای برش پارچه ای به صورت نواری و پیچاندن برش های پارچه دور طناب، طناب کنفی و یا پارچه ای تهیه کنید.

برای تزیین سبد می توانید از گل مصنوعی و یا کنف بهره ببرید؛ به این صورت که با کنف طرح دلخواه زیبایی را روی سبد ایجاد کنید و سپس به وسیله چسب مایع روشن و یا چسب چوب محکم کاری کنید.

مطلب پیشنهادی: آموزش ساخت سبد + 40 عکس از مدل سبدهای ساخته شده شیک و زیبا در منزل

آموزش ساخت سبد رخت چرک

روش دوم

لوازم لازم

  •   چرخ خیاطی
  • قیچی
  • پارچه طرح دار
  • پارچه نخی
  • نخ
  • پارچه برزنتی
  • هر وسیله ای دایره شکل به عنوان الگو
  • متر
  • میز اتو و اتو
  • سوزن ته گرد
  • سوزن

روش ساختن سبد رخت چرک

در ابتدا پیش از هر کاری پارچه خود را روی زمین پهن کنید و وسیله ای دایره شکل مانند گلدان و یا سینی و یا هر چیزی شبیه این ها را روی آن قرار دهید و یک دایره رسم کنید، طوری که قطر دایره شما 50 سانتی متر باشد. سپس از روی خط رسم شده دایره را ببرید.

آموزش ساخت سبد رخت چرک

در این مرحله روی پارچه طرح دار و برزنتی مستطیلی به ابعاد 162 در 72 سانتی متر رسم کنید و ببرید. البته این اندازه ها را در صورت تمایل می توانید تغییر دهید ولی باید با هم متناسب باشند.

پارچه برزنتی را از عرض یکدیگر به وسیله سوزن ته گرد وصل کنید و با قرار دادن یک سانتی متر جای دوخت، کوک شل بروید، باید شکل استوانه ای به خود بگیرد.

با پارچه طرحدار هم این عمل را انجام دهید و از عرض دوخته و استوانه ای بدست آمده را به وسیله سوزن ته گرد ابتدا کف سبد  (۵۰ سانتی متری) متصل نموده و سپس با سوزن بدوزید.

استوانه ای بدست آمده را به دایره ای پارچه ای (ته سبد) متصل کنید، یک سانتی متر جای دوخت را بگذارید و لبه های استوانه ای را به لبه های دایره بدوزید.

مطلب پیشنهادی: آموزش تصویری ساخت سبد تزیینی + آموزش مرحله به مرحله ساختن سبد برای هدیه

آموزش ساخت سبد رخت چرک

برای اضافه کردن پارچه طرحدار به پارچه برزنتی، راست هر دو پارچه را روی هم قرار دهید و آنها را از سمت برعکس پارچه به هم وصل کنید، با دست کاملا آنها را قبل از دوخت صاف و مرتب کنید، تا قسمت داخلی سبد زیبا شود.

کار را برگردانید و ته کار را نیز بدوزید، سپس برگردانید. می توانید کار را برای اینکه بهتر و زیباتر شود، اتو بکشید و بدنه سبد را بالا بکشید و مرتب کنید، برای دوخت دسته های سبد در این مرحله نوارهایی 5 سانتی متری انتخاب کنید و از قسمت داخل کار به سبد بدوزید.

آموزش ساخت سبد رخت چرک آموزش ساخت سبد رخت چرک آموزش ساخت سبد رخت چرک

انواع طرح های سبد رخت چرک زیبا

آموزش ساخت سبد رخت چرک آموزش ساخت سبد رخت چرک آموزش ساخت سبد رخت چرک آموزش ساخت سبد رخت چرک آموزش ساخت سبد رخت چرک آموزش ساخت سبد رخت چرک آموزش ساخت سبد رخت چرک آموزش ساخت سبد رخت چرک آموزش ساخت سبد رخت چرک

مطالب مشابه را ببینید!