مجله تاپ‌ناز‌

آنتی بیوتیک خانگی طبیعی جایگزین عالی برای داروی شیمایی

به جای مصرف آنتی بیوتیک های شیمایی و داروهای آنتی بیوتیک می توانید آنتی بیوتیک خانگی و طبیعی تهیه کنید و دچار عوارض هم نشوید. ترکیب عسل و زردچوبه نمونه ای از آنتی بیوتیک طبیعی است و یکی از روش های جایگزین مناسب به جای داروهای شیمایی است که معمولا مصرف آنها عوارض جانبی به همره دارد.

طبق بررسی های انجام شده آمار نشان می دهد که آنتی بیوتیک ها بعد از مسکن ها دومین دسته از داروهای پر استفاده کشور هستند که می توان خیلی از آنها را بدون نسخه پزشک از داروخانه تهیه نمود. این موضوع باعث شده تا افراد هنگام بروز نشانه های سرماخوردگی یا بیماری های دیگر عفونی، خیلی سریع آنتی بیوتیک مصرف کنند بدون اینکه از عوارض آن چیزی بدانند. در این مطلب برای رفع درمان عفونت های بدن می توانید از آنتی بیوتیک های خانگی با استفاده از عسل و زردچوبه بهره ببرید.

معرفی قوی ترین آنتی بیوتیک های خانگی

مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک ها و هزینه های درمانی استفاده از آنها را چندین برابر می کند که با مصرف نادرست از این دارو جان بسیاری از افراد به خطر می افتد به خصوص در وقتی که مصرف آنتی بیوتیک کامل نشود. تجویز و خوردن آنتی بیوتیک برای مقابله با بعضی از عوامل بیماری که باعث عفونت و عارضه شده قابل استفاده می باشد.

هر چه علم پیشرفت می کند مشخص می شود که مصرف اشتباه آنتی بیوتیک می تواند شما را دچار عوارض کند. آنتی بیوتیک می تواند باعث از بین رفتن باکتری های مفید روده شود و آلرژی پوستی ایجاد کند. بهتر است برای مشکلات و بیماری های ساده کمتر به سمت داروخانه بروید و از انواع طبیعی آنتی بیوتیک استفاده کنید. با مخلوط ساده دو ماده زردچوبه و عسل می توانید یک آنتی بیوتیک خانگی بدون ترکیبات شیمایی بسازید.

آنتی بیوتیک خانگی طبیعی جایگزین عالی برای داروی شیمایی

خواص زردچوبه و عسل

زردچوبه از ترکیباتی به نام کورکومین تشکیل می شود که این ترکیب فعال باعث کنترل التهاب بدن و نابودی مولکول های خطرناک می شود. این ماده قدرت تخریب باکتری هایی که در بدن نقش اصلی زخم معده و بیماری گوارشی را دارند. زردچوبه دارای 200 نوع خواص درمانی است که می تواند با داشتن خواص ضد میکروبی و ضد التهابی و آنتی اکسیدانی برای کنترل و نابود التهاب بدن و مولکول های خطرناک موثر است. از دیگر مزایای خوب زردچوبه می توان به رفع و کاهش درد، کمک به هضم غذا، کاهش التهاب، پیشگیری از سرطان و رفع اضطراب و افسردگی هم اشاره نمود.

عسل با داشتن اسید آمینه و ویتامین های ضروری به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی عمل می کنند. عسل دارای انواع آنتی اکسیدان است و ترکیبات ضد التهاب قوی دارد که می تواند از رادیکال های آزاد جلوگیری کند و سم بدن را از بین ببرد. این ماده برای بهبود سوختگی های سطحی و زخم ها و کمک به کنترل وزن و متعادل سازی سطح قند خون و کاهش حساسیت هم موثر می باشد. این ماده التیام بخش پوست است و از عفونت پیشگیری می کند.

آموزش ساخت آنتی بیوتیک طبیعی

می توانید کمی زردچوبه و عسل که در هر منزلی یافت می شود با خاصیت ضد ویروسی و ضد باکتریایی آن به تقویت دستگاه ایمنی بدن کمک نمایید. با مخلوط این دو ماده برای مقابله با تمام میکرو ارگانیسم ها و ویروس ها می توان در عملکرد بدن اختلال ایجاد کرد. این آنتی بیوتیک طبیعی بهترین جایگزین داروهای شیمایی است که می توانید برای پیشگیری از بیماری برای علائم بیماری های عفونی از آن استفاده نمایید.

در یک ظرف شیشه ای تمیز به میزان صد گرم عسل و ده گرم زردچوبه بریزید. سپس آنها را به هم بزنید تا ترکیب یک دست و مخلوط شود و در نهایت 24 ساعت بگذارید بماند.

نحوه مصرف آنتی بیوتیک طبیعی

وقتی برای نخستین بار با نشانه های سرماخوردگی یا شبیه به آن برخورد کردید در اولین روز هر 1 ساعت 1 قاشق چای خوری از آنتی بیوتیک طبیعی بخورید. در روز دوم هر 2 ساعت یکبار یک قاشق میل کنید و در روز سوم کلن 3 بار از این آنتی بیوتیک استفاده کنید. مخلوط را در دهان بگذارید تا به مرور هضم شود.

می توانید از این مخلوط برای درمان بیماری تنفسی هم استفاده کنید که باید به صورت روزانه 3 قاشق چای خوری استفاده شود. این محلول را در شیر کاکائو حل کنید و میل کنید. برای جلوگیری از بیماری در هفته 3 بار حدود 8 گرم یا یک قاشق بزرگ از آن بخورید.برای ارتقای سلامتی و پیشگیری از عوارض داورهای شیمایی از این آنتی بیوتیک به همان شکلی که گفته شد استفاده کنید.

مطالب مشابه را ببینید!