مجله تاپ‌ناز‌

آموزش ساخت عایق صدا در خانه + وسالی مورد نیاز برای عایق کردن دیوار

آموزش ساخت عایق صدا در خانه

آپارتمان نشینی بسیار زیاد شده است و ممکن است صدا از دیوار منازل رد شود و آسایش افراد را بگیرد. به همین منظور صاحب خانه ها به فکر ساخت عایث برای خانه های خود می افتند. با استفاده از وسایلی ساده می توان دیوار منزل را عایق کرد و از عبور صدا جلوگیری کرد.

سر و صداهای زیادی امروزه به منازل وارد می شوند و آرامش را از افراد ساکن در منزل سلب می کنند. برای اینکه بتوانید از شر سر و صدای اضافه خلاص شوید باید به فکر چاره باشید تا بتوانید از عبور صدا جلوگیری کنید. در این بخش به شما نحوه ساخت عایق صدا برای منزل با روش های ساده را آموزشمی دهیم و امیدواریم که بتوانید فضایی آرام و به دور از هر گونه سر و صدایی داشته باشید.

روش های ساده ساخت عایق صدا برای منزل

برای ساختن عایق صدا برای منزل می توانید از روش ها و وسایل زیر استفاده کنید تا منزلی بدون سر و صدا داشته باشید و به آرامش برسید.

 

شکاف ها را با چسب چوب پر کنید

می توانید شکاف های کنار در را با استفاده از چسب چوب پر کنید با این کار می توانید از شر صداهای اضافه خلاص شوید. برای این کار شما به چسب تفنگی دارید تا بتوانید منافذ زیر را هم پوشش کافی بدهید.

 

استفاده از وینیل

این محصول یکی از بهترین عایق های صدا برای منزل است و البته قیمت آن هم تا حدی گران است. این محصول در قطرهای مختلفی به بازار عرضه می شود که به هر مقدار قطر آن بیشتر باشد، عایق صدای بهتری به حساب می آید. افرادی که مایل هستند از شر سر و صداهای اضافه منزل رها شوند می توانند این محصول را در انواع رنگ تهیه کنند.

 

استفاده از رنگ های جاذب صدا

این مدل رنگ دارای طرح های مختلفی است و با توجه به ضخامتی که ایجاد می کند می تواند صدا را جذب کند. می توانید آنها را در رنگ های مختلف تهیه کنید و استفاده نمایید.

آموزش ساخت عایق صدا در خانه

استفاده از پرده آکوستیک برای درب ورودی منزل

یکی دیگر از روش های ساختن عایق صدا استفاده از پرده آکوستیک است. با توجه به اینکه این محصول می تواند در رنگ های مختلف ارائه شود می تواند باعث زیبایی منزل شما شود و راه های ورود و خروج صداهای اضافه را بگیرد.

 

استفاده از سرامیک جاذب صدا

یکی از جایگرین های کف پوش های معمولی می تواند سرامیک جاذب باشد که برای مکان های پر سر و صدا تولید شده اند و روش مناسبی برای کاهش صدا هستند. می توانید خیلی راحت این محصولات را از بازار تهیه کنید و از مزایای آن بهره مند شوید.

 

استفاده از شیشه دو جداره

یکی از روش های ساده برای ساختن عایق صدا استفاده از پنجره و شیشه های دو جداره است. این شیشه ها عایق صدا هستند و می توانند از ورود و خروج گرما و سرما جلوگیری کنند.

آموزش ساخت عایق صدا در خانه

استفاده از قاب های وینیلی و فلزی برای حاشیه ها

هر چند استفاده از قاب های حاشیه ای فلزی نسبت به وینیلی گرانتر می باشند اما طول عمر آنها نیز بیشتر خواهد بود. همچنین روش نصب قاب های وینیلی با استفاده از چست به راحتی انجام می شود در حالی که برای قاب های فلزی می باید از انواع پیچ و مهره استفاده شود. به هر حال شما می توانید بسته به سلیقه خود از انواع قابها برای حاشیه در های منازل خود استفاده کنید.

 

استفاده از درب های تو پر یکی دیگر از راه های ساخت عایق صدا

اکثر درب های که برای منازل ساخته می شود از جنس چوب بوده و عمدتا به صورت تو خالی تهیه می شوند. در صورتی که می توانید هزینه بیشتری را برای ساخت درب های منزل خود متحمل شوید می توانید از درب های تو پر استفاده کنید که عایق های خوبی برای صدا می باشند و از ورود و خروج صدا جلوگیری می کنند.

 

از فرش برای ورودی ساختمان خود استفاده کنید

با توجه به این که فرشها نسبت به سرامیک و چوب خاصیت بازتاب کنندگی را ندارند می توانند از ورود و خروج انواع صداها به منزل جلوگیری کنند. پس یکی از راه کار های ساده برای عایق کردن منزل برای صدا استفاده از فرش در بخش ورودی منزل می باشد هم چنین شما از لینک مقابل می توانید با تعدادی از مدل فرش اتاق خواب آشنا شوید.

 

با استفاده از روش های بالا می توانید صداهایی که به منزل وارد می شوند را کمتر کنید و در آسایش در کنار خاواده خود لذت ببرید.

مطالب مشابه را ببینید!