مجله تاپ‌ناز‌

آموزش ساخت عروسک فرشته + آموزش مرحله به مرحله ساخت عروسک زیبا

در این بخش قصد داریم روش ساخت عروسک فرشته را با استفاده از الیاف کچه آموزش دهیم که با طی کردن آموزش مرحله به مرحله، در آخر شما عروسک زیبای فرشته را خواهید داشت.

عروسک ها اسباب بازی های محبوب کودکان به خصوص دختر بچه ها است، به همین دلیل هر روزه، مدل های متنوعی از انواع عروسک ساخته و روزانه بازار شده است. بسیاری از هنر دوستان و علاقمندان هنر عروسک سازی علاقه دارند که عروسک دست ساز بسازند. در ادامه با نحوه ساخت عروسک فرشته آشنا می شوید.

آموزش مرحله به مرحله ساخت عروسک فرشته با الیاف کچه

ایده های زیادی برای ساخت عروسک فرشته وجود دارد که برای درست کردن آن می توان از وسایل مختلف استفاده کرد. یکی از ایده های جالب در نحوه ساخت عروسک پری یا فرشته وجود دارد به کار بردن الیاف کچه است.

وسایل لازم

  • الیاف کچه
  • سوزن مخصوص کچه دوزی
  • لوله یا میله انعطاف پذیر با سایز ۱-۵.۵ اینچ
  • قطعه فوم ۵ × ۵ اینچ

مراحل ساخت عروسک

۱- با استفاده از الیاف کچه که نرم و تمیز باشد توپکی پشمی برای سر عروسک بسازید، این توپک باید تا حد امکان محکم باشد و قطر آن به حدود ۱/۲ اینچ برسد. همچنین یک تکه الیاف ۶ اینچی را برای ساخت بدن عروسک آماده کنید و مرکز آن را با استفاده از مقدار اندکی الیاف ببندید.

آموزش ساخت عروسک فرشته

۲- تکه الیاف را مطابق شکل به توپک متصل سازید تا قسمت سر، گردن و بدن عروسک شکل بگیرد. با استفاده از سوزن می توانید الیاف قسمت سر را مرتب کنید.

آموزش ساخت عروسک فرشته

۳- یک میله یا لوله انعطاف پذیر را با اندازه ۱/۲ تا ۵ اینچ را برش دهید و مرکز میله را دقیقا در زیر گردن عروسک بگذارید و سپس با استفاده از الیاف های نازک و بلند قسمت مرکز میله را به قسمت گردن متصل سازید، به این صورت که الیاف را به دور میله از سمت چپ عروسک بپیچانید و محکم کنید، بعد آن را بکشید و یک دست عروسک را بسازید و این کار را تا روی شانه عروسک ادامه دهید.

بخوانید:  آموزش عروسک بافتنی فیل + مراحل کامل بافت عروس بافتنی به صورت تصویری

آموزش ساخت عروسک فرشته

۴- دست دیگر عروسک را نیز به این شکل آماده کنید و این کار را ادامه دهید تا بدن عروسک نیز همانند تصویر زیر ساخته شود.

آموزش ساخت عروسک فرشته

۵- اکنون همانند مراحل قبلی، نواری نازک از پشم یا الیاف را به دور موچ، اطراف بدن و بازوهای عروسک بپیچانید.

آموزش ساخت عروسک فرشته

۶- در ششمین مرحله از ساخت عروسک فرشته باید، به اندازه ۷ اینچ الیاف بردارید و با ایجاد سوراخ در مرکز آن بدن عروسک را داخل آن قرار دهید، تا بدن شکل پُر تری داشته باشد.

آموزش ساخت عروسک فرشته

۷- اکنون باید پهلو ها را بدوزید و یا ببافید.

آموزش ساخت عروسک فرشته

۸- حال الیافی با رنگ بنفش به طول ۷ اینچ انتخاب نمایید و بعد در مرکز آن حفره ای ایجاد نمایید و سپس سر عروسک را در داخل حفره قرار دهید.

آموزش ساخت عروسک فرشته

۹- در این مرحله برای پیچیدن دور کمر فرشته از یک قطعه نازک الیاف سفید رنگ استفاده کنید. با کمک سوزن این قسمت را روی کمر عروسک فیکس کنید. الیاف بنفش را نیز به طور مساوی در اطراف کمر عروسک پخش نمایید.

مطب پیشنهادی: عروسک خیمه شب بازی + آموزش ساخت عروسک مرحله به مرحله

آموزش ساخت عروسک فرشته

۱۰- به وسیله سوزن یک تکه الیاف قهوه ای را بر روی سر عروسک قرار دهید. توجه داشته باشید که مکز الیاف در نظر گرفته برای موی عروسک درست در وسط سر عروسک قرار گیرد تا عروسک موهای مرتب و هم اندازه ای در دو طرف داشته باشد.

آموزش ساخت عروسک فرشته

۱۱- سه قطعه الیاق نازک به رنگ قهوه ای را بردارید و به صورت یک نوار آنها را به هم ببافید، سپس نوار را مانند عکس روی سر قرار دهید و آخر و ابتدای نوار را روی موهای قبلی عروسک بگذارید.

آموزش ساخت عروسک فرشته

۱۲- در این مرحله موج بند عروسک، گردن بند و 2 گل را برای روی کمر بند و پشت موهای عروسک را با استفاده از قعه های نازک از الیاف های رنگ بسازید و به عروسک وصل کنید.

آموزش ساخت عروسک فرشته

۱۳- یک تکه الیاف 5 اینچی سفید رنگ صاف را انتخاب کنید، کمی الیاف بنفش هم که کوتاه تر ا الیاف سفید باشد را بردارید و روی آن قرار دهید و مرکز دو الیاف را با کمی الیاف سفید رنگ ببندید.

آموزش ساخت عروسک فرشته

۱۴- بال ساخته شده برای عروسک را با سوزن به پشت عروسک وصل کنید و با دست و یا یک شانه، قسمت پایین دامن و بال های عروسک را مرتب کنید. البته باید مراقب باشید تا آسیبی به الیاف وارد نشود و از بین نرود.

آموزش ساخت عروسک فرشته

۱۵- حالا شما یک عروسک فرشته زیبا دارید و می توانید این عروسک را ا سقف اتاق و یا هر جایی ا منزل که دوست دارید آویان کنید.

مطلب پیشنهادی: تصاویر عروسک پارچه ای + آموزش ساخت عروسک پارچه ای با الگو

آموزش ساخت عروسک فرشته

امیدواریم این عروسک زیبا مورد توجه شما قرار گرفته باشد و توانسته باشید یک عروسک زیبا ساخته باشید.

مطالب مشابه را ببینید!