مجله تاپ‌ناز‌

آموزش سنگ دوزی روی لباس و مانتو + آموزش تصویری مرحله به مرحله

سنگ دوزی جزو هنرهای دستی زیبا برای تزیین انواع پارچه و ساخت وسایل تزیینی است؛ در این مطلب آموزش سنگ دوزی بر روی لباس و مانتو را به صورت تصویری و مرحله به مرحله آماده کرده ایم و امیدواریم که مورد توجه شما قرار بگیرد.

سنگ های تزیینی کاربردهای زیادی دارند و امروزه استفاده از آنها برای تزیین انواع لباس مجلسی، شومیز، مانتو، بلور و … بسیار مد شده است، از این سنگ ها معمولا در قسمت آستین، جیب و یا یقه مانتو استفاده می شود و شکی زیبای به لباس می دهد. سنگ دوزی لباس ارزش لباس را بالا می رد و زیبایی خاصی به لباس می بخشد، در ادامه آموزش سنگ دوزی و جواهر دوزی پارچه را با چند مدل لباس سنگ دوزی شده را مشاهده می کنید و امیدواریم که بپسندید.

سنگ دوزی بر روی لباس با طرح های ساده و شیک

سنگ دوزی یکی از هنرهای دستی زیبا است که در زمان قدیم برای تزیین انواع پارچه سنتی و لباس ها استفاده می شد و امروزه از این هنر برای زیبایی رومیزی و سجاده هم استفاده می شود. برای یادگیری این هنر در ابتدا انواع دوخت را یاد بگیرید، سپس هر نوع طراحی را که مایل به انجام آن هستید، می توانید روی پارچه لباس پیاده کنید. در ادامه یک مدل سنگ دوزی روی پارچه را با مدل های سنگ دوزی و ملیله دوزی شده را ببینید.

آموزش سنگ دوزی روی لباس

آموزش هنر سنگ دوزی و مروارید دوزی روی لباسها

استفاده کردن از سنگ و جواهر روی لباس بسیار مد شده است و از روش های زیبا و جذاب برای تزیین لباس است که در قسمت بالا تنه و یا پایین این لباس ها کار می شود، دوخت آن روی آستین، یقه و جیب لباس زنانه تاثیر فوق العاده ای در جلوه و زیبایی لباس های شما دارد، البته با به کار بردن مروارید در انواع شکل ها و رنگ های متنوع به جاس سنگ های تزیینی و جواهرات قیمتی می توان تا حد زیادی هزینه ها را کمتر کرد.

بخوانید: آموزش بافت کلاه بافتنی لبه دار + 2 مدل کلاه زیبای بافتنی لبه دار با میل

آموزش سنگ دوزی روی لباس

شیک ترین مدل جواهردوزی روی لباس مجلسی

آموزش سنگ دوزی روی لباس

مدل لباس زنانه شیک سنگ دوزی شده

آموزش سنگ دوزی روی لباس

آموزش سنگ دوزی روی لباس مرحله به مرحله

در این پسر قصد داریم که روش دوخت نمونه ای از سنگ های تزیینی روی لباس را به همراه تصاویر در اختیار شما قرار دهیم و می توانید الگو بگیرید و با داشتن کمی ذوق و سلیقه مدل های مختلف را در منزل امتحان کنید.

وسایل مورد نیاز

  • نگین اشکی در رنگ دلخواه
  • نوار سنگ متری رنگ دلخواه
  • کریستال رنگی به رنگ دلخواه
  • منجوق طلایی یا به رنگ دلخواه
مطلب پیشنهادی: آموزش تریکو بافی + روش ساخت پادری در طرح های متفاوت و زیبا

آموزش سنگ دوزی روی لباس

روش سنگ دوزی لباس

اکنون در ابتدا، نگین اشکی را بردارید و بر روی تور یا نمد بدوزید، سپس تعدادی کرستال رنگی به رنگ دلخواه خود را از نخ عبور دهید.

آموزش سنگ دوزی روی لباس

آموزش سنگ دوزی روی لباس

در مرحله بعدی، رشته های کریستالی را دور نگین بچرخانید. اکنون سوزن و نخ را در جایی از پارچه که درآورده اید، در همانجا فرو برید. سپس از بین دو کریستال سوزن را خارج کنید.

آموزش سنگ دوزی روی لباس

آموزش سنگ دوزی روی لباس

در مرحله بعدی، تعدادی منجوق مثلا ۸ عدد را داخل سوزن کنید و به ترتیبی که در تصویر می بینید، این کار را ادامه دهید.

آموزش سنگ دوزی روی لباس

آموزش سنگ دوزی روی لباس

همانطور که در تصویر زیر می بینید، سوزن را از وسط دو کریستال بیرون بیاورید و بعد تعدادی منجوق از سوزن رد کنید و در طرف دیگر کریستال وارد پارچه کنید به این شکل حالت پل ایجاد کرده اید.

آموزش سنگ دوزی روی لباس

آموزش سنگ دوزی روی لباس

در این مرحله، نوار سنگ را به اندازه دور نگین و مانندی که در شکل زیر می بینید، بچینید. سپس شروع به دوختن نوار سنگ کنید، بین نگین ها را باید بست بزنید، در تصویر زیر بین همه نگین ها تا آخر بست زده شده تا فیکس شوند، سپس در پایان کار اطراف آن را قیچی کرده و یا با هویه بزنید.

آموزش سنگ دوزی روی لباس

آموزش سنگ دوزی روی لباس

آموزش سنگ دوزی روی لباس

اکنون با یک نمونه جواهر دوزی روی پارچه آشنا شدید. شما می توانید از این نگین ها برای تزیین لباس های مختلف و یا حتی به عنوان سنجاق سینه استفاده کنید و از هنر دستی خود لذت ببرید.

امیدواریم که این مدل سنگ دوزی شده مورد توجه شما قرار بگیرد.

مطالب مشابه را ببینید!