مجله تاپ‌ناز‌

احراز هویت سجام برای خرید خودرو از بورس کالا الزامی است؟

مدتی است که خرید خودرو در بورس کالا امکان­پذیر شده است. برای خرید خودرو ثبت­نام در سامانه سجام الزامی است. اما آیا باید در سجام احراز هویت هم انجام بدهیم؟ در این مقاله قصد داریم به مراحل خرید خودرو از بورس کالا و ثبت هویت در سامانه سجام بپردازیم. در انتهای مقاله راحت­ترین روش برای ثبت هویت در سجام را به شما معرفی خواهیم کرد.  اگر قصد دارید درباره این موضوع اطلاعات بیشتری به­دست بیاورید پیشنهاد می­کنم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

احراز هویت سجام برای خرید خودرو از بورس کالا الزامی است؟

خرید خودرو از بورس کالا

امکان خرید خودرو از طریق بورس کالا فراهم شد. پس از بحث­های فراوان بر سر این قضیه دولت تصمیم گرفت امکان خرید خودرو را در بورس کالا با کد بورسی و کد بورس کالا فراهم کند. روش قرعه­کشی خودرو با شکست مواجه بود و نتوانست به ­خوبی نیاز مردم را برطرف کند. بورس کالا به­ دلیل شفافیت در عرضه و خرید با احتمال نسبتا بالا محل مناسب­تری برای خرید و فروش باشد که البته احراز هویت نیاز خواهد بود.

در این روش، خودرو بدون واسطه به ­فروش می­رسد و قیمت رقابتی تعیین خواهد شد. در این روش هم فروشنده نسبت به دیگر روش­ها سود بیشتری نصیبش می­شود و هم خریدار با قیمتی منصفانه خودرو خود را تهیه می­کند.

چه خودرو­هایی در بورس کالا عرضه می­شوند؟

فیدلیتی، هایما، کی ام سی، وانت کارا، دیگنیتی، لاماری ایما، وانت کارا، پژو 207 و تارا از خودرو­هایی هستند که در بورس کالا عرضه می­شوند. تعداد این خودرو­ها همین مقدار باقی نخواهد ماند و به ­مرور زمان به تعداد آنها افزوده خواهد شد. تمامی خودرو­هایی که نام برده شد در بازار بورس کالا با قیمتی زیر قیمت بازار عرضه می­شوند.

احراز هویت سجام برای خرید خودرو از بورس کالا الزامی است؟

چگونه باید از بورس کالا خودرو خرید؟

برای خرید شما باید کد بورسی داشته باشید و علاوه بر آن کد معاملاتی بازار فیزیکی بورس کالا را هم دریافت کنید. در ادامه مقاله مراحل خرید خودرو از بورس کالا را به­ترتیب به شما خواهیم گفت.

مرحله نخست: ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام

شما باید در سامانه سجام ثبت ­نام و هویت خود را کامل کنید. این مرحله ضروری است و بدون گذر از آن امکان خرید خودرو وجود نخواهد داشت. پس اولین مرحله ثبت­ نام و هویت در این سامانه است. سامانه جامع اطلاعات مشتریان که به‌شکل کوتاه­شده سجام خوانده می­شود توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار ایجاد شده و سعی دارد به فعالان بازار سرمایه خدمت مشترک ارائه دهد.

این سامانه برای افرادی که در بورس فعالیت دارند و جزو سهامداران به­حساب می­آیند یک سامانه اطلاعاتی کامل و جامع است.

مرحله دوم: نام­نویسی در کارگذاری

در گام دوم متقاضی باید در یک کارگزاری برای پیش­بردن مراحل خرید نام­نویسی کند. این ثبت نام کمک می­کند که متقاضیان راحت­تر در بورس کالا خرید خود را انجام دهند. پس از این مرحله و احراز هویت، باید برای دریافت کد بورسی دیجیتال مربوط به بورس اقدام کنید.

مرحله سوم: باز کردن حساب وکالتی

حساب وکالتی نوعی حساب بانکی است که برای واریز وجوه پیش‌پرداخت مشتری برنامه­ریزی شده است. برای دریافت چنین حسابی کافی­است در ابتدا بانک مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس با تکمیل فرم، درخواست افتتاح حساب نمایید. افتتاح چنین حسابی نیز ضرورت دارد و بدون آن خرید فیزیکی کالا امکان­پذیر نیست.

گام چهارم: دریافت کد بورسی دیجیتال بورس کالا

پس از مرحله سوم اطلاعات شما و موارد الزامی تکمیل می­شود و حالا می­توانید کد دیجیتال بورس کالای خود را بگیرید. این کد با کد معاملاتی بازار سهام متفاوت است و افرادی که کد معاملاتی دارند هم باید کد بورس کالا را دریافت کنند.

3 16 e1674679128235

بهترین روش برای احراز هویت سجام چیست؟

بهترین روش برای احراز هویت غیرحضوری در سجام استفاده از سوپر اپلیکیشن تاپ است. این روش بسیار ساده، غیرحضوری و تنها به ­وسیله یک تلفن همراه هوشمند انجام خواهد گرفت. برای این کار کافی­ است مراحل زیر را به­ترتیب دنبال کنید:

  • در اپلیکیشن به قسمت مالی و سرمایه وارد شوید.
  • شماره موبایل و کد ملی خود را وارد کنید.
  • کارمزد مشخص­شده را بپردازید.
  • اطلاعات فرم مربوط را به­طور دقیق و صحیح پر کنید.
  • پس از تایید استعلام کد پیگیری را دریافت نمایید.
  • عملیات احراز هویت را به­شکل غیر حضوری به­ اتمام برسانید.

اگر می­خواهید مدارک مورد نیاز برای این کار را بدانید یا سوالات بیشتری درباره ثبت هویت از طریق تاپ دارید کافی­است به وب‌سایت مجموعه تاپ مراجعه کنید. در این وب‌سایت به سوالات شما پاسخ داده شده است.

4 4

تاپ، دستیار شما در امور بانکی و بورس

تاپ سوپراپلیکیشنی با بیش از 73 خدمت کاربردی است که شما را از تمامی اپلیکیشن­ها در حوزه­های بانکی، مالی، پرداختی و گردشگری بی­نیاز می­کند. خدمات سامانه سجام یکی از خدمات این اپلیکیشن فوق­العاده است و شما می­توانید برای معاملات خود از آن به­عنوان یک دستیار بهره ببرید.

از دیگر خدمات این برنامه کاربردی می­توان به کارت به کارت، پرداخت عوارضی، استعلام و پرداخت خلافی خودرو، خرید شارژ و استعلام ممنوع‌­الخروجی اشاره کرد.

جمع­بندی

احراز هویت در سجام برای خرید خودرو از بورس کالا الزامی است. راحت­­ترین روش برای انجام این کار نصب اپلیکیشن تاپ و استفاده از خدمات تایید هویت غیرحضوری آن است. با استفاده از این اپلیکیشن دیگر نیاز نیست که درگیر مشکلات ثبت هویت حضوری شوید یا کار زیادی برای آن انجام دهید.

اپلیکیشن تاپ تمامی مراحل احراز را برای شما انجام خواهد داد. برای دانلود این اپلیکیشن کافه بازار، گوگل پلی، مایکت و چارخونه در اختیار شماست. البته دریافت نسخه اندروید و آی­او­اس به ­شکل مستقیم از طریق وب‌سایت تاپ نیز امکان­پذیر است.

مطالب مشابه را ببینید!