مجله تاپ‌ناز‌

ارز دیجیتال MANA چیست؟

ارز دیجیتال MANA چیست؟

ارز دیجیتال مانا، با علامت اختصاری MANA، یکی از برترین ارزهای دیجیتال دنیای متاورس است. در دنیای متاورس، امکان یک زندگی کاملا مجازی برای کاربران وجود دارد. آن‌ها می‌توانند در این سرزمین مجازی کاراکتر خاص خود را داشته باشند و با خرید ملک و ساخت خانه با استفاده از توکن‌های تعویض ناپذیر، در دنیای مجازی زندگی کنند. سرمایه گذاری بر روی پلتفرم‌های متاورس از طریق خرید توکن آن‌ها در صرافی‌های ارز دیجیتال نیز امکان‌پذیر است. صرافی ارز دیجیتال ارزپایا، یکی از صرافی‌های معتبر ایرانی است که امکان سرمایه‌گذاری بر روی تکنولوژی نوظهور متاورس را برای کاربران فراهم کرده است. در این مقاله، بیشتر با ارز مانا و دنیای دیسنترالند آشنا خواهید شد.

در دنیای متاورس کاربران به‌راحتی می‌توانند اشیا و خدمات را در قالب توکن‌های تعویض ناپذیر خریداری کرده سطح خود را ارتقا دهند. آن‌ها برای پرداخت هزینه، از ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده در پلتفرم استفاده می‌کنند. تفاوت بازی‌های متاورس با بازی‌های ویدیویی، استفاده از ارزهای دیجیتال و تکنولوژی بلاک‌چین است. بسیاری از مردم برای گذراندن اوقات فراغت و کسب درآمد وارد دنیای متاورس می‌شوند. یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه متاورس، دیسنترالند است که از ارز دیجیتال مانا برای پرداخت درون برنامه‌ای استفاده می‌کند.

طبق اطلاعات وب‌سایت کوین مارکت کپ (https://coinmarketcap.com) ارز دیجیتال مانا در زمان نگارش این مقاله، 32امین ارز دیجیتال بزرگ دنیا از نظر ارزش بازار است و بیش از 2 میلیارد مانا عرضه شده که حدود 1.8 میلیارد از آن در بازار در حال گردش است.

ارز دیجیتال مانا در آگوست سال 2017 به صورت  ICO عرضه شد  و تنها در چند ثانیه، کل توکن‌های عرضه شده به فروش رفت. دیسنترالند توسط آریل ملیج (Ariel Melich) و استبان اوردانو (esteban ordano) ایجاد شد. البته در حال حاضر، این دو فرد فقط به‌عنوان مشاور در این پروژه همکاری می‌کنند. مانا یک توکن روی شبکه اتریوم است و در دسته توکن‌های ERC-20  جای می‌گیرد. به همین دلیل شما می‌توانید این ارز دیجیتال را در کیف پول‌های سازگار با اتریوم نگهداری کنید.

کاربران برای کسب ارز دیجیتال مانا یا باید آن را در صرافی های ارز دیجیتال خریداری کنند و یا اینکه از طریق فعالیت در بازی، ایجاد ساختمان‌ها و فروش یا اجاره آن به سایر کاربران، MANA به دست آورند. با رونق گرفتن متاورس و دیسنترالند، قیمت ارز مانا نیز افزایش یافته است.

 آشنایی با دنیای دیسنترالند

دیسنترالند، دنیایی مجازی است که کاربران در آن امکان ایجاد شغل، خرید، معاشرت با دیگر کاربران  و بازی‌کردن را پیدا می‌کنند. دیسنترالند در واقع نرم‌افزاری است که بر روی پلتفرم اتریوم اجرا شده و به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا با بازی‌کردن درآمد کسب کنند. این پروژه از طریق یک سازمان غیرمتمرکز دیجیتالی که فاقد هیئت‌مدیره است اداره می‌شود. به همین دلیل تمامی دارندگان توکن مانا، با رای دادن می‌توانند در اداره این شهر بزرگ مجازی مشارکت کنند.

قیمت زمین در Decentraland  باتوجه به میزان عرضه و تقاضا، مکان زمین و اندازه آن متفاوت است. بسیاری از کاربران این دنیای مجازی در حال حاضر از طریق اجاره و تبلیغات در زمین‌های خود، پول به دست می‌آورند.

معاملات در دنیای مجازی دیسنترالند از طریق دو توکن مانا و لند (LAND) انجام می‌شود. توکن LAND یک توکن غیر قابل تعویض (NFT) و منحصربه‌فرد است. درحالی‌که توکن مانا یک ارز دیجیتال قابل معاوضه است که برای خرید و فروش زمین و دیگر کالاها و خدمات در دیسنترالند از آن استفاده می‌شود.

بهترین ارزهای متاورسی

ارز دیجیتال MANA چیست؟

به‌غیر از ارز مانا و پلتفرم دیسنترالند، پلتفرم‌های دیگری با ارزهای دیجیتال متفاوت به وجود آمده‌اند.  ارز دیجیتال سند با علامت اختصاری SAND یکی دیگر از ارزهای متاورسی است. این ارز دیجیتال در زمان نگارش این مقاله، در رتبه 33 سایت کوین ‌مارکت ‌کپ قرار دارد.

این توکن، ارز دیجیتال بازی سندباکس است. سندباکس، یکی از محبوب‌ترین بازی‌های شناخته شده در دنیای متاورس بوده که از دو توکن سند و لند پشتیبانی می‌کند. در این بازی نیز مانند دیسنترالند، کاربران برای خرید زمین و کالاهای مختلف در بازی از ارز دیجیتال سند استفاده کرده و توکن LAND به توکن‌های غیر قابل تعویض موجود در بازی اطلاق می‌شود. خرید سند در صرافی ارزپایا امکان‌پذیر است.

دیگر ارز دیجیتال متاورسی که آینده درخشانی دارد، ارز دیجیتال اکسی با نماد AXS است. این ارز دیجیتال در زمان نگارش مقاله در رده 3۵ رتبه‌بندی سایت کوین‌مارکت‌کپ قرار دارد. ارز اکسی در بازی اکسی اینفینیتی و برای خرید موجوداتی با نام اکسی استفاده می‌شود. کاربران می‌توانند با خرید این موجودات و پرورش آن‌ها سود کسب کنند. علاوه بر این، ارز دیجیتال AXS را می‌توان از صرافی های ارز دیجیتال خریداری کرده و بر روی بازی پرطرفدار اکسی اینفینیتی سرمایه‌گذاری کنید.

 خرید ارز مانا از صرافی ایرانی

ارز دیجیتال MANA چیست؟

به دلیل تحریم‌ ایران، اکثر صرافی‌های خارجی خدمات خود را به کاربران ایرانی ارائه نمی‌دهند. بسیاری از ایرانیان با استفاده از فیلترشکن در این صرافی‌ها حساب کاربری ایجاد کرده و به مبادله می‌پردازند. این روش خالی از ریسک نیست و ممکن است هر لحظه با فاش شدن هویت واقعی کاربر، فعالیت او در صرافی متوقف شود. امن‌ترین راه برای خرید ارز مانا، استفاده از یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی است.

اکثر صرافی‌های داخلی به‌عنوان شرکت‌های دانش‌بنیان و معتبر ثبت شده‌اند و تمام فعالیت‌های آن‌ها زیر نظر مراجع قضایی و پلیس فتا است. صرافی ارزپایا، یکی از قدیمی‌ترین صرافی‌های ایرانی است که با نرخ کارمزد کم و کیفیت بالای خدمات، توانسته است به محبوبیت زیادی در بین صرافی‌های ایرانی دست پیدا کند. شما می‌توانید پس از ثبت نام در صرافی، با شارژ ریالی کیف پول خود از طریق درگاه‌های بانکی، نسبت به خرید ارز دیجیتال مانا و دیگر ارزهای ارائه شده در این صرافی، اقدام کنید. همچنین در صفحه اصلی وب‌سایت ارز پایا، قیمت تمام ارزهای دیجیتال ارائه شده، از جمله قیمت ترون، تتر، مانا، سندباکس و غیره قابل مشاهده است.

مطالب مشابه را ببینید!