مجله تاپ‌ناز‌

آموزش ساخت عروسک دستی زیبا و ساده برای انجام نمایش

در این مطلب تاپ ناز آموزش ساخت عروسک دستی فانتزی زیبا و ساده را به شما آموزش می دهیم که می توانید برای نمایش از آن استفاده کنید.

عروسک دستی نمایش یکی از عروسک های زیبای فانتزی است و اگر شما در زمینه ساخت عروسک مهارت دارید بهتر است این نوع عروسک را در منزل برای فرزندان خود درست کنید.

آموزش ساخت عروسک دستی نمایشی فانتزی و زیبا

برای ساختن انواع عروسک نمایش از پارچه، نمد و … استفاده می شود و می توانید این عروسک ها را به صورت ترکیبی از چند رنگ یا دو رنگ بسازید.با طی کردن مراحل که توضیح داده ایم می توانید یک عروسک نمایشی زیبا بسازید.

آموزش ساخت عروسک دستی

آموزش مراحل ساخت عروسک نمایشی جالب

آموزش ساخت عروسک دستی

در ابتدا 2 تکه پارچه در ابعاد 15*30 ا پارچه مشکی جدا کنید سپس از پارچه قرمز تکه ای را برای زبان عروسک جدا کنید و روی پارچه بچسبانید و دو تکه پارچه سیاه را بهم بدوزید.

آموزش ساخت عروسک دستی

برای قسمت پشت هم پارچه سفیدی به اندازه پارچه های مشکی قیچی کنید و روی پارچه دایره ای بزرگی را رسم کنید و روی قسمت بیضی و خط دایره را بدوزید و قسمت وسط پارچه سفید رنگ را آزاد بگذارید.

آموزش ساخت عروسک دستی

آموزش ساخت عروسک دستی

در مرحله بعد آموزش ساخت عروسک نمایشی پس از دوخت روی دایره رسم شده اضافه های پارچه را قیچی کنید تا دهان عروسک آماده شود.

آموزش ساخت عروسک دستیآموزش ساخت عروسک دستیبه اندازه قطر دهان عروسک به اضافه 2 سانتی متر برای جای دوخت روی پارچه ای که برای صورت عروسک در نظر گرفته اید را قیچی کنید و دهان عروسک را در این قسمت بدوزید.

آموزش ساخت عروسک دستینیم دایره هایی را به صورت دو لا قیچی کنید و آنها را از قسمت وارونه بهم بدوزید و برگردانید و گوش آدمک را هم در این مرحله بدوزید.

آموزش ساخت عروسک دستیآموزش ساخت عروسک دستیبرای دوختن چشم های عروسک هم از پارچه سفید رنگ دایره ای جدا کنید و برای بینی عروسک هم از کارتن استفاده کنید و یک تکه کارتن را تا بزنید و به قسمت بینی عروسک بچسبانید و تکه ای پاچه را هم به اندازه کارتن جدا کنید و روی بینی عروسک بچسبانید تا قسمت جلویی صورت عروسک آماده شود.

آموزش ساخت عروسک دستیقسمت جلوی صورت عروسک را روی پارچه قرار دهید و به اندازه آن تکه ای پارچه به اندازه پشت سر عروسک را قیچی کنید و به قسمت جلویی سر عروسک بدوزید.

آموزش ساخت عروسک دستی

از خز رنگی هم برای موی عروسک استفاده کنید و خز را در قسمت مو بچسبانید.

آموزش ساخت عروسک دستیآموزش ساخت عروسک دستی

آموزش ساخت عروسک دستی

تصاویری ایده های مختلف از عروسکهای نمایشی دست ساز

ساختن عروسک در خانه یک سرگرمی جالب است و شما می توانید برای ساخت عروسک از کاموا، پارچه های مختلف و … استفاده کنید. در ادامه تصاویری از عروسک های نمایشی جذاب دست ساز نمایشی را مشاهده می کنید که می توانید از آنها ایده بگیرید.

آموزش ساخت عروسک دستی

 

آموزش ساخت عروسک دستی آموزش ساخت عروسک دستی آموزش ساخت عروسک دستی آموزش ساخت عروسک دستی آموزش ساخت عروسک دستی آموزش ساخت عروسک دستی آموزش ساخت عروسک دستی آموزش ساخت عروسک دستی آموزش ساخت عروسک دستی آموزش ساخت عروسک دستی آموزش ساخت عروسک دستی آموزش ساخت عروسک دستی آموزش ساخت عروسک دستی آموزش ساخت عروسک دستی

مطالب مشابه را ببینید!