مجله تاپ‌ناز‌

آموزش پاک کردن میگو با روش بسیار آسان و به همراه تصاویر

میگو غذای دریایی است که خواص زیادی دارد و می توانید در منزل غذاهای خوشمزه و مختلفی از آن تهیه کنید. برای مصرف میگو باید آن را خوب پاک کنید که در ادامه روش آسان برای پاک کردن میگو را به شما توضیح می دهیم.

قبل از پختن میگو باید میگوی تازه تهیه کنید و از نشانه های مهم در خرید میگوی تازه صورتی رنگ بودن و سفت بودن آن است. میگو یکی از سخت پوستان است و باید قبل از مصرف خوب پاک شود و روش پاک کردن میگو خیلی راحت است و می توانید با استفاده از آموزش ها این کار را انجام دهید. زمان پوست گرفتن میگو بستگی به زمان خرید آن دارد اگر میگو را خام خرید کرده باشید باید به سرعت پوست کنید و مصرف گردد و در صورت خرید آن به شکل منجمد یا پخته شده می توانید به مدت چند روز و چند ماه آن را مصرف کنید.

روشی آسان برای پاک کردن میگو

در ابتدا باید برای تمیز کردن میگو باید میگوها را با آب سرد بشویید و خوب میگوها را از لحاظ رنگ و بوی آنها بررسی کنید تا در صورت داشتن بوی بد و رنگ قهوه ای از آن استفاده نکنید.

آموزش پاک کردن میگو

جدا کردن سر:

در ابتدا باید سر را از قسمت بدن جدا کنید و با انگشت سبابه خود بدن را نگه دارید و سر میگو را به سوی پایین خم کنید و سپس با یک حرکت چرخاندن را از بدن میگو جدا نمایید. اگر ترجیح شما بر این است که میگو را با سر طبخ کنید مشکلی وجود نخواهد داشت و این امر به ذائقه غذایش شما بر می گردد.

جدا کردن پاها:

برای تمیز کردن میگو باید پاهای آن را جدا کنید که ساده است و شما می توانید با حرکات انگشتان خود این کار را انجام بدهید. بدن میگو را به سوی خود قرار دهید و با انگشتان خود پاها را به سوی دم بکشید و از آن جدا کنید.

آموزش پاک کردن میگو

کندن پوست:

در این مرحله از کار برای پاک کردن میگو نوبت به پوست کندن میگو است. در یکی از روش های ساده برای انجام این کار باید با استفاده از چاقوی نازک پوست میگو را از قسمت های پاها که جدا شده اند بکنید. باید توجه داشته باشید که در موقع انجام این کار رگ های سیاه موجود را هم جدا کنید.

آموزش پاک کردن میگو

جدا کردن دم:

جدا نمودن دم میگو هم کاری ساده است و می توانید با استفاده از چاقویی تیز و مناسب این کار را انجام دهید. بعضی از افراد ترجیح می دهند تا دم میگو را پس از طبخ از آن جدا کنند ولی روش بهتر این است که دم میگو قبل از پخته شدن جدا گردد.

 

آموزش پاک کردن میگو

روشی دیگر برای تمیز کردن میگو

در بالا روش پاک کردن این جانور دریایی با دست را خواندید، حالا روش پاک کردن میگو با چاقو و یا قیچی را به شما آموزش می دهیم، برای این منظور در ابتدا نوک چاقو را از قسمت سر در زیر پوسته قرار دهید و مانند تصویر در امتداد یک خط و تا قسمت دم جانور این برش را ادامه بدهید. برای این کار می توانید از چاقوی کوچک نوک تیز استفاده کنید.

آموزش پاک کردن میگو

پوسته باز شده را از دو طرف میگو را بکشید تا جدا شود، وقتی که پوسته به دم رسید، کل پوسته جدا شده را در دست خود بگیرید و محکم به سوی مخالف بکشید تا پوسته از قسمت دم هم جد شود.

در همین حین پوسته و دم بدنه میگو را در دست بگیرید و در جهت مخالف بکشید و در صورتی که دم میگو را هم استفاده می کنید، قسمت دم و بدنه را در دست بگیرید و هر یک از پوسته های دو طرف را محکم به سوی مخالف بکشید تا جدا شود.

آموزش پاک کردن میگو

برای جدا نمودن رگ سیاه پشت میگو هم که ضرر داشته و بوی بدی می دهد، می توانید تیغه پشت میگو را با استفاده از چاقو یک برش ایجاد نمایید، البته نباید عمیق باشد، یک خط برش کم عمق در امتداد تیغه کافی است.

سپس دو طرف آن را به سوی پشت هم کمی فشار دهید تا خط برش ایجاد شده کمی بازتر شود.

آموزش پاک کردن میگو

پس از مشاهده رگ سیاه، آن را خارج کنید، البته همه میگوها این رگ سیاه پشت را ندارند و در صورت عدم مشاهده نباید برش را عمیق تر کنید، زیرا باعث از هم پاشیدگی میگو خواهد شد.

آموزش پاک کردن میگو

برای جدا کردن رگ سیاه، نوک چاقو را زیر رگ بگذارید و چاقو را در زیر رگ حرکت بدهید تا از بافت جدا شود و چند بار چاقو را از اول تا آخر در طول رگ حرکت دهید تا رگ کاملا از گوشت جدا گردد.

آموزش پاک کردن میگو

اکنون چاقو را در زیر رگ و در قسمت سر رگ که محکم تر می باشد، نگه داشته و محکم به طرف بیرون بکشید تا رگ کاملا خارج شود.

آموزش پاک کردن میگو

حال میگوی شما پاک شده و می توانید آن را بعد از شست و شو، فریز کرده و در زمان لازم برای تهیه انواع غذا ها و سالاد استفاده کنید.

نکات مهم برای پاک کردن میگو

  • بعد از پا کردن میگو و زمانی که می خواهید رگ های سیاه موجود در روی بدن میگو را انجام دهید بهترین کار برای انجام آن استفاده از دست است.
  • میگو را باید در دمای مناسب ۳۲-۳۸ درجه فارنهایت نگهداری کنید و بهتر است آن را در طرف های در بسته قرار دهید.
  • نحوه طبخ و پخت میگو متنوع است، برخی از افراد این کار را به شکل سرخ کردن و برخی کباب کردن انجام می دهند.
  • برای شست و شوی میگو باید از آب سرد استفاده کنید، زیرا استفاده از آب گرم موجب چسبندگی میگو و از دست دادن فرم آن می شود.

مطالب مشابه را ببینید!