مجله تاپ‌ناز‌

آموزش ساخت عروسک متحرک با استفاده از مقوا مرحله به مرحله

در این مطلب آموزش ساخت عروسک زیبای متحرک با استفاده از مقوا را به صورت مرحله به مرحله و با بیانی ساده به شما آموزش می دهیم که می تواند مورد توجه کودکان قرار بگیرد و همچنان بسیار سرگرم کننده است.

آموزش ساخت عروسک بسیار زیبای متحرک با مقوا

عروسک بخش مهمی از رویاهای کودک از جمله دختر است، اگر فرزند کوچک دارید حتما برای او عروسک های زیادی را تهیه کرده اید، عروسک های متنوع را طبق سلیقه او خریداری کرده اید ولی همیشه هم نیاز به خرید عروسک نیست و شما می توانید گاهی با داشتن خلاقیت برای کودک خود یک عروسک زیبا بسازید که کاربردی هم باشد.

در این مقاله آموزش ساخت عروسک متحرک را با بیانی ساده به رشته ی تحریر در آورده ایم، این نوع از عروسک ها در عین سادگی بسیار مورد توجه کودکان قرار می گیرند، و اینکه می توانید به راحتی آن را در منزل تهیه کنید. با ساخت عروسک کاردستی می توانید باعث رشد ذهن و خلاقیت کودک خود شوید و مهمتر اینکه اگر با سلیقه و دقت عروسک را بسازید می توانید در هزینه ها هم صرفه جویی کنید.

آموزش ساخت عروسک متحرک

عروسک های مختلف با جنس، شکل و طرح های مختلف وجود دارد که عروسک های بافتنی، عروسک نمد، عروسک پارچه ای و … بسیار محبوب هستند ولی نوع دیگری از عروسک های دالی دالی یا متحرک وجود دارد که به دلیل متحرک بودن بسیار مورد توجه قرار می گیرد و در ادامه روش ساخت همین نوع عروسک را می خوانید.

وسایل مورد نیاز ساخت عروسک

  • تعدادی مقوا
  • دکمه قابلمه ای (میخ ته تاشو)

آموزش ساخت عروسک متحرک زیبا با مقوا

در ابتدا برای ساختن عروسک متحرک تعدادی مقوا، دکمه قابلمه ای (میخ ته تاشو) تهیه کنید، می توانید دکمه های قابلمه ای را از خرازی بخرید.

تصویر عروسک مورد نظر خود را روی مقوا رسم کنید، سپس از قسمت هایی که قرار است متحرک باشند، برش بزنید و سپس جدا کنید.

بعد از اینکه الگوهای خود را تهیه کردید، باز هم آنها را به وسیله دکمه های قابلمه ای به هم وصل کنید.

آموزش ساخت عروسک متحرک

در ابتدا باید دست ها را به قسمت سرشانه وصل کنید بخش های دیگر را از آرنج و کچ دست به هم وصل کنید. پاهای عروسک را هم به هم وصل کنید و سپس به تنه متصل نمایید؛ تنه وصل کنید و در آخر برای نگه داشتن عروسک پایه ای را در محل پشت عروسک قرار دهید و نصب کنید.

بعد از کامل شدن آن را به سلیقه دلخواه خود رنگ کنید و یا روی یک کاغذ شکلی را که می خواهید نقاشی کنید و به وسیله چسب روی آن بچسبانید.

می توانید با استفاده از همین قانون عروسک های زیبا و جذاب را به شکل و رنگ های مختلف بسازید.

آموزش ساخت عروسک متحرک

آموزش ساخت عروسک متحرک

آموزش ساخت عروسک متحرک

اما در ادامه یک کلیپ کوتاه از ساخت یک عروسک ساده متحرک را قرار داده ایم که می توانید از این ویدیو الگو بگیرید.

مطالب مشابه را ببینید!