مجله تاپ‌ناز‌

آموزش پنکک زدن به صورت صحیح با مراحل ساده

در این مطلب تاپ ناز آموزش پنکک زدن را به شما آموزش می دهیم و می توانید با طی کردن مراحل ذکر شده می توانید مهارت لازم را برای استفاده از محصول آرایشی را به دست آورید.

پنکک جزو محصولات آرایشی محبوب و کاربردی است و می توانید برای یکدست کردن پوست صورت از آن استفاده نمایید. باید توجه داشته باشید که در موقع استفاده از پنکک باید ترفندهایی را رعایت کنید که در ادامه توضیح می دهیم.

آموزش پنکک زدن به روش صحیح

پنکک، کریم پودر و کانسیلر از لوازم آرایشی ضروری برای داشتن آرایش بدون نقص است و بهتر است شما این محصولات آرایشی را در کیف آرایش خود به همراه داشته باشید.

روش استفاده درست از پنکک

اگر از روشی مناسب جهت زدن پنکک استفاده کنید می توانید یک میکاپ بدون مشکل و با ماندگاری زیاد داشته باشید و برای حضوری در مهمانی ها و مجالس همیشه یک پنکک همراه خود داشته باشید در موقع عرق کردن صورت از پنکک مقداری به پوست صورت بزنید.

آموزش پنکک زدن به صورت صحیح با مراحل ساده

وسایل مورد نیاز برای پنکک زدن

  • پنکک شل یا فشرده
  • کرم پودر
  • اسفنج آرایشی
  • قلموی پودر

 

مراحل پنکک زدن

در ابتدا صوت را تمیز کنید و مرطوب کنید و سپس از پرایمر صورت استفاده کنید تا ماندگاری آرایش شما بیشتر شود و پوست صورت شما یکدست شود.

در قسمت هایی از صورت هم مانند زیر چشم و اطراف دهان یا هر قسمت از پوست صورت که نیاز دارد یکدست شود کمی کانسیلر بزنید سپس کمی کرم پودر را به صورت ضربه ای روی تمام قسمت های صورت بزنید. باید توجه داشته باشید که پنکک را باید پس از کرم پودر و کانسیلر به پوست صورت خود بزنید.

پنککی را باید انتخاب کنید که رنگ آن با رنگ پوست شما همخوانی داشته باشد. برای زدن پنکک می توانید از اسفنج استفاده کنید. قبل از زدن اسفنج روی پوست صورت خود کمی آن را تکان دهید تا پودرهای اضافه روی اسفنج بریزد و سپس اسفنج را به صورت ضربه ای روی پوست خود بمالید.

در صورت مایل بودن می توانید برای پنکک زدن از قلم موها پرپشت پودر هم استفاده کنید و بعد از آغشته کردن قلم مو به پودر پنکک آن را تکان دهید سپس از مرکز صورت خود شروع به زدن پنکک کنید و در موقع زدن پنکک هم باید حرکت دست شما به صورت ضربه ای باشد و سپس حرکت دست خود را جارویی کنید تا پنکک به صورت یکدست روی پوست صورت و گردن پخش گردد.

پنکک و کرم پودر را روی گردن و تمام نقاط پوست صورت پخش کنید در غیر این صورت ممکن است رنگ صورت با دیگر قسمت های پوست متفاوت به نظر برسد.

آموزش پنکک زدن به صورت صحیح با مراحل ساده

روش زدن پنکک دو کاره

در ابتدا مرطوب کننده یا پرایمر را به پوست صورت خود بزنید و سپس پنکک دو کاره را می توانید روی سطح پوست بزنید تا پوست شما یکدست و صاف شود.

 

نکات طلایی برای زدن پنکک به صورت

چنانچه پوست شما خشک است پنکک را روی ناحیه T صورت و زیر چشم ها بزنید همچنین پنکک را نباید روی قسمت های خشک صورت بزنید زیرا ماسیده می شود.

چنانچه پوست صورت شما چرب است پنکک را بهتر است روی تمام قسمت های پوست بزنید همچنین روی قسمت چرب پوست بهتر است پنکک بیشتری بزنید.

پنکک را با توجه به رنگ پوست خود انتخاب کنید.

چنانچه فرصت کمی برای انجام میکاپ دارید بهتر است از اسفنج برای پنکک زدن استفاده کنید زیرا با سرعت بیشتری می توانید پنکک بزنید و علاوه بر این پوست صورت شما به خوبی پوشیده و یکدست خواهد شد.

اگر مایل هستید از پنکک دو کاره استفاده کنید باید صبر کنید تا مرطوب کننده یا پرایمر به خوبی روی پوست بنشیند سپس پنکک بزنید تا پوست شما یکدست به نظر آید.

مطالب مشابه را ببینید!