مجله تاپ‌ناز‌

آیا آقایان هم مثل خانم ها یائسه می شوند؟ (یائسگی مردان)

آیا آقایان هم مثل خانم ها یائسه می شوند؟ (یائسگی مردان)

یائسگی مردان و علائم یائسه شدن

آیا می دانستید مردان هم مانند زنان یائسه می شوند. اما یائسگی مردان چیست و چه علائمی دارد؟ گر گرفتگی، خلق و خوی تحریک پذیر و علاقه کمتر به رابطه جنسی اثرات کم شدن تستوسترون در بدن مردان است که باعث می شود روند پیری را نیز سریع تر کند.

 

  1. تستوسترون پایین در مردان, علائم و عوارص

  2. تستوسترون چیست ؟

تستوسترون ممکن است از بدنام ترین هورمون ها باشد این هورمون عامل اصلی بزرگ شدن عضلات و حالات مردانگی است. در واقع، تستوسترون سبب میل جنسی، سوخت و ساز و توده عضلانی می باشد، روی خلق و خوی  فرد موثر بوده و قدرت بدنی  و استخوانی وی را تنظیم می کند. هنگامی که سطح آن در یک مرد کمتر از حد  نرمال باشد دکتر ممکن است آنرا به صورت قرص تجویز کند اما هنوز هم  بحث بر سر این است که:

حتما نیاز به درمان وجود دارد یا خیر؟

 

  1. پیری و تستوسترون

کم شدن طبیعی تستوسترون باعث روند پیری، به نام (آندروپوز) و یا یائسگی مردانه می شود برای بسیاری از مردان، این مسئله هیچ مشکل قابل توجه و یا علامتی ندارد. در برخی افراد ممکن استگرگرفتگی، خلق و خو تحریک پذیر و یا علاقه کمتر به رابطه جنسی به وجود بیاید.

همچنین : 7 واقعیت در مورد یائسگی زنان

  1. تستوسترون پایین و آثار آن بر بدن

تستوسترون کم می تواند تغییرات قابل مشاهده ای را در برخی از مردان به وجود آورد:

  1. • عضلات لاغر

  2. • از دست دادن موهای بدن

  3. • کوچک شدن و نرم شدن بیضه ها

  4. • سینه های بزرگتر

 

  1. تستوسترون پایین و تاثیرات آن بر استخوان ها

شما ممکن است فکرکنید پوکی استخوان و یا بیماری های مربوط به استخوان شکننده تنها متعلق به زنان است، اما می تواند روی  مردان نیز تاثیر گذارد ، تستوسترون پایین یک علت شایع آن است. سطح تستوسترون پایین ممکن است استخوان را نازک تر، ضعیف تر  و احتمال شکستگی را بالا برد.

 

  1. تستوسترون پایین و رابطه جنسی

سقوط ناگهانی تستوسترون همیشه در رابطه جنسی دخالت نمی کند، اما می تواند آن را مشکل تر سازد چون مغز و بدن شما باید تحریک شوند. برخی از مردان ممکن است دچار کاهش میل جنسی شوند  در حالی که دیگران ممکن است علاقه به رابطه جنسی را  به طور کامل از دست بدهند. تستوسترون پایین می تواند در نعوظ یا نگه داشتن نعوظ ایجاد مشکل کند.

 

  1. تستوسترون، حالت  روحی و ذهنی فرد

برخی از مردان مشکلات خفیف در تحریک پذیری یا سایر تغییرات عاطفی و تمرکز ضعیف دارند و در نتیجه از  انرژی کمتری برخودارند. این علائم به راحتی می تواند سایر مشکلات سلامتی را ایجاد کند مانند کم خونی، افسردگی، مشکلات خواب و یا یکی از بیماری های مزمن دیگر.

 

  1. تستوسترون پایین و ناباروری

تستوسترون کمک می کند تا اسپرم به بدن یک مرد برسد. هنگامی که سطح هورمون کم است، تعداد تولید اسپرم پایین می آید و ممکن است فرد را عقیم سازد.

مطالب مشابه را ببینید!