مجله تاپ‌ناز‌

ابریشم سازی مو + ویژگی های این روش و عوراضی که دارد

موهای صاف و براق آرزوهای هر فردی است که به دنبال جذابیت است ولی باید توجه داشته باشید که این کار را نباید به هر قیمتی انجام داد. در ادامه روش های ابریشم سازی مو را با ویژگی ها و عوارضی که دارند بررسی  معرفی کرده ایم.

خیلی از خانم ها به موی ابریشمی، نرم و زیبا علاقه دارند که طبیعی است و به همین دلیل دنبال روش های متفاوت برای انجام این کار هستند. باید توجه داشته باشید که اگر چه مو در زیبایی ظاهر نقش به سزایی دارد ولی نباید آن را به هر قیمتی انجام داد. ابریشم سازی مو اگر چه برای فرد رضایت و خرسندی ظاهری را در پی دارد ولی عواقبی را هم در پس انجام دادن دارد که در ادامه به صورت کامل معرفی می کنیم. کراتینه کردن مو از رش های رایج در ابریشیمی کردن مو می باشد که در این مطلب بعضی از عواقب و تفاوت های آن را با دیگر روش ها بررسی می کنیم.

روش های ابریشم سازی مو و صاف کردن موها

ابریشمی کردن مو را می توان از روش های کامل کننده و درمانی به حساب آورد که با کراتینه کردن تفاوت هایی دارد ولی به صورت کلی پس از پایان کار به هم شباهت هایی دارند. در این روش به ازای استفاده از پروتئین های کراتینه که به صورت کلی غنی از کراتین سیلک می باشند، از روغن های گیاهی و ویتامین E به منظور براق کردن و نرم کردن مو استفاده می کنند. به صورت معمول از این روش بعد از پایان یافتن تکنیک های درمانی استفاده می کنند، زیرا که مواد موجود برای نرم کردن مو از مکمل هایی برخوردار می باشند که آبرسان هم به شمار آمده و از مواد آنتی اکسیدانی قوی برای مراقبت از مو معرفی می شوند. به میزان معینی از آن می توان خشکی و زبری را ترمیم نمود و در نهایت باعث تقویت و آبرسانی مو می شود. باید توجه کنید که برای این کار از ترکیب روش های کراتینه و ابریشمی مو استفاده می کنند که دوام زیبایی و صافی آنها چیزی در د 4 الی 6 ماه می باشد.

ابریشم سازی مو

تفاوت های ابریشمی کردن مو با کراتینه

به صورت معمول کراتینه کردن مو از روش های شایع برای ترمیم و اصلاح ساختار مو به حساب می آید. باید توجه داشته باشید که با توجه به مواد کار رفته در آن موها در حدود 40 تا 80 درصد می توانند صاف باشند. ابریشم سازی را هم می توان از راه های موثر برای صافی و براق شدن مو به شمار آورد. در ادامه تفاوت های این دو روش را بیشتر بخوانید.

  • از تفاوت های اصلی این دو روش می توان به مقدار دوام آن ها توجه داشت. در صورتی که از کراتینه به خوبی مراقبت کنید می توانید آن را چیزی در حدود ۶ ماه داشته باشید و پس از آن باید اقدام به بازسازی کنید. در این صورت ابریشمی کردن موها امری دائمی به شمار می آید و دیگر نیازی به مراجعه کلینیک ها برای ترمیم و تجدید ندارند. در اصطلاحی دیگر ابریشمی کردن مو به این شکل است تا هر زمان موهای خود را کوتاه نکنید می توانید از ساقه های ابریشمی و زیبا برخوردار باشید.
  • همچنین کراتینه برای موهای آسیب دیده تاثیر گذار است اما ابریشم سازی را می توان به روی موهای سالم نیز برای زیبایی بیشتر آن ها اعمال کنید.
  • همچنین در طی انجام کراتینه مو از حرارت و مواد بسیاری قوی استفاده می شود که تنها در حرارت اعمال می شوند و این در حالی است که ابریشم سازی مو از چنین مرحله ای برخوردار نیست و چگونگی کار کاملا متفاوت است.
  • پس از گذشت دو هفته از کراتینه مو می توانید از رنگ مو استفاده کنید و توجه داشته باشید که در این زمان باید به دنبال رنگ مو های فاقد آمونیاک بروید. اما پس از انجام ابریشم کردن مو باید از رنگ کردن مو اجتناب کنید و به دنبال روش های انجام آن نروید.
  • توجه داشته باشید که با انجام فرایند ابریشم سازی مو دیگر نیاز به اتو مو و سشوار نیست، اما کراتینه کردن مو برای خوش حالت ماندن باید پس از حمام سشوار بکشید. برای صافی مو باید از باد خنک تر سشوار استفاده کنید و نکات خشک کردن مو با سشوار را برای جلوگیری از آسیب به بافت مو انجام دهید.

عوارض این روش صاف کردن مو

خیلی از افراد فکر می کنند که کراتین به دلیل غنی بودن از پروتئین برای مو هیچ نوع عارضه ای ندارد، ولی باید گفت که این تصور اشتباه است و گاهی پیامدهای منفی زیادی برای موها به دنبال دارد. این عوارض عباتند از:

  • بالا رفتن ریسک ابتلا به سرطان

همان گونه که خواندید، کراتین از موادی به مانند فرمالدئید برخوردار است که این عامل در تحریک سلول های سرطانی موثر است. اگر چه کراتین می تواند بافت مو را نرم و براق نماید ولی به دلیل داشتن مواد شیمایی می تواند ریسک ابتلا به سرطان را بسیار بیشتر کند.

میزان کم فرمالدئید در مواد آرایشی و بهداشتی زیاد ضرر ندارد ولی استفاده به میزان زیاد و سپس قرار گرفتن در معرض گرما برای واکنش می تواند امری مضر برای بدن به حساب آید. این مواد می تواند به بروز قرمزی و سوزش چشم، درماتیت، عطسه و واکنش های آلرژیمی منجر گردد.

ابریشم سازی مو

از دیگر عارضه های کراتینه کردن مو می توان به ریزش مو اشاره نمود که از این رو بعضی از افراد ریزش موی سکه ای و یا نازک شدن تار موی خود را تجربه می کنند. دلیل ریزش مو در این روش ترمیم مو به صورت کامل مشخص نیست ولی محققان بر این باور هستند که گرمای بیش از حد اتوی مو می تواند به فولیکول های مو آسیب وارد کند و در نهایت باعث ریزش می شود.

به منظور درمان ریزش مو ناشی از این روش زیر نظر پزشک قرص هایوتامین و محلول های تقویت کننده استفاده کنید.

  • بروز حساسیت

بعض از افراد چنین باور دارند که مواد کراتینه مو کاملا طبیعی است ولی گفتنی است که فرمالدئید و دیگر آلدئیدها در طی کراتینه مو اصلا طبیعی نمی باشند. در این بین بعضی از افراد مبتلا به واکنش های آلرژیکی پس از انجام به علائمی مانند موارد گفته شده در ادامه دچار می شوند.

  1. اگزما
  2. خارش
  3. تورم
  4. خشکی
  5. حساسیت

از این رو قبل انجام بدون آگاهی با پزشک مشورت کنید.

مطالب مشابه را ببینید!