مجله تاپ‌ناز‌

آیا عادت ماهانه به روی موهای زنان تاثیر دارد؟

تاثیر عادت ماهانه روی مو

تغییرات هورمونی موجب تغییراتی در حالت موها در زمان عادت ماهانه می شود

تاثیرات عادت ماهانه بر روی مو و پوست

در روزهای نزدیک به دوره عادت ماهانه جوش‌ها و آکنه‌ها آزاردهنده ترین عوارضی هستند که بیشتر خانم ها با آن مواجه می شوند. آنچه که ممکن است شما ندانید این است که تغییرات هورمونی تغییراتی در ظاهر شما هم ایجاد خواهند کرد. اگر در روزهای قاعدگی موهایتان ظاهر بدی پیدا می کنند نگران نباشید چون این فقط شما نیستید که این اتفاق برایش می افتد. بیشتر خانم ها از یک هفته قبل از این دوره موهای چرب و تخت و بی حالت دارند.

چندین دلیل علمی برای این مسئله وجود دارد. در یک هفته قبل از شروع قاعدگی سطح پروژسترون افزایش می یابد و تولید سبوم بالا می رود. به همین دلیل است که پوست تولید چربی می کند. همانطور که پوست بدن چرب می شود پوست سر نیز تولید چربی می کند. وقتی که خونریزی شروع می شود سطح پروژسترون و استروژن پایین می آید و تستوسترون در بالاترین سطح قرار می گیرد. تستوسترون نیز تولید سبوم را بالا می برد به همین دلیل است که بیشتر خانم ها حس چرب بودن دارند.

از آنجائی که بدن افراد متفاوت است و سطح هورمون هایشان با هم فرق می کند ممکن است چربی را یا یک هفته قبل از قاعدگی و یا در دوران قاعدگی تجربه کنید. و این تغییرات چندین روز طول می کشد تا به حالت نرمال باز گردد.

برخی آرایشگران پیشنهاد می کنند که در این روزها موها را دوبار با شامپوی مرطوب کننده بشوئید بنابراین هم موهای تمیزتر و کم چربی دارید و هم اینکه مواد مغذی مو را با زیاد شستن از بین نمی برید.

اگر موهای رنگی و یا موهای کوتاه دارید نیازی نیست که دوبار بشوئید. بنابراین پیشنهاد می کنم که از شامپوی خشک استفاده کنید.

اگر مواد شیمیایی موهایتان را خشک کرده باشد یا اینکه در حالت عادی موهای خشکی دارید در این دوران هیچ مشکلی نخواهید داشت حتی روغن اضافی می تواند برایتان مفید هم باشد چون تارهای مو چرب و براق می شوند.

با آگاهی از واکنش موهایتان به دوران قاعدگی می توانید طوری دخیل باشید که هیچ کدام از این تاثیرات بد را تجربه نکنید.

آیا پریودی بر روی موها تاثیری دارد؟

مطالب مشابه را ببینید!