مجله تاپ‌ناز‌

آموزش طرز تهیه کرم بروله فرانسوی دسر بسیار خوشمزه و لذیذ

آموزش طرز تهیه کرم بروله فرانسوی

در این بخش طرز تهیه کرم بروله فرانسوی یکی از دسرهای خوشمزه و آسان است که می توانید باری میهمانی ها تهیه کنید. برای تهیه این دسر نیاز به زرده تخم مرغ، خامه پرچرب، شکر و عصاره وانیل تهیه می شود. طعم بی نظیر این دسر باعث تحریک اشتهای شما می شود.

کرم بروله یکی از دسرهای فرانسوی معروف است. سطح کاراملی شده این دسر خوشمزه دلیل اصلی محبوبیت این دسر می باشد. این دسر فرانسوی را می توانید خیلی ساده و در زمانی کوتاه درست کنید و البته مواد اولیه آن هم بسیار ارزان می باشد.

آموزش طرز تهیه کرم بروله فرانسوی

مواد مورد نیاز

در جدول زیر مقدار مواد مورد نیاز برای تهیه کرم بروله را برای شما آماده کرده ایم. این مقدار برای شش الی هشت نفر کافی هستند. اگر مایل هستید مقدار این دسر را کم یا زیاد کنید، می توانید به نسبت هم مواد را کم یا زیادتر کنید.

 مواد لازم
زرده تخم مرغ
۱۰ عدد درشت
شکر ریزیک پیمانه
خامه پرچرب دو و نیم پیمانه
عصاره وانیلیک قاشق چای خوری
شکر برای ریختن روی کرمیک چهارم پیمانه

دو نکته مهم در مورد دسر

در صورتی که دسترسی به عصاره طبیعی وانیل ندارید می توانید آن را با اسانس وانیل جایگرین نمایید.

برای اینکه دسر خوشمزه تری داشته باشید، در موقع شروع به پخت و درست کردن کرم حتما زرده تخم مرغ و خامه را دمای محیط برسانید.

آموزش طرز تهیه کرم بروله فرانسوی

دستور تهیه

در ابتدا فر را روشن کنید و بگذارید تا 150 درجه سانتی گراد فر گرم شود. زرده تخم مرغ را درون کاسه ای بزرگ بریزید و هم بزنید تا به رنگ زرد کمرنگ درآید. خامه و عصاره وانیل را در یک شیرجوش کوچک بر روی گاز یا شعله کم قرار دهید تا دمای آن کمی بالا برود و اطراف خامه حباب ظاهر شود.

سپس در حالی که به سرعت زرده تخم مرغ ها را هم می زنید، مخلوط خامه گرم را در چند نوبت به تخم مرغ اضافه کنید و با سرعت هم بزنید تا تخم مرغ ها نپزند.

مطمئن شوید که مخلوط شما به صورت کامل مخلوط شود و مواد به صورت گلوله نیستند. در صورت نیاز می توانید آن را از صافی رد کنید.

مخلوط خامه و تخم مرغ را درون کاسه های مخصوص کرم بروله بریزید و توجه کنید که حتما یک تا دو سانتی متر از لبه کاسه فاصله داشته باشد.

کاسه های دسر را درون سینی یا ظرف لبه دار قابل استفاده در فر بگذارید و توجه داشته باشید درون  سینی آب جوش بریزید به طوری که دو سوم ظرف در آب قرار بگیرد.

کرم فرانسوی را با سینی برای مدت 40 دقیقه درون فر بگذارید تا سطح آن نرم و اسفنجی شود و اثر انگشت روی سطح آن نماند. سپس از درون فر خارج کنید تا وقتی که آب جوش خنک شود کاسه ها را در آب نگه دارید و پس از آن می توانید آن را سرو کنید و یا به یخچال منتقل کنید.

در موقع سرو یک لایه شکر را روی دسر بریزید و با فندک مخصوص آن را کاراملیزه کنید. در صورتی که فندک مخصوص شیرینی پزی ندارید می توانید بعد از ریختن شکر، کاسه ها را درون فر قرار دهید و با شعله بالای فر آن را برشته کنید. باید مراقب باشید که رنگ ایده آل این دسر شبیه به عکس است و نباید بسوزد.

حالا دسر خوشمزه کرم بروله آماده شده است و می توانید آن را با میوه تزیین کنید.

مطالب مشابه را ببینید!