مجله تاپ‌ناز‌

آموزش کاور ناخن + داشتن ناخن زیبا با کاور کردن و روش های پاک کردن آن

یکی از فاکتورهای زیبایی برای هر خانمی، داشتن ناخن های زیبا است و از آنجایی که اغلب خانم ها به دنبال روش های متفاوت برای زیبا سازی دست خود هستند از راه های مختلف به این خواسته می رسند که یکی از این روش ها کاور ناخن است. در ادام این مطلب با روش کاور ناخن انجام می شود و نحوه پاک کردن و برداشتن آن را هم به شما آموزش می دهیم.

آموزش کاور ناخن

بیشتر ما در بلند کردن ناخن و نگهداری ناخن ها دچار مشکل می شویم و به همین دلیل شاید به صورت طبیعی نتوانیم ناخن های زیبا داشته باشم، به همین دلیل اکثر خانم ها برای اینکه ناخن های ماندگارتری داشته باشند از کاشت ناخن استفاده می کنند که دارای تیپ های مختلفی می باشد، ولی نوع دیگری هم از زیباسازی ناخن وجود دارد که به این روش کاور نان می گویند که با روش کاشت ناخن تفاوت دارد.

کاور ناخن

روش کاور برای خانم هایی که به هر دلیلی مانند ترس از عوارض کاشت ناخن، نمی خواهند از روش کاشت استفاده کنند مناسب می باشد، به همین دلیل کاور کرد ن خانم به دلیل طبیعی بودن و استحکام زیاد برای این افراد گزینه ای مناسب است. نکته ای که در مورد کاور ناخن وجود دارد این است که برای اینکه این روش روی دستان شما بسیار زیبا باشد باید ناخن های شما کمی بلند باشد.

 

انجام کاور ناخن

این روش یک روش خیلی ساده و مدرن برای زیبا کردن ناخن به صورت طبیعی است و از نان در مقابل شکسته شدن محاظفت می کند. کاور به صورت یک لایه نازک روی ناخن کشیده می شود و باعث می شود ناخن شکل زیبایی پیدا کند و برجسته شود و هم اینکه باعث استحکام زیاد ناخن های شما می شود.

قبل از آشنا شدن با آموزش کاور ناخن باید بدانید که این روش مانند کاشت ناخن است ولی تفاوت کلی که دارد این است که در روش کاشت ناخن از تیپ و یا پایه ناخن استفاده می کنند و در کاور مواد بدون استفاده از تیپ مستقیما روی ناخن گذاشته می شود. کاور ناخن دارای مراحلی به شرح زیر است.

 

کاور ناخن

وسایل مورد نیاز:

  1. پرایمر (چسب)
  2. لاک مانیکور
  3. پودر مخصوص
  4. محلول ضد قارچ
  5. کلینزر یا بافر
  6. روغن
  7. ابزار مورد نیاز( قیچی، ناخن گیر، کاتر، گوشت گیر)

مراحل انجام کاور نخن

  • در ابتدا انجام کاور باید سطح ناخن را از تمام آلودگی ها با استفاده از روش مانیکور پاک کنیم تا این کار در یک شرایط کاملا مطلوب و بهداشتی انجام شود.
  • در روش مانیکور باید تمام گوشت های اضافه و پوسته های مرده اطراف ناخن به خوبی گرفته شود، این کار را با دقت انجام دهید تا آسیبی به اطراف ناخن وارد نشود.

 

کاور ناخن

  • در مرحله بعد باید بر روی ناخن ها خراشی سطحی ایجاد کنید و سپس شروع به سوهان کشیدن کنید، از سوهان کشیدن زیاد خودداری کنید زیرا می تواند باعث بروز قارچ شود. هنگامی که شروع به سوهان زدن می کنید سعی کنید تراش های ناخن را کنار نزنید و همانطور روی ناخن بافی بماند.
  • سپس با استفاده از یک پد مخصوص کلینزر را روی ناخن بزنید، این محلول باعث از بین رفتن چربی ناخن ها می شود.
  • در این مرحله از کاور ناخن باید از محلول ضد قارچ استفاده کنید، محلول را باید مستقیما روی کوتیکول و صدف ناخن بزنید.

کاور ناخن

  • بعد از خشک شدن ضد قارچ بر روی ناخن باید با استفاده از قلمو مخصوص پرایمر را روی صدف ناخن گذاشته شود، در اینجا توجه داشته باشید که پرایمر نباید با کوتیکول خورده شود، پس در گذاشتن آن دقت کنید.
  • سپس بعد از گذاشتن پرایمر کار اصلی را انجام می دهیم، در این قسمت مواد را تک تک بر روی ناخن گذاشته و قالب مخصوص را روی ناخن می گذاریم و بخ خوبی فشار می دهیم تا کاملا کاور به پرایمر بچسبد.
  • بعد از کاور ناخن با استفاده از سوهان شکل ناخن را به زیبایی قالب دهی کنید.

کاور روی ناخن را هم می تواند با استفاده از ژل انجام داد این روش برای کسانی که دارای ناخن های زیبا و خوش حالتی دارند بسیار مناسب است، برای انجام این روش باید با استفاده از ماده لیکوئید و پودر آکرولیک مواد را روی ناخن گذاشته می شود، سپس باید دستانتان را به مدت ۲ دقیقه در دستگاه UV قرار دهید تا ژل خشک شود و سپس می توانید با استفاده از سوهان آن را قالب دهی کنید.

 

بخوانید: عوارض استون و پاک کننده لاک ناخن چیست و چه خطراتی دارد؟

 

کاور ناخن

نحوه پاک کردن کاور از روی ناخن

وسایل مورد نیاز برای ریمو کاور ناخن:

  • استون و پاک کننده های ژل پولیش
  • فویل آلومینیومی
  • پنبه
  • سوهان یا بافر ناخن

شما می توانید با استفاده از این روش در خانه به سادگی به پاک کردن کاور خود بپردازید.

ابتدا باید سطح ناخن خود را کمی سوهان بکشید تا از ضخامت کاور کاسته شود و عملیات برداشتن راحت تر انجام شود. در حین سوهان کشیدن به این نکته توجه داشته باشید که بیشتر از حد بر روی ناخن سوهان نکشید زیرا ممکن است به سرعت سطح ناخن اصلی شما آسیب ببیند.

سپس بعد از سوهان کشیدن باید با استفاده از استون ۱۰۰ درصد و آغشته کردن پنبه ها به آن پنبه ها را روی ناخن می گذاریم. برای انجام این کار بهتر است از آستون کمتری استفاده کتید زیرا مصرف زیاد آستون باعث می شود رنگ ناخن تغییر کند. سپس بعد از آن تکه های آلومینیوم را در سایز های یکسان برش بزنید و در حالی که پنبه بر روی ناخن است فویل را در سر انگشتان بپیچانید. سپس بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه انگشتانتان در فویل باقی بماند.

کاور ناخن

در این ۱۵ دقیقا کاور به آرامی نرم می شود و شروع به جدا شدن از سطح ناخن می کند،سپس تک تک ناخن ها را چک کنید در صورت نرم شدن با برداشتن فویل ها کاور هم به آرامی از سطح ناخن جدا می شود. اگر دیدید هنوز کاور سخت است دوباره فویل را به دور آن بپیچید.

بعد از آن که فویل ها را باز کردید با استفاده از یک کاردک مخصوص ( چوب مانیکو) مواد را از روی ناخن به آرامی بردارید یک سپس در مرحله آخر ناخن ها را سوهان می زنیم تا تکه های اضافه کاور از روی ناخن جدا شود. و پاکسازی می کنیم.

در آخر باید بدانید که کاور ناخن هم خالی از عوارض نیست، زیرا هر چیزی که مانع نرسیدن اکسیژن نشود برای ناخن مضر می باشد، از جمله این مضرات می توان به عفونت های قارچی ناخن، تغییر شکل ناخن، تغییر رنگ ناخن، و کبودی ناخن را می تواند در بر داشته باشد.

عفونت های قارچی، تغییر رنگ ناخن، کبودی و تغییر شکل ناخن ازعوارض کاور ناخن است و حتی ممکن است براثر مواد به کار رفته، رنگ ناخن کبود و سبز شده و شکل بدی به خود بگیرد.

شما می توانید برای تقویت ناخن های خود بعد از عملیات ریمو کاور از روش های خانگی برای تقویت آنها استفاده کنید.

 

بخوانید:  برا ی کاشت ناخن این توصیه ها را رعایت کنید

مطالب مشابه را ببینید!