مجله تاپ‌ناز‌

آموزش سریع و آسان خرید ارز دیجیتال

آموزش سریع و آسان خرید ارز دیجیتال

با ظهور ارز دیجیتال دنیا وارد معاملات مالی گسترده ای شده است، و خرید ارز دیجیتال به دغدغه بسیاری از افراد تبدیل شده است. با خرید و فروش اصولی ارز دیجیتال می توان به سود های هنگفتی رسید، منتها قبل از خرید ارز دیجیتال حتما بایستی نکاتی را مد نظر قرار داد، پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

نحوه خرید ارز دیجیتال

در مقالات قبلی با ارز دیجیتال آشنا شدیم و یاد گرفتیم که ارز دیجیتال پولی دیجیتالی است که ماهیت فیزیکی ندارد، و در بستر اینترنت قابل خرید و فروش است. ارز دیجیتال از سال 2009 پا به عرصه ظهور گذاشت و بیت کوین پادشاه بلامنازع این میدان، اولین رمز ارز معرفی شده به جهان بوده است.

هم اکنون هزاران هزار رمز ارز بعد از بیت کوین ایجاد شده اند، که تعداد معدودی از آنها موفق بوده و بسیاری نیز قبل از اینکه موفق شوند، صحنه رقابت را ترک کرده اند.

اگر شما نیز قصد خرید ارز دیجیتال را دارید، ولی نمی دانید از کجا و چگونه شروع کنید همراه ما باشید زیرا ما قدم به قدم نکات مهمی که در خرید ارز دیجیتال ضروری است بدانید را آموزش می دهیم.

صفر تا صد خرید ارز دیجیتال

خب همانطور که می دانید، ارز دیجیتال ماهیت فیزیکی ندارد، یعنی نمی توان آن را به طور فیزیکی مشاهده نمود، پس چگونه می توان آن را خرید و یا فروخت؟ برای خرید ارز دیجیتال در ابتدا بایستی 3 ابزار مهم را داشته باشیم که عبارتند از:

  1. اینترنت پرسرعت:

ارز دیجیتال در بستر اینترنت و در فضای آنلاین قابل خرید و فروش است، پس بدون اینترنت هرگز نمی توان ترید و یا خرید و فروش کرد، اینترنت پر سرعت و دسترسی به آن کمک می کند تا شما عملیات خرید و فروش خود را در کمترین زمان ممکن وبدون هیچ گونه خللی انجام دهید.

پس شرط اولیه و مهم دسترسی به اینترنت پرسرعت است.

  1. کیف پول معتبر

کیف پول ابزاری است که در خرید و فروش رمز ارز به کار می رود و در کل مانند حساب بانکی شما عمل می کند. همان گونه که در حالت عادی و معمولی شما سکه و اسکناس های خود را در داخل کیف پول نگهداری می کنید، در حالت پول دیجیتالی نیز کیف پول وجود دارد و این در جهت حفظ رمز ارز شما و نگهداری از آن است، پس کیف پول یا Wallet به ارز دیجیتال شما امنیت می بخشد.

کیف پول انواع مختلفی دارد که عبارت است از:

  • کیف پول سخت افزاری:

کیف پول سخت افزاری، قطعه و سخت افزار کوچکی در اندازه فلش مموری است، که جهت نگهداری رمز ارز مورد استفاده قرار می گیرد. کیف پول سخت افزاری بیشتر در مواردی مورد استفاده قرار می گیرد که میزان سرمایه شما بسیار زیاده بوده، و خطر هک شدن وجود دارد.

در این حالت برای جلوگیری از هک شدن و لو رفتن اطلاعات می توان از کیف پول سخت افزاری استفاده نمود.

کیف پول سخت افزاری دارای قیمت زیادی بوده و دارای انواع مختلفی است، و در مقابل امنیت زیادی نیز دارد.

از جمله کیف پول های سخت افزاری معروف می توان به لجر و ترزور اشاره کرد.

آموزش سریع و آسان خرید ارز دیجیتال

کیف پول

  • کیف پول نرم افزاری

در مقابل کیف پول سخت افزاری، کیف پول نرم افزاری نیز وجو دارد، کیف پول نرم افزاری همان گونه که از نامش پیدا است، حالت برنامه و نرم افزار دارد و قابلیت نصب بر روی سیستم های کامپیوتری و موبایل را دارد.

امنیت کیف پول نرم افزاری در مقایسه با کیف پول سخت افزاری کمتر است و بیشتر مورد استفاده افرادی است که سرمایه کمتری دارند.

این کیف پول ها غالبا رایگان هستند و در دو نسخه موبایل و دسکتاپ قابل عرضه و ارائه هستند.

از نمونه های مهم کیف پول نرم افزاری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تراست ولت که قابلیت نصب بر روی انواع گوشی های موبایل را دارد.

و کیف پول کوینومی، اتمیک و اکسودوس که از نمونه های مشهور و معتبر برای دسکتاپ هستند.

نکته: حتما قبل از اقدام به دانلود و نصب کیف پول های نرم افزاری، از سایت ها معتبر و ترجیحا از سایت خود کیف پول، اقدام به دانلود آن نمایید.

  1. صرافی معتبر

صرافی واسطه بین خریدار و فروشنده است، و بدون وجود صرافی نیز نمی توان اقدام به خرید و فروش کرد. صرافی های مختلف خارجی و ایرانی برای ترید و سرمایه گذاری وجود دارند. از جمله صرافی های معتبر خارجی می توان به صرافی بایننس، صرافی کوکوین و… اشاره کرد. و از جمله صرافی های مشهور ایرانی می توان به صرافی نوبیتکس، صرافی تبدیل و آبان تتر و… اشاره کرد.

مراحل خرید ارز دیجیتال چیست؟

  • ابتدا در یک صرافی معتبر ایرانیمانند اوکی اکسچنج ثبت نام کنید و بعد از وارد کردن اطلاعات خودتان، فرآیند احراز هویت را انجام دهید.
  • بعد از تایید احراز هویت شما، می توانید با واریز مبلغ مورد نظر خودتان حساب خودتان را در صرافی ایرانی شارژ کنید.
  • به میزان مقدار پول شارژ شده شما می توانید فرآیند تبدیل ریال به تتر را انجام دهید، زیرا شما مستقیم نمی توانید با ریال اقدام به خرید ارز دیجیتال نمایید، و تتر در این میان مانند دلار دیجیتالی عمل می کند.
  • بعد از این مرحله تتر را به صرافی خارجی که از قبل در آن ثبت نام نموده و احراز هویت کرده اید، بایستی انتقال داد، تا بتوان ارز دیجیتال مورد نظر را خریداری نمود.
  • بعد از خرید ارز دیجیتال مورد نظر، آن را به کیف پول خودتان انتقال دهید.

آموزش سریع و آسان خرید ارز دیجیتال

ارز دیجیتال

نتیجه گیری:

این روزها وسوسه خرید ارز دیجیتال برای همگان وجود دارد، و بسیاری از افراد خود را برای ورود به بازار رمز ارزها آماده می کنند، نکته مهمی که در خرید رمز ارزها وجود دارد این است که بایستی قبل از ورود به این بازار اطلاعات کافی و جامعی در این باره به دست آورد زیرا هر گونه خطای کوچکی ممکن است نتایج و ضررهای بزرگی رقم بزند.

برای خرید ارز دیجیتال حتما ابتدا یک صرافی معتبر انتخاب کنید و فرآیند تبدیل ریال به تتر را انجام دهید، و با انتقال تتر به صرافی خارجی، اقدام به خرید ارز دیجیتال مورد نظر خودتان نمایید، و در نهایت آن را به کیف پول خودتان انتقال دهید، برای خرید ارز دیجیتال حتما توجه کنید که اقدام به خرید چه نوع رمز ارزی می نمایید، و قبل از خرید ارز دیجیتال مورد نظر حتما درباره آن تحقیق و بررسی های لازم را انجام دهید.

مطالب مشابه را ببینید!