مجله تاپ‌ناز‌

ازدواج با زن شاغل چه مزایا و چه معایبی دارد؟

ازدواج با زن شاغل

ممکن است قصد ازدواج با یک زن شاغل را داشته باشید و به صورت دقیق ندانید که ازدواج با خانم شاغل چه مزایا و معایبی دارد، پس در ادامه با ما همراه باشید.

دختر و پسری که قصد ازدواج با هم دارند باید در مورد اشتغال زن به نظر مشترک برسند. ازدواج با زن شاغل مزایا و معایبی خاص دارد ولی راهکارهای مناسبی وجود دارد که می توان به نتیجه گیری کلی رسید.

ازدواج با خانم شاغل هم جنبه منفی هم مثبت زیادی دارد و نمی توان حکم کلی در این مورد تعیین کرد، در این مطلب مزایا و معایب ازدواج با زن شاغل را می خوانید.

 

آیا کار کردن و شغل بودن زن در روابط تاثیرگذار است؟

دختر و پسری که قصد ازدواج با هم دارند باید در مورد اشتغال زن در خارج از خانه به توافق برسند و پس ا به توافق رسیدن، جوانب مسئله را با دقت بررسی کنند و با راهکارهای مناسب و مشورت با مشاور خانواده برنامه را تنظیم کنند و راهی در پیش بگیرند که اشتغال زن، از آسیب هایی که شاید در آینده برای فرزند یپش بیاید پیشیگری کنند.

اشتغال و مستقل شدن برای خانم ها ا لحاظ اقتصادی و بعضی جنبه های دیگر ممکن است مفید باشد ولی بدون تردید عدم حضور فعال زن در خانواده و رسیدگی کمتر به بعضی از مسئولیت ها مانند خانه داری و شوهرداری و تربیت فرندان و خستگی و استرسهایی که برای خانم ها ایجاد می کند، ضررهایی را به دنبال خواهد داشت و ممکن است استحکام خانواده را با مشکلات مواجه کند.

ما با بکارگیری تدابیر لازم می توان این آسیب ها را به حداقل رساند. بنابراین اگر زنان اصل را بر حضور فعال در خانه قرار دهند و سایر مسائل از جمله اشتغال و دیگر مسائل مانند اشتغال را فرع در نظر بگیرند و همچنین زن و شوهر علاوه بر توافق با یکدیگر، هر دو در اداره زندگی مشارکت داشته باشند و با هم همکاری کنند تا حد زیادی می توان برخی از این نواقص را برطرف کرد. نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که نوع کار، مقدار زمانی که یک زن باید صرف آن کار کند، محل و نوع همکاران در مراحل اولیه باید لحاظ شوند. طبیعی است که اگر همکاران همه همکاران زن و یا بیشتر آنها مرد باشند می توانند در روابط عاطفی او با همسرش تاثیرات منفی بگذارد و همچنین هر چه مدت زمانی که باید صرف کار شود بیشتر باشد باعث عدم فعال حضور زن در خانه می شود و نوع کار در برخی دوره ها مانند دوران بارداری که زن به استراحت بیشتری نیاز دارد و همچنین او به آرامش بیشتر و محیط سالم تر و تغذیه مناسبی نیاز دارد، بیشترین آسیب را برای خانم ها و فرزندشان دارد.

به یاد داشته باشید که به طور دقیق نمی توان گفت زن خانه دار موفق تر است یا زن شاغل، زیرا موفقیت و عدم موفقیت خانواده به عوامل مختلفی بستگی دارد که تنها یکی از آنها اشتغال یا عدم اشتغال آنها می باشد و از سوی دیگر وضعیت خانواده ها و افراد با یکدیگر متفاوت است. خانواده هایی هستند که با توجه به مشکلاتی که دارند اگر زن شاغل نباشد اقتصاد خانواده با بحران مواجه می شود و خانواده به شدت آسیب می بیند. به طور مثال وقتی دو جوانی با هم ازدواج می کنند و از سمت خانواده هایشان هیچگونه حمایت اقتصادی نمی شوند و در تهیه مسکن، مخارج زندگی و حتی مخارج عقد و عروسی با مشکلات زیادی مواجه هستند، اگر هر دو شاغل باشند بهتر می توانند بحران اقتصادی خانواده را کنترل کنند.

در مقابل خانواده هایی هستند که از نظر اقتصادی نیازی ندارند ولی جامعه به آنها نیاز دارد مانند یک پرستار، یک معلم که می توانند خدمات شایسته ای به همنوعان خود ارائه کنند. چنین زن هایی باید در حدی که به زندگی خانوادگی شان آسیب نرسد بخشی از وقت خود را صرف خدمت به جامعه کنند و این وظیفه آنهاست.

بخوانید: بهترین و بدترین سن برای ازدواج چند سالگی است؟ در چه سنی ازدواج کنیم؟

مزایای ازدواج با زن شاغل

نی که کار می کند مشکلات بیرون از منزل را بهتر درک می کند

زن شاغل دغدغه ها و اضطراب های کاری شوهرش را بهتر درک می کند. زنان خانه دار مجبورند تنها در خانه بمانند و تمام کارهای خانه را بدون کمک همسرشان انجام دهند. به همین علت اگر وقتی را برای تفریح با همسر خانه دارتان برنامه ریزی می کنید، اما لحظه آخر به خاطر مشغله های کاری مجبور به کنسل کردن آن می شوید و یا سر قرار دیر می رسید، همسرتان به شدت عصبانی می شود. مشکل است بتوانید زنی را که با ضروریات شغلی آشنایی زیادی ندارد را بتوانید قانع کنید که جلسه یا کار خیلی مهمی پیش آمده است که نیاز به رسیدگی فوری دارد. اما اگر همسر شما شاغل است، در این شرایط باملاحظه تر رفتار خواهد کرد، چون او نیز روزهای پر تنشی را در محیط کار تجربه کرده است. او نیز گاهی مجبور شده مدت زمان بیشتری را صرف کار خود کند. زنی که به سبک زندگی اداری مدرن خو گرفته باشد، اضافه کاری ها یا تاخیرهای غیر منتظره همسرش را بهتر درک می کند.

ازدواج با خانم شاغل می تواند برای خانواده بهره اقتصادی داشته باشد

مشکل اصلی در خانواده هایی که فقط یک نفر نان آور خانواده است، ناپایدار بودن وضعیت اقتصادی است. اگر هر اتفاقی برای مرد خانواده یا شغلش بیفتد، کل خانواده با مشکل مواجه می شوند. اما اگر زن در بیرون از خانه کار کند، وضعیت ثبات بیشتری پیدا می کند. مزیت مهم داشتن زن شاغل این است که می تواند به اقتصاد خانواده کمک زیادی کند. در خانواده هایی که فقط مرد خانه درآمد دارد، حقوق یک نفر فقط کفاف مخارج روزمره را می دهد. اما وقتی زن شاغل باشد، شرایط کاملا تغییر می کند. به این ترتیب درآمد بیشتری دارید که می توانید بخشی از آن را پس انداز کنید و در نتیجه زندگی آرام تر و راحت تری را تجربه کنید.

زنان شاغل اجتماعی تر هستند

یکی از مشکلات زنان خانه دار معمولی این است که به شدت به سنت های قدیمی معتقد هستند و کاملا سنتی فکر می کنند. نقطه مقابل آنها زنان شاغلی هستند که امروزی تر فکر می کنند و افکار مدرن را قبول دارند. علاوه بر این زنانی که در اجتماع حضور دارند، شیک و مد روز را دنبال می کنند. اگر زن شما شاغل باشد، مجبور نیستید که برای راضی کردن او به امتحان کردن یک مد جدید یا لباس های مد روز تلاش زیادی کنید، چون زنان شاغل مدرن همواره مشتاق امتحان کردن سبک های جدیدی از مد هستند و از جدیدترین برندهای صنعت مد پیروی می کنند.

خانم شاغل منبع الهام مناسبی برای فرزندان است

یکی از مزایای مهم ازدواج با زن شاغل این است که در آینده منبع الهام مناسبی برای فرزندانش محسوب می شود. زنان سخت کوشی هستند که برای رسیدن به خواسته های خود می جنگند و برای مشکلات خود راه حل پیدا می کنند.  فرزندان آن ها شخصیت مستقل تری دارند و در حقیقت الگوی مناسبی برای فرزندان خود در تلاش برای رسیدن به اهداف و داشتن یک زندگی هدفمند هستند.

خانم شاغل زندگی هدفمندتری دارد

زنان شاغل زندگی هدفمندتر و برنامه ریزی شده تری دارند که دیگر جایی برای صحبت های بیهوده در آن وجود نخواهد داشت. معمولا زنان شاغل وقت کمتری برای غیبت کردن و صحبت های خاله زنکی دارند. در مقابل زنان خانه دار به دلیل اینکه وقت آزاد بیشتری دارند، بیشتر با تلفن حرف می زنند و اکثر جزئیات زندگی خود را برای برای دوستان و خانواده خود مطرح می کنند. موضوعی که باب میل همسرانشان نخواهد بود.

ازدواج با خانم شاغل می تواند باعث همفکری در مسائل کاری شود

زنان شاغل می توانند پیشنهاد باارزش و مفیدی را به همسرانشان ارائه دهند. زنی که در همان حیطه فعالیت همسرش مشغول به کار است، همفکری بهتری در مسائل کاری دارد. حتی اگر در زمینه فعالیت او نیز تفاوت هایی وجود داشته باشد، یک زن شاغل باز هم از مهارت های مفیدتری برخوردار است که راه رسیدن به اهداف شغلی را برای همسرش آسان می کند.

فعالیت اجتماعی، رضایت درونی به دنبال دارد

هر انسانی، در کنار اهداف اصلی زندگی مشترک، به عنوان یک فرد مستقل، رویاها و اهداف زیادی دارد. وقتی یک زن به دنبال رویاهای خود می رود و می خواهد آنها را به واقعیت تبدیل کند، از زندگی شخصی اش رضایت درونی بیشتری دارد و کمتر گله و شکایت می کند. در نتیجه محیط خانه نیز آرام تر است. همچنین این گروه از زنان مستقل تر می باشند و بهتر می توانند کارهای بیرون از خانه را انجام دهند. بنابراین همسر یک زن شاغل مجبور نیست تمام کارهای اداری و بیرون از خانه خانواده اش را انجام دهد.

ازدواج با زن شاغل

ازدواج با زن شاغل چه معایبی دارد

زن خانه دار استرس مسائل خارج از خانه را ندارد

زنان شاغل آزادی کمتری نسبت به زنان خانه دار دارند. یک زن خانه دار مجبور نیست، تمام تمام فرمایشات رئیسش را مو به مو انجام دهد و مجبور نیست وقتی مریض است،برای مرخص از کارفرمایش اجازه بگیرد. این آزادی موجب می شود که یک زن خانه دار شادتر باشد و اختیار عمل داشته باشد. زنی که خارج از خانه کار نمی کند، می تواند وقتی حال خوبی ندارد در خانه بماند و استراحت کند و مجبور نیست به کسی پاسخگو باشد.

زن خانه دار اضطراب و استرس ندارد که آیا می تواند کار خود را در مدت زمان مقرر خود تمام کند. این استرس ها یکی از دلایل مهم شکست خوردن بیشتر ازدواج ها است.

زن خانه دار وقت بیشتری برای رسیدگی به کارهای مورد علاقه اش دارد

زن خانه دار وقت بیشتری برای رسیدگی به فعالیت های مورد علاقه اش دارد، به عنوان مثال می تواند در کلاس های نقاشی یا آشپزی ثبت نام کند و مهارت های جدیدی را آموزش ببیند، و می تواند زمینه را برای رشد درونی خودش فراهم کند. در نتیجه زنان خانه دار پیشرفت را عمیق تر حس می کنند و این احساس موفقیت آنها را شادتر و با انگیزه تر می کند. این شادمانی باعث تحکیم رابطه زناشویی می شود.

زن خانه دار وقت آزاد بیشتری برای رسیدگی به خانواده دارد

زن شاغل وقت کمتری برای رسیدگی به همسر و فرزندانش دارد. او محدودیت زمانی دارد و مجبور است کارهای خانه را کمی با عجله انجام دهد. زن خانه دار کارهای خانه را با مسئولیت بیشتری انجام می دهد. اما ازدواج با زن شاغل سبب می شود که بخشی از مسئولیت های خانه را نیز بر عهده بگیرید. تقسیم کار دلیل اصلی نارضایتی و مخالفت مردان از کار کردن همسرشان است و وقتی همسر شما شاغل باشد و پول به خانه بیاورد ، شما باید به او در کارهای خانه ها، مثلا خرید خوار و بار، آماده کردن میان وعده بچه ها، بردن بچه ها به مدرسه کمک کنید.

زن خانه دار وقت بیشتری را در کنار فرزندانش می گذراند.

بالاترین انتظاری که یک مرد از همسرش دارد، این است که وقت بیشتری را برای خانواده و آموزش فرزندان بگذارد. زن خانه دار می تواند زمان زیادی را برای رشد و پرورش فرزندانش اختصاص دهد. اما زن شاغل این فرصت را کمتر در اختیار ندارد.

از جمله معایب ازدواج با زن شاغل این است که کمتر می تواند به مسائل فرزندانش رسیدگی کند. اما یک زن خانه دار می تواند به بهترین دوست فرزندش تبدیل شود و وقت بیشتری برای رسیدگی به آرامش فرزندانش دارد. اما یک زن شاغل مجبور است که فشار کاری زیادی را متحمل شود و در نتیجه نمی تواند آن طور که می خواهد برای خانواده اش وقت بگذارد. زن شاغل باید این واقعیت را بپذیرد که فرزندان آنها چاره ای ندارند، جز اینکه مستقل شوند و خود را با کار مادرشان تطبیق دهند.

مطلب پیشنهادی: اگر قصد ازدواج مجدد دارید این نکات را رعایت کنید

مطالب مشابه را ببینید!