مجله تاپ‌ناز‌

آموزش ساخت شمع شنی به صورت مرحله به مرحله و آسان

در این مطلب تاپ ناز روش آسان و مرحله به مرحله ساخت شمع شنی که بسیار زیبا و خاص است را به شما آموزش می دهیم و می توانید خودتان در منزل یک نمونه شمع بسیار زیبای شنی داشته باشید.

شمع ها در زمان های گذشته بسیار کاربرد داشتند و امروزه هم استفاده می شوند زیرا به جز نوری که دارند، زیبایی خاصی دارند و برای تزیینات جشن، مراسم و دکوراسیون منزل استفاده می شود و بر این اساس مورد توجه قرار گرفته اند و دارای طرح ها و رنگ های بسیاری هستند. شما می توانید در منزل شمع زیبایی بسازید و کافی است دستورالعمل زیر را دنبال کنید.

در مراسم مختلف شادی و غم مانند جشن تولد، مراسم مذهبی مانند شام غریبان، تزیینات و دکوراسیون منزل و …. انواع شمع استفاده می شود. انواع شمع های عطری، قلمی، مایع، شمغ تزیینی، شمع وارمر، شمع های شناور، شمع ستونی، شمع تذری و … در رنگ های مختلف ساخته می شوند و دارای جنس های مختلف هستند که در ادامه روش ساخت شمع شنی را به شما آموزش می دهیم.

 

تاریخچه شمع

برای اولین بار فنیقی ها، شمع مومی را تولید کردند، در زمان قرن هجدهم شمع را به عنوان شمع های کافوری از روغن نهنگ عنبر تهیه می کردند. این شمع ها روشنایی زیادی داشتند. در سال 1823 یسمون و مانژو مخترعان اهل فرانسه، شمع های گچی و پارافینی را اختراع کردند.

 

مواد مورد نیاز

برای تهیه شمع شنی زیبا نیاز به مواد زیر دارید:

  • شن
  • یک عدد قاشق غذاخوری
  • یک سطل بزرگ
  • یک شیشه (یا هر وسیله ای دیگر به دلخواه برای شکل دادن)
  • تشت ظرفشویی پلاستیکی
  • بطری اسپری پر از آب
  • رنگ و عطر
  • فتیله
  • سشوار
  • پارافین

 

آموزش روش ساخت شمع شنی

در ابتدا شن ها را بشویید و خشک کنید، باید توجه داشته باشد که میزان خشک کردن شمع نباید به صورت کامل باشد و باید کمی نم داشته باشد که شکل بگیرد.

شیشه مربا و یا وسیله دلخواه خود را در شن فرو کنید، این عمل باید بدون حرکت و جابجا شدن باشد، سپس خیلی آرام شیشه را بردارید و مشاهده کنید که دیواره ها محکم باشد و هوا در آن نفوذ نکرده باشد.

آموزش ساخت شمع شنی به صورت مرحله به مرحله و آسان

حالا نوبت داغ کردن پارافین و ریختم آن در شن ساخته شده است، همان طور که گفتیم پارافین باید داغ باشد، پارافین در دماهای مختلف ۲۲۵، ۲۵۰ و ۲۷۵ پوسته های شن مختلفی مانند پوسته نازک، پسته متوسط و پوسته کلفت و پهن را ایجاد می کنند، برای مبتدی ها پیشنهاد می شود دمای پارافین حدود ۲۵۰ درجه باشد.

مطلب پیشنهادی: ساخت شمع ماسه ای رمانتیک + آموزش ساخت به صورت مرحله به مرحله

آموزش ساخت شمع شنی به صورت مرحله به مرحله و آسان

آموزش ساخت شمع شنی به صورت مرحله به مرحله و آسان

بعد از داغ شدن به وسیله یک قاشق غذاخوری به آرامی پارافین های داغ شده را در حفره بریزید، طوری که دیواره های شنی را از بین نبرد، مقداری صبر کنید تا پارافین خوب جذب گردد، هنوز تا وقتی که پارافین مایع است فیتیله را به گرد یک عدد چوب بستنی بگردانید و آن طرف فیتیله را درون پارافین بگذارید.

حالا نوبت به اضافه کردن پارافین برای مراحل بعد است، قطعا پارافین بعد از ریختن به شن نفوذ می کند و نیاز به ریختن مجدد پارافین است، فقط با این تفاوت که در این مرحله دیگر مانند مرحله اول نیاز به داغ بودن زیاد پارافین نیست و اینکه در این قسمت حالا می توانید از عطر و رنگ دلخواه استفاده کنید.

آموزش ساخت شمع شنی به صورت مرحله به مرحله و آسان

منتظر بمانید که شمع ها خوب شکل بگیرند و سفت شوند و سپس آنها را با قاشق جدا کنید و اطراف را خیلی آهسته به وسیله دست جدا کنید تا شن های شست بریزند و جدا شوند.

با یک سشوار شمع را گرم کنید، پس از ذوب شدن پارافین شن ها به رنگ مات تر و سیاه تر تبدیل می شوند و پارافین ها به خارج از لایه شینی نفوذ می کند و در این زمان با قرار دادن در مکانی صاف و یکنواخت شمع را مهر و موم کنید.

برای صاف کردن و یکنواخت کردن شمع می توانید از یک تابه استفاده کنید. شمع را درون یک تابه قرار دهید و روی حرارت قرار دهید، این عمل ذوب شدن شمع باید ادامه پیدا کند تا یکنواخت شود. در صورتی که ته شمع شما صاف نیست و در صورت صاف بودن نیاز به این کار نیست.

آموزش ساخت شمع شنی به صورت مرحله به مرحله و آسان

مطالب مشابه را ببینید!