مجله تاپ‌ناز‌

آموزش ماساژ صورت ژاپنی ویژه خانم ها

آموزش ماساژ صورت ژاپنی یکی از تکنیک های عالی ماساژ ویژه بانوان است که فواید شگفت انگیری دارد. اگر ماساژ صورت به درستی انجام شود حتما تاثیرات آن را خواهید دید.

آموزش ماساژ صورت ژاپنی خانم ها

خانم های ژاپنی دارای پوست و چهره ای یبا هستند که فقط به نژادشان مربوط نیست. زنان ژاپنی از روش های مختلف برای داشتن پوست سالم استفاده می کنند.

خیلی از زنان ژاپنی علاوه بر اصول پایه مثل پاکسازی پوست و استفاده از مرطوب کننده ها، در خانه پوست خود را ماساژ می دهند. ممکن است ماساژ صورت یک کار پر هزینه و لوکس به نظر برسد که فقط باید در سالن های زیبایی و آرایشگاه ها انجام شود. اما تکنیک های ماساژی هم وجود دارند که خودتان به راحتی می توانید در خانه از آن استفاده کنید.

ثابت شده است که مراقبت و ماساژ پوست می تواند بر ترکیب و بافت آن اثر بگذارد و از خشن شدن پوست جلوگیری کند. البته ماساژ صورت در صورتی تاثیرات مثبت دارد که به شیوه صحیح انجام شود. نتایج خوب وقتی به دست می آید که میزان فشاری که با انگشتان بر عضلات صورت وارد می شود به اندازه معینی باشد. در اینجا شیوه ماساژ ژاپنی در خانه را به شما می آموزیم.

تاثیرات ماساژ

ماساژ دادن پوست سبب تحریک رگهای خونی شده و گردش خون را بهتر می کند. وقتی خون رسانی به پوست به خوبی صورت گیرد پوست سالم و زیبا می شود.

در زیر پوست سر و صورت حدودا سی عضله به هم وصل شده اند. بیشتر این عضلات برای غذا خوردن و حالات مختلف چهره استفاده می شوند. عضلات بدن در معرض حرکات مداوم و انقباض و انبساط هستند که باعث می شود انرژی مصرف کرده و مواد زاید تولید کنند. با ماساژ دادن جریان خون در پوست افزایش می یابد و به استحکام و نرمی پوست افزوده میشود.

آموزش ماساژ صورت ژاپنی ویژه خانم ها

تکنیک های پایه ماساژ صورت

۱.جهت حرکات ماساژ

ماساژ صورت باید در جهتی انجام شود که با عضلات صورت هماهنگی و هارمونی داشته باشد،. اگر حرکات ماساژ در جهت صحیح انجام شود فایده اش بیشتر است.

۲.میزان فشار در ماساژ

در ماساژ صورت باید به اندازه ای فشار داد که احساس ناراحتی نکنیم. در هر قسمت از صورت متناسب با عضلات همان قسمت فشار وارد کنید. مثلا پوست نازک و حساس دور چشم به فشار کمتری نسبت به سایر قسمت ها دارد اما فک و چانه به فشار بیشتری نیاز دارد..

۳.سرعت ماساژ دادن

برای اینکه جریان خون در پوست بهتر شود باید سرعت ماساژ با صربان قلب هماهنگ باشد.

چه وقت هایی نباید صورت را ماساژ داد

در موارد زیر از ماساژ دادن صورت خودداری کنید:

  • وقتی از نظر جسمی خسته اید
  • وقتی پوست شما در معرض اشعه یو وی قرار گرفته
  • در قسمت هایی از صورت که جوش و آکنه دارد
  • وقتی تب دارید
  • وقتی دچار کهیر شده اید
  • وقتی پوست شما خراشیده یا زخم شده است

چگونه ماساژ دهیم

۱.از کرم مخصوص ماساژ استفاده کنید

کرم یا روغن ماساژ حرکات ماساژ را تسهیل می کند و میزان اصطکاک را کاهش می دهد

۲.برنامه ریزی ماساژ

نیازی نیست صورت خود را هر روز ماساژ دهید. تعداد دفعات ماساژ در طول هفته به نوع پوست شما بستگی دارد. از دو بار در هفته شروع کنید. اگر پوست شما در ار ماساژ خشک یا کشیده شد، دفعات ماساژ را کاهش دهید.

ماساژ پایه به صورت گام به گام

این حرکت اولیه در ماساژ بسیار ساده است و راحت می توان در ان مهارت یافت. با حرکات |آرام از پیشانی شروع کنید و تا پایین گردن بیایید. بعد از اینکه مرحله اول کامل شد به سراغ مناطقی بروید که به طور بالقوه نگرانی در مورد آنها بیشتر است.

آماده سازی:

بعد از پاکسازی پوست، تمامی قطرات آبی که بر روی پوست صورت باقی مانده با حوله به آرامی خشک کنید. کمی کرم ماساژ بردارید و آنرا بین دو کف دست خود کمی گرم کنید و بعد روی پوست صورت خود بمالید.

مراحل ماساژ

برای اینکه کرم را به صورت خود بمالید دو کف دست را روی صورت بگذارید

آموزش ماساژ صورت ژاپنی ویژه خانم ها

به حالت مارپیچی ماساژ دهید و از مرکز صورت به سمت بیرون بروید. حرکات ماساژ را با ضربان قلب خود هماهنگ کنید.

آموزش ماساژ صورت ژاپنی ویژه خانم ها

برای ماساژ دادن پلک بالا، انگشت ها را از لبه بینی به سمت بالا ببرید. برای ماساژ دادن پلک پایین انگشت ها را به حالت قوسی شکل به سمت گوشه چشم ها حرکت دهید. هنگام ماساژ دادن این مناطق حساس خیلی مراقب باشید و زیاد فشار ندهید.

آموزش ماساژ صورت ژاپنی ویژه خانم ها

انگشت ها را به آرامی از کنار بینی پایین آورده و ماساژ دهید. اطراف دهان و بالا و پایین لب ها را به نوبت ماساژ دهید و انگشت ها را از مرکز به سمت خارج ببرید. هنگام ماساژ دادن گوشه های لب پایین، آن را به سمت بالا ماساژ دهید.

آموزش ماساژ صورت ژاپنی ویژه خانم ها

گونه ها را به حالت چرخشی ماساژ دهید و از فک تا گونه ادامه دهید. این قسمت را هم زیاد فشار ندهید.

آموزش ماساژ صورت ژاپنی ویژه خانم ها

هر دو دست را روی صورت گذاشته و آنرا به سمت خارج و گوش ها ماساژ دهید. وقتی به گوش ها می رسید کمی با انگشت ها فشار وارد کنید.

آموزش ماساژ صورت ژاپنی ویژه خانم ها

از زیر گردن تا روی سینه ماساژ دهید. و بعد از ماساژ کرم را با دستمال یا آب ولرم پاک کنید و بشویید.

آموزش ماساژ صورت ژاپنی ویژه خانم ها

مطالب مشابه را ببینید!