مجله تاپ‌ناز‌

آموزش پاک کردن حافظه پنهان گوشی با چند کلیک و به راحتی

پاک کردن حافظه نهان باعث سرعت بیشتر گوشی موبایل شما می شود. وقتی که یک نرم افزار روی گوشی نصب می کنید این نرم افزار به صورت خودکار فایل هایی روی حافظه گوشی ایجاد می کند. هر چه نرم افزارهای بیشتری نصب کنید فایل های بیشتری ایجاد می شود که این موضوع باعث کند شدن گوشی می شود و به همین دلیل باید هر چند وقت یک بار نسبت به پاکسازی حافظه پنهان گوشی اقدام کنید.

گوشی موبایل یک فضای محدود برای ذخیره سازی دارد و به همین دلیل پر شدن حافظه می تواند باعث مشکلات و کند شدن گوشی شود. می توانید با پاک کردن حافظه پنهان یا حافظه کش این مشکل را رفع کنید.

روش پاک کردن حافظه پنهان گوشی

با نصب کردن هر اپلیکیشن یا برنامه بر روی گوشی به صورت خودکار فایل هایی همراه با آن ایجاد می شود که این فایل ها کش یا فایل اضافی هستند. اگر فایل کش بیش از اندازه ساخته شود عملکرد گوشی کند می شود. باید اشاره کنیم که هدف از حافظه کش افزایش پیدا کردن سرعت دستگاه و کاهش پردازش پردازنده است. با نصب کردن نرم افزارهای متعدد و ایجاد فایل های کش بیشتر حافظه گوشی پر می شود و در نهایت باعث کند شدن آن می شود. به این ترتیب باید هر چند وقت یکبار حافظه کش یا حافظه پنهان گوشی را پاک کنید. در ادامه روش انجام این کار را به شما آموزش می دهیم.

پاک کردن حافظه پنهان در اندروید

وقتی که از نرم افزارها بهره می گیرید، فایل هایی بر روی گوشی برای فراخوانی سریع تر برنامه ذخیره می شود. این فایل ها در فولدری به نام کش (Cache) قرار دارند. این امر باعث صرفه جویی در زمان و اطلاعات شده ولی فضای ذخیره سازی بیشتر از گوشی را مشغول می کند. بدین ترتیب باید حافظه پنهان گوشی را پاک کنید. برای این کار باید مراحل زیر را انجام دهید.

آموزش پاک کردن حافظه پنهان گوشی با چند کلیک و به راحتی

در ابتدا به قسمت تنظیمات یا setting گوشی موبایل خود بروید.

سپس روی گزینه Storage کلیک کنید. اگر اندروید اوریو یا بالاتر دارید می توانید صفحه تنظیمات مدیریت فایل را هم باز کنید.

حالا بر روی گزینه internal storage کلیک کنید.

سپس cached data را لمس کنید.

وقتی که جعبه دیالوگ باز شد، چنانچه مطمئن به انجام این کار هستید روی اوکی کلیک کنید. حالا حافظه پنهان گوشی اندروید شما پاک می شود.

✅ بخوانید: 10 راه برای طولانی کردن عمر باتری موبایل

آموزش پاک کردن حافظه پنهان گوشی با چند کلیک و به راحتی

باید بگوییم که پاک کردن حافظه پنهان باعث پاک شدن اطلاعات حساب کاربری فرد در در برنامه ها نمی شود. داده های برنامه از قسمت clear dataحذف می شوند و به قسمت کش ربطی ندارند. در گوشی های فاقد کارت حافظه SD نمی توان گزینه های internal storage و SD را به صورت مجزا دید و فقط می توان وارد حافظه داخلی گوشی شد و از حافظه جانبی هیچ خبری نیست.

چند نکته برای پاک کردن حافظه مخفی

اگر مرورگر یا اپلیکیشن دیگری نمی تواند آخرین نسخه صفحه مورد نظر را نشان دهد، بهترین راه حل پاک کردن حافظه پنهان است تا صفحه جدید را بارگذاری کند.

چنانچه فضای ذخیره سازی گوشی شما کم است و قصد ندارید ویدیو، عکس و برنامه های خود را پاک کنید، می توانید حافظه پنهان گوشی را پاک کنید تا هم برنامه های سریع و بهتر اجرا شوند و هم فایل های اضافی پاک شوند.

فایل های کش قدیمی می توانند یک تهداد امنیتی باشند. صفحات وبی که در حافظه کش مرورگر ذخیره می شوند ممکن است اطلاعات حساسی داشته باشند و اگر شخصی بدون اجازه به این فایل ها دسترسی داشته باشد می تواند اطلاعات شخصی شما را سرقت کند. باید هر چند وقت یک بار حافظه پنهان را پاک کنید.

مطالب مشابه را ببینید!