مجله تاپ‌ناز‌

اجاره ویلا در چالوس و دیدن جاهای دیدنی آن در عید

چالوس مازندران همان سالوس یا شالوش طبرستان قدیم است. شهری که در یک سمتش آبی دریای خزر به چشم می‌خورد و یک سمتش سبزی جنگل‌های طبرستان. زیبایی این شهر نه‌تنها ما ایرانیان را به وجد میاورد، بلکه سالیانه توریست‌های زیادی از کشورهای دیگر به دیدن این تکه از بهشت می‌روند. با این اوصاف چه کسی است که دلش نخواهد تعطیلات نوروز را در این تکه از بهشت نگذراند. کافی است برای اجاره ویلا در چالوس به سایت علی بابا سری بزنید تا خودتان را مهمان شگفت‌انگیز این شهر کنید. ما در این مطلب از جاهای دیدنی این سرزمین چشم‌نواز خواهیم گفت. پس با ما همراه باشید.

اجاره ویلا در چالوس

جاهای دیدنی چالوس

بعد از رسیدن به چالوس نوبت به تماشا می‌رسد، تماشای دیدنی‌هایی که مثل یک رویای زیبا می‌ماند چرا که چالوس در جلگه میانی سواحل دریای خزر قرار گرفته و ازآنجایی‌که بخش‌های جلگه‌ای، پست‌تر از ارتفاعات دیده می‌شوند، به همین خاطر اسم این شهر زیبا را “چاله اس” یا “چاله است” گذاشته‌اند که به‌مرورزمان به چالوس تغییریافته است.ما در زیر به جاهای دیدنی چالوس اشاره می‌کنیم که در تعطیلات عید از دیدن آن لذت کافی را ببرید.

مرداب کندو چال

مرداب کندو چال درست در دل پارک جنگلی فین چالوس قرار گرفته است. شما می‌توانید بعد از اجاره ویلا در چالوس راهی این مرداب شوید. مردابی که بیشتر از ۴ متر عمق دارد. پرندگان مهاجر این مرداب را زیباتر می‌کنند. مردابی کندو چال را آب چشمه‌ها و باران پر می‌کند. هرسال عید که می‌شود مسافران برای دیدن این مرداب راهی پارک جنگلی فین می‌شوند.

سرد آب رود

سرد آب رود روستایی در چالوس است که رودخانه‌ای به همین نام دارد. رودخانه‌ای در دل کوه‌های سرد آب رود که می‌خروشد و چهره‌ای بی‌نظیر به طبیعت می‌بخشد. بهار که می‌شود زیبایی آن دوچندان می‌شود چرا که برف‌ها آب شده‌اند در دل رودخانه به راه افتاده‌اند. رفتن به سرد آب رود در نوروز می‌تواند هر مسافری را وسوسه کند که برای عید با اجاره ویلا در چالوس راهی سرد آب رود شود.

اجاره ویلا در چالوس

ساحل رادیو دریا

بدون شک اگر اهل سفر باشید اسم رادیو دریا به گوشتان خورده است. رادیو دریا ساحلی است که به تمیزی و مرتب بودن معروف است. مسلماً بعد از اجاره ویلا در چالوس دیدن ساحل در برنامه‌های هر مسافری است. پس راهی مرکز شهر شوید و وارد بلوار رادیو دریا شوید. یک تفرجگاه ساحلی مرفه که رستوران‌ها آلاچیق‌های آن می‌توانند نیاز مسافران را به‌خوبی پاسخ دهند. پس اگر راهی چالوس شدید به صدای رادیو دریا گوش دهید.

کاخ ملکه مادر

شاید وقتی به چالوس می‌روید فکر کنید فقط قرار است به جاهای طبیعی سر بزنید، اما اگر علاقه به تاریخ داشته باشید می‌توانید به کاخ ملکه مادر سر بزنید، کاخی که از آثار تاریخی خاندان پهلوی است. تماشای کاخ همسر رضاخان می‌تواند برای گردشگری که از آثار تاریخی لذت می‌برد ایده خوبی باشد.

دریاچه ولشت

درست در ارتفاع ۹۳۵ متری از سطح دریا، دریاچه‌ای در جنوب غربی چالوس وجود دارد که آبش شیرین است. در کنار دریاچه می‌توانید دوچرخه‌سواری کنید، ماهی بگیرید و یا در دل دریاچه شیرجه بزنید از شنا لذت ببرید. پس عید که شد و راهی شمال شدید با اجاره ویلا در چالوس به دریاچه ولشت بروید تا دریاچه را ببینید و از گیاهان و درختان سرسبز اطراف دریاچه لذت ببرید. به خودتان زیبایی را عیدی بدهید.

کاخ چای‌خوران

علاوه بر کاخ ملکه مادر، کاخ چای‌خوران هم می‌تواند علاقه‌مندان به اماکن تاریخی را سر شوق بیاورد. کاخ چای‌خوران به زمان رضاشاه پهلوی بر می‌گردد. در این کاخ که یک زیرزمین و یک‌طبقه دارد رضاشاه برای تعطیلات خود استفاده می‌کرد. رضاشاه برای ساخت این کاخ ۴ هزارمتری از معماری سبک اروپایی الهام گرفته. ناگفته نماند که این کاخ در لیست آثار ملی ایران ثبت شده است.

جنگل‌های چهارباغ مرزن‌آباد

دریا و جنگل چالوس را به بهترین شکل ممکن آراسته است. به طور مثال جنگل‌های چهارباغ مرزن‌آباد که بیش از ۱۹ هزار هکتار وسعت دارد یکی از شگفتی‌های چالوس است. این جنگل‌ها در مناطق محافظت شده قرار گرفته‌اند. ناگفته نماند که در دل این جنگل‌ها روستاهایی مثل دلیر، انگورن، و اسپول، مچر و….قرار گرفته است. پیشنهاد می‌کنیم با اجاره ویلا در چالوس راهی این جنگل‌ها بشوید و به تماشای رودخانه‌ها بنشید، به صدای پرندگان گوش بدهید، از هوای پاک و آسمان آب لذت ببرید.

اجاره ویلا در چالوس

راه سنگ‌فرش

یکی از جاهای دیدنی متفاوت شهر چالوس راه سنگ‌فرش است. همان راهی که ۳ متر عرض دارد و در نقاط جنوبی مثل مازی و سینوا وجود دارد. این راه از سنگ‌های کنار هم چیده شده است. جالب است که بدانید درگذشته این راه چالوس را به شمیران متصل می‌کرد.

پارک جنگلی نمک‌آبرود

پارک جنگلی نمک‌آبرود بیشتر از ۷۰۰ گونه مختلف شمشاد دارد. پارک بکر و وحشی که یکی از زیباترین جنگل‌های جهان است. این پارک بیشتر از ۲۰۰ هکتار مساحت دارد.

جاده چالوس

بدون شک جاده چالوس یکی از زیباترین و درعین‌حال پرپیچ‌وخم‌ترین جاده‌های ایران است. جاده‌ای بسیار بی‌نظیر که خودش می‌تواند مقصد سفر باشد. مقصدی که می‌توانید در آن ویلا اجاره کنید و از طبیعت بکر آن لذت ببرید.

اجاره ویلا در چالوس از علی بابا

دیگر مثل گذشته نباید نگران این باشید که چه روزی به مقصد برسید تا بتوانید در شلوغی تعطیلات عید ویلا اجاره کنید. کافی است به سایت علی بابا بروید و ویلاهای مختلف را بر اساس نیاز خود چک کنید. علی بابا کار را برای مسافران خیلی راحت کرده است. پس با اجاره ویلا از علی بابا به خودتان یک چالوس زیبا عیدید بدهید.

مطالب مشابه را ببینید!