مجله تاپ‌ناز‌

آیا استفاده از تلفن همراه مردان را عقیم می کند؟

آیا استفاده از تلفن همراه مردان را عقیم می کند؟

آیا استفاده از موبایل باعث ناباروری و کاهش اسپرم مردان می شود؟

کاهش اسپرم در مردان موجب کاهش قدرت باردار کردن زن می شود و اگر اسپرم های مرد به دلایل مختلف کم شوند و بمیرند به همان نسبت قدرت باروری مرد کاهش پیدا می کند. این روزها که آمار ناباروری و نازایی به میزان بالایی افزایش پیدا کرده است ، بهتر است از هر گونه اشتباه و خطایی که دلیل و علت کاهش اسپرم مردان و ناباروری است دوری کنیم.

تعدادی از مطالعات نشان می دهد مردانی که گوشی را برای بیشتر از 4 ساعت در روز در جیب شلوارشان نگه میدارند، تعداد اسپرم شان به نصف کاهش می یابد.

اگر می خواهید پدر شوید، یکی از کارهایی که باید انجام دهید این است که از گذاشتن گوشی موبایل در جیب شلوارتان خودداری کنید. همان طور که باید تغذیه مناسب داشته باشند و از استعمال دخانیات و نوشیدنی های الکلی خودداری کنند. مطالعاتی که روی 6 کشور انجام شد نشان داد استفاده مدام از تلفن همراه می تواند تعداداسپرم را به نصف کاهش دهد.

آیا استفاده از تلفن همراه مردان را عقیم می کند؟

تعداد اسپرم کاهش می یابد
در یک مطالعه نشان داده شد اگر دو نمونه اسپرم از مردی دریافت کنید و یکی از آنها را در معرض امواج تلفن همراه قرار دهید، این اسپرم 3 برابر زودتر از اسپرم معمولی از بین می رود و این نشانگر آسیبی است که به آن وارد شده است. تعدادی از مطالعات نشان می دهد مردانی که گوشی را برای بیشتر از 4 ساعت در روز در جیب شلوارشان نگه میدارند، تعداد اسپرمشان به نصف کاهش می یابد.

کیفیتش هم کم می شود!
محققان کلینیکی در کلیولند کشف کرده اند نگهداشتن تلفن همراه در حالت مکالمه در جیب می تواند کیفیت اسپرم را کاهش دهد. بسیاری از ما به این دلیل از این وسایل استفاده می کنیم که مطمئنیم ایمن هستند در حالی که تلفن همراه اثرات مضری بر غدد جنسی دارد.

مطالعه دیگری که در دانشگاهی در مجارستان انجام شده روی 221 مرد بود که حدود 13 ماه اسپرمشان با به کار بردن تلفن همراه در مقایسه با مردانی که از تلفن استفاده نمی کردند، بررسی شد. در این بررسی مشخص شد مردانی که تلفنشان را در طول روز به صورت فعال نگه می دارند غلظت اسپرم بسیار پایین تری دارند. این افراد 59 میلیون اسپرم در هر میلی لیتر مایع منی دارند در مقایسه با 83 میلیون اسپرم در یک میلی لیتر در مردانی که از تلفن به صورت مستمر استفاده نمی کنند.

کمتر حرکت می کند
تحرک اسپرم هم به طور مشابه تحت تاثیر تلفن همراه قرار می گیرد. مردانی که تماس های طولانی با تلفن همراه دارند تحرک اسپرم شان 36,3 درصد کمتر است در حالی که مردانی که هیچ تماسی با تلفن همراه ندارند 51.3 درصد تحرک اسپرم دارند.

اگرچه برخی مقالات نشان داده اند که هنوز اثرات موبایل در کاهش اسپرم سازی در انسان را نمیتوان کاملا تایید کرد اما اغلب مطالعات انجام شده بر روی انسانها و حیوانات، بر کاهش «حرکت» اسپرم ها در اثر تماس نزدیک با امواج موبایل صحه گذاشته اند. اثر بر سایر شاخص های اسپرم مانند تعداد کل اسپرمها، شکل اسپرمها و تعداد اسپرمهای زندهدر واحد حجم منی نیز در مطالعات مختلف به اثبات رسیده است.

برخی دیگر از مطالعات در استرالیا نشان داده است قرار گرفتن اسپرم در معرض تلفن همراه احتمال آسیب DNA را سه برابر می کند و شانس به دنیا آمدن نوزاد سالم را کاهش می دهد.

احتیاط کنید!
درحال حاضر بیشتر تولیدکنندگان تلفن همراه در بسته بندی های محصولاتشان هشدار داده اند که « نگهداری تلفن همراه در جیب می تواند تعداد اسپرم را کاهش دهد در حالی که تعداد کمی از این موضوع آگاه هستند.»
بهترین راه حل برای مردان این است که نسبت به خطرات این تشعشعات آگاه باشند وآنها را از جیب و نزدیک بدن شان دو نگهدارند.

مطالب مشابه را ببینید!