مجله تاپ‌ناز‌

صفر تا صد اخذ ویزای دانشجویی هلند برای ایرانیان

صفر تا صد اخذ ویزای دانشجویی هلند برای ایرانیان

هلند در رده‌بندی جهانی، یکی از مرفه‌ترین کشورهای جهان شناخته می‌شود. ویزای دانشجویی هلند یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای گرفتن اقامت و زندگی در این کشور است. همچنین بسیاری از دوره‌های تحصیلی هلند به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند و به همین دلیل، دانشجویان زیادی خواهان تحصیل در این دانشگاه‌‌ها هستند. اگر دوست دارید تحصیل خود را در هلند ادامه دهید، این مطلب برای شما نوشته شده است. در ادامه با شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای دانشجویی هلند و همچنین اجازه کار و شرایط ویزای همراه صحبت خواهیم کرد.

مزایای بی‌نظیر تحصیل در کشور هلند

هلند یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است. این کشور هر‌ ساله در لیست کشورهایی که شادترین مردم دنیا را دارند، جای می‌گیرد. جدای از این‌‌ها، تحصیل در هلند مزایای بسیار زیادی دارد که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

  • انگلیسی‌زبان بودن بسیاری از دوره‌های تحصیلی: یکی از مهم‌ترین چالش‌های هر دانشجوی بین‌الملل، یادگیری زبان است. خوشبختانه هلند در همه مقاطع، دوره‌های تحصیلی بسیار زیادی را به زبان انگلیسی برگزار می‌کند. علاوه بر این، بیش از ۹۵ درصد مردم هلند نیز به زبان انگلیسی مسلط‌ هستند.
  • ارزش بالای پول در هلند: ارزش پول هلند در مقایسه با بسیاری از کشورهای انگلیسی‌زبان اروپا، بیشتر است. علاوه بر این، سالانه بورسیه‌های تحصیلی زیادی اعطا می‌شوند که همه یا مقداری از هزینه‌های دانشگاه و زندگی را پوشش خواهند داد.
  • زندگی در کشوری چندفرهنگه: دانشجویان بیش از ‍۱۶۰ کشور دنیا، هلند را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند. کشور هلند بسیار مهاجرپذیر است و افراد با فرهنگ‌های گوناگونی را در خود جای داده است. بسیاری از دانشگاه‌ها، برای دانشجویان بین‌الملل، برنامه‌هایی ترتیب می‌بینند تا با محیط آشنا شوند و دوستان جدیدی پیدا کنند.
  • فرصت‌های شغلی زیاد: کشور هلند، هجدهمین اقتصاد برتر دنیا را دارد. برخی از غول‌های صنعتی دنیا مانند فیلیپس یا هاینکن هلندی هستند. به همین دلیل، هر ساله دانشجویان بین‌المللی زیادی جذب این مشاغل می‌شوند. بعد از فارغ‌التحصیلی تا یک سال، فرصت پیدا‌ کردن شغل مناسب خود را خواهید داشت.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی هلند

تحصیل  در هلند نیز مانند دیگر کشورها، شرایط خاص خود را دارد. در ادامه، در ارتباط با این شرایط، توضیح بیشتری خواهیم داد.

  • دریافت نامه پذیرش از دانشگاه: اولین و مهم‌ترین گام در دریافت ویزای دانشجویی هلند، دریافت موافقت تحصیل در یکی از دانشگاه‌های این کشور است. برای شروع باید با اساتید دانشگاه‌هایی که رشته شما را ارائه می‌دهند، ارتباط برقرار کنید. این کار ممکن است سخت و زمان‌بر باشد. در این مواقع، تیمی حرفه‌ای می‌توانند کمکتان کنند که این روند سریع‌تر انجام شود. برای مثال، می‌توانید از موسسه مهاجرت تحصیلی مای آرمان کمک بگیرید و یا با مراجعه به بلاگ مای آرمان اطلاعات تخصصی کسب کنید.
  • داشتن مدرک زبان: همان‌طور که گفتیم، بیش از ۹۰ درصد دوره‌های آموزشی به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند. بنابراین، باید در یکی از آزمون‌های آیلتس یا تافل نمره قابل قبولی کسب کنید. این نمره بنا به مقطع تحصیلی و دانشگاه مورد نظر متفاوت است.
  • نامه تمکن مالی: برای گرفتن ویزای تحصیلی هلند، لازم است که اثبات کنید توانایی پرداخت مخارج و هزینه‌های دانشگاه و زندگی در این کشور را دارید. تمکن مالی هلند کمی بالاتر از کشورهای دیگر اروپایی است. مقدار تمکن را اداره مهاجرت هلند یا همان IND تعیین می‌کند. این مقدار معمولا بالای 10 هزار یورو است.
صفر تا صد اخذ ویزای دانشجویی هلند برای ایرانیان

مراحل گرفتن ویزای دانشجویی هلند

بعد از گرفتن پذیرش از یکی از دانشگاه‌ها، دانشگاه مقدمات گرفتن ویزای تحصیلی و اقامت شما را انجام می‌دهد. بعد از تایید، شما باید برای ادامه کار به سفارت هلند در تهران بروید و هزینه ثبت‌نام حدودا ‍192 یورویی را بپردازید.

در این مرحله، باید مدارک شناسایی اولیه و مدارک mvm یا همان اجازه موقت ورود به کشورهای شینگن را ارائه دهید. در طول این فرایند، باید در مصاحبه سفارت نیز شرکت کنید.

توجه کنید که به هیچ وجه نباید در این مصاحبه، ذکر کنید که قصد اقامت دائم در هلند را دارید. تاکید شما باید روی تحصیل و بازگشت به کشور باشد. رعایت‌ نکردن این موضوع، یکی از علل ریجکت ‌شدن ویزای دانشجویی هلند است. اگر همه مراحل با موفقیت طی شوند، ویزای شما صادر خواهد شد. این ویزای موقت 3 ماه اعتبار دارد و هر سال باید آن را تمدید کنید.

مدارک لازم برای گرفتن ویزای دانشجویی هلند

وقتی که پذیرش دانشگاه را دریافت کردید، باید با مدارک کامل به سفارت هلند مراجعه کنید. این مدارک بسیار مهم هستند و در صورت ناقص‌ بودن، ممکن است شانس ویزا را از دست بدهید. در ادامه، لیست مدارک را خواهیم آورد.

  • فرم پرشده درخواست ویزا
  • پاسپورت معتبر و دارای اعتبار حداقل 6 ماه
  • 2 قطعه عکس 3 در 4
  • اصل و ترجمه شناسنامه
  • ریز نمرات تحصیلی
  • نامه رسمی از دانشگاه پذیرفته‌شده در هلند
  • برنامه تحصیلی یا study plan که در آن باید دلایل علاقه به رشته درخواستی خود را توضیح دهید و خلاصه‌ای از مطالعات مرتبط پیشین را ذکر کنید
  • نامه تمکن مالی
  • پرداخت هزینه ویزا (حدود 174 یورو)
  • کپی همه مدارک

نکته: دانشجویان ایرانی، نیازی به بیمه سلامتی ندارند.

اجازه کار با ویزای دانشجویی هلند

دانشجویانی که موفق به دریافت ویزای تحصیلی هلند شوند، اجازه دارند که به‌صورت پاره‌وقت 10 تا 16 ساعت در هفته کار کنند. البته باید حتما مجوز کار را به‌صورت رسمی و از سوی کارفرما دریافت کنید. لازم به ذکر است که در ماه‌های ژوئن، ژوئیه و اوت اجازه کار تمام‌وقت نیز وجود دارد.

شرایط ویزای همراه دانشجویی در هلند

اگر ویزای دانشجویی هلند داشته باشید، همسر و فرزندان زیر 18 سالتان نیز می‌توانند به شما ملحق شوند. البته این ویزا بلافاصله صادر نمی‌شود و باید ابتدا چند ماه در هلند بمانید و سپس درخواست دهید. در ضمن، همراه تا یک سال اول اجازه کار نخواهد داشت.

صفر تا صد اخذ ویزای دانشجویی هلند برای ایرانیان

ویزای دانشجویی هلند در مقاطع تحصیلی مختلف

تا اینجای کار، با روند اخذ ویزا آشنا شدید. لازم است بدانید که در همه مقاطع دانشگاهی هلند، شانس گرفتن ویزا وجود دارد. با اینکه ویزای تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری و گرفتن بورسیه در این مقطع‌ها آسان‌تر است اما این به معنای غیر ممکن ‌بودن پذیرش در دوره لیسانس نیست. دوره لیسانس در هلند 4 ساله است. برای دریافت ویزای کارشناسی هلند، باید نمره زبان آیلتس بالای 6 داشته باشید. علاوه بر این، ریز نمرات و مدرک دیپلم نیز نیاز است.

دریافت ویزای تحصیلی هلند با مای آرمان

با تحصیل در دانشگاه‌‌های هلند، می‌توانید از امکانات فوق‌العاده‌ای برخوردار شوید و شانس خود را برای اقامت دائم در یکی از ثروتمندترین و شادترین کشورهای جهان امتحان کنید. پیش از هر چیز، باید بدانید که مهاجرت، ممکن است پروسه زمان‌بر و دشواری به نظر برسد. اما در صورتی که از قوانین و مقررات تحصیلی آگاهی داشته باشید، این فرایند بسیار آسان‌تر خواهد شد. توصیه می‌کنیم که حتما با متخصصان این امر مشورت کنید تا با توجه به موقعیت تحصیلی، سن و زندگیتان، بهترین تصمیم را بگیرید. پلتفرم تخصصی تحصیلات بین‌المللی مای آرمان، تجربه‌های موفق بسیار زیادی در اخذ اقامت دانشجویی و ویزای دانشجویی هلند دارد. کافی است که سری به وبسایت مای آرمان بزنید و فرم مشاوره رایگان را پر کنید. در ضمن، می‌توانید با شماره 91004190-021 تماس بگیرید تا به سوالات شما در این زمینه پاسخ داده شود.

مطالب مشابه را ببینید!