مجله تاپ‌ناز‌

آموزش ماساژ ابرو با مواد طبیعی + روش ماساژ برای زیبایی ابروها

ماساژ ابرو اگر بدرستی و با استفاده از روغن های مفیدی مانند روغن زیتون، روغن نارگیل، وازلین و … انجام بگیرد می تواند باعث رشد بهتر ابرو و داشتن ابروی ضخیم و پر پشت شود.

ماساژ عملی است که با ورز و مالش می تواند به قسمت های مختلف بدن کمک کند، امروزه ماساژ درمانی در میان افراد بسیار رواج پیدا کرده است و قسمت های مختلف از بدن و صورت را ماساژ درمانی می کنند.

آموزش ماساژ ابرو

ابرو یکی از عوامل برای زیبایی و جذابیت چشم ها است. ابرو حالات مختلف دارد که این حالت ها ممکن است باعث زیباتر شدن و یا بد جلوه دادن صورت شود. برای اینکه بتوان ابروها را به شکلی مناسب و زیبا شکل داد در ابتدا باید ابروهایی پر داشته باشید، برای داشتن ابروهای پر و زیبا روش های مختلف وجود دارد که یکی از مهمترین و نتیجه بخش ترین آنها ماساژ دادن ابرو است، ماساژ دادن باعث بهبود گردش خون در پوست می شود و اگر با روغن های خاص این کار را انجام دهید باعث تقویت و پر شدن ابرو می شوید. در ادامه روش درست ماساژ ابرو را می خوانید.

نحوه ماساژ دادن ابروها

برای انجام صحیح ماساژ ابرو مراحل زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید:

در ابتدا انگشت های خود را بهم بچسبانید، سپس نوک آنها را رو بروی هم در بین پیشانی قرار دهید و به آرامی انگشت ها را از هم جدا کنید و پوست پیشانی را با ملایمت تمام از هم باز کنید و مقداری عثب بکشید و باز به میان پیشانی برگردید و این کار را 5 بار انجام دهید.

در ادامه از تمام انگشت های خود استفاده کنید و ماهیچه های پیشانی را به شکل دورانی و با فشار ماساژ بدهید این کار را از قسمت بالایی پیشانی شروع کنید و حرکت را در عرض پیشانی و به شکل نواری به سوی پایین ادامه دهید.

در ادامه کار، دو انگشت خود را استفاده کنید و آنها را بین دو ابرو، روی خطی که از بینی رد می شود بگذارید و خیلی آرام فشار دهید. فشار در این قسمت برای رفع تنش تمام قسمت ها مناسب است.

در آخر ماساژ را با ضرب گرفتن روی پیشانی و نواحی پیشانی و نواحی گیجگاه پایان دهید، این کار باعث می شود که حس انرژی بیشتری داشته باشید.

ماساژ با روغن بادام

برای ماساژ ابرو در ابتدا ابروهایتان را با برسی کوچک مخصوص ابروها شانه کنید و کمی روغن بادام به ابروهای خود بزنید سپس با استفاده از نوک انگشتان خود ابروها را ماساژ دهید. بگذارید که روغن بادام به مدت ربع ساعت روی ابروها بماند و سپس ابروهای خود را بشویید. روغن بادام به دلیل داشتن ویتامین D و منیزیم و ویتامین E و کلسیم بسیار مفید است و در رشد ابرو تاثیر دارد.

ماساژ با روغن زیتون

روغن زیتون خواص گسترده ای دارد و یکی از فواید مهم آن، موثر بودن در رشد دوباره ابرو است. برای اینکه کار در زمان ماساژ ابرو می توانید روغن زیتون استفاده کنید، با استفاده از یک گوش پاک کن یا دستمال کمی از روغن زیتون را روی قسمت هایی از برو که ریخته است و یا کم حجم شده است بزنید، سپس با استفاده از برسی کوچک ابروهای خود را شانه کنید و سپس ماساژ دهید. هر شب قبل از خوابیدن این عمل را انجام دهید و سپس روز بعد ابرو را بشویید.

ماساژ ابروها با وازلین

دیگر ماده ای که تاثیر زیادی در رشد ابرو دارد، وازلین است. همانطور که گفتیم روغن زیتون باعث رشد بیشتر ابرو می شود در حالی که وازلین باعث می شود که ابرو ضخیم تر شود و پر پشت به نظر آید. اگر می خواهید که ابروهای پرپشت داشته باشید در ماساژ ابروهای خود از وازلین استفاده کنید.

 

 

 ماساژ با کمک آلوئه ورا

اگر به صورت مدام ابروهای خود را بر می دارید و این موضوع باعث شده که ابروهای شما کم حجم شوند و رشد ابروهای شما کم شود می توانید با استفاده از آلوئه ورا ابروهای خود را ماساژ دهید تا بهبود پیدا کنند. مقداری آلوئه ورا را له کنید و از آب آن روی ابروهای خود استفاده کنید.

ماساژ ابروها با استفاده از روغن کرچک

روغن کرچک ماده ای موثر در ضخیم و پر پشت شدن ابرو است و می تواند در مدنی کوتاه شما را به نتیجه دلخواه برساند. برای این منظور مقداری از روغن کرچک را روی ابروهای خود بزنید و سپس ابروها را شانه کنید. برای اینکه موهای زائد برای شما دردسر درست کنند فقط قسمتی از ابروها را ماساژ دهید. برای ماساژ کمی روغن را به نوک انگشت خود بزنید و در جهت خواب موها روی ابروها بکشید و به شکلی که ریشه و ساقه ابروها آغشته به روغن شوند.

ماساژ با استفاده از روغن نارگیل

می توانید از روغن نارگیل برای پر پشت کردن ابرو بهره ببرید. مواد مغذی مختلف از جمله ویتامین A و آهن در روغن نارگیل وجود دارد که باعث داشتن ابروهای سالم و پر پشت می شود و ابرو را تیره تر نشان می دهد. برای استفاده از روغن نارگیل در ابتدا آن را کمی گرم کنید و سپس با استفاده از نوک انگشت به ابروها بزنید، ابروها را خیلی آرام ماساژ دهید تا خون در پوست جریان پیدا کند.. برای بهترین نتیجه اجازه دهید شب تا صبح روی ابروها باقی بماند و روز بعد با آب ولرم آنها را بشویید. می توانید به مدت 2 ماه این کار را انجام دهید تا ضخامت ابروهای شما بیشتر شود.

ماساژ ابروها با شیر

خاصیت شیر را همه می دانند و می توانید باعث تقویت موهای ابرو شود و ابرو را تغذیه کند. این عمل رشد ابرو را سریع تر می کند و می توانید هر شب قبل از خواب کمی شیر را با پنبه به ابروهایتان بزنید و با آن ابروها را آرام ماساژ دهید.

 

 

آموزش ماساژ ابرو با مواد طبیعی

ماساژ ابروها با استفاده از محلول ماینوکسیدیل

محلول ملینوکسیدیل 5 درصد را می توانید از داروخانه بدون نسخه تهیه کنید و برای ماساژ موهای سر و ابروهای خود از آن استفاده کنید. این محلول باعث بهبود رشد موها می شود، در طول روز یک بار از این محلول روی موهای خود استفاده کنید. برای مالیدن این محلول از گوش پاک کن استفاده کنید و مراقب باشید به اطراف ابروها مالیده نشود، دوره درمان را کامل کنید زیرا با قطع ناگهانی استفاده از آن ممکن است که ابروها ریزش پیدا کنند.

ماساژ ابروها به منظور رفع خط اخم

یکی از دغدغه های مهم خانم ها از بین بردن و یا پیشگیری از خط اخم است. برای پیشگیری از ایجاد خط بین ابروها و جلوگیری کردن از افتادگی پلک بالایی به شکل زیر عمل کنید:

انگشت اشاره هر یک از دستان خود را ۱/۲۵ سانتیمتر در بالای ابروها و موازی آنها قرار دهید و بعد انگشت ها را به سمت پایین فشار داده و همزمان ابروها را به سمت بالا فشار می دهیم، با این عمل خط فشار بین ابروها و انگشت ها احساس خواهد شد. از یک تا ۲۰ بشمارید و سپس ابروها را آزاد نمایید برای داشتن نتیجه ای بهتر در طول روز ۱۰ بار اینکار را انجام دهید.

نکاتی برای ماساژ ابرو

  • همیشه ابروها را به بالا شانه کنید تا به شکل طبیعی خود قوس دار شوند.
  • در موقع ماساژ سعی کنید که فولیکول های زیر موهای ابرو را در طول روز با حرکات دایره ای ماساژ دهید.
  • هر چند وقت پوست اطراف ابروها را لایه برداری کنید تا سلول های مرده از بین بروند و گردش خون افزایش پیدا کند و رشد مو بهبود پیدا کند.
  • از برداشتن دائم ابرو باید پرهیز کنید.
  • لوازم آرایشی و مداد ابرو را خیلی استفاده کنید و بگذارید که ابروها استراحت کنند.
  • ابروها را با شدت زیاد نخارانید.
  • استرس می تواند باعث کاهش رشد مو شود و باید آرامش خود را حفظ کنید.
  • خواب کافی در طول شبانه روز باعث رشد بهتر ابرو می شود و باعث پر پشتی ابرو می شود.
  • آب کافی بنوشید تا بدن شما همیشه هیدراته باشد و جنس ابرو بهتر شود.

 

مطالب مشابه را ببینید!