مجله تاپ‌ناز‌

ازدواج با مرد بچه دار و نکاتی که قبل از ازدواج با مرد بچه دار باید بدانید

در این مطلب نکاتی مهم در مورد ازدواج کردن با مردی که بچه دارد را توضیح داده ایم و اگر شما هم قصد دارید با مرد بچه دار ازدواج کنید با استناد کردن به این موارد می توانید تصمیم بهتری بگیرید.

اگر به ازدواج با مرد بچه دار فکر می کنید نیاز است که یک سری از نکات را بدانید و شرایط را بسنجید. خیلی از خانواده ها راضی به این نوع از وصلت ها نمی باشند و حتی ازدواج با زن بچه دار هم هنوز برای خیلی از حانواده جا نیفتاده است و می گویند که خوبیت ندارد.

اطلاعات در مورد ازدواج با مرد بچه دار

مردهایی که ازدواج نا موفق داشته اند شاید قصد کنند که ازدواج کنند و سرپرست فرزند خود نیز باشند که ممکن است باعث دشواری باشد زیرا کمتر کسی قانع می شود که بچه فردی دیگر را به جای فرزندش بزرگ کند. این ازدواج معمولا سختی های زیادی دارد که بهتر است قبل از هر کاری با آن آشنا شده و سعی کنید قبل از اینکه تصمیمی عجولانه بگیرید خوب فکر کنید.

سوالات مهم

بعضی از سوالات هستند که اگر می خواهید با مرد بچه دار ازدواج کنید باید در ابتدا آنها را بدانید و همه آنها را بپرسید تا بتوانید تصمیم درستی در مورد خود و ازدواجی که پیش روی شما می باشد بگیرید. مردی که یک بار ازدواج کرده است و فرزند دارد ممکن است مشکلات زیادی در آینده برای شما ایحاد کند و شما هم از یک زندگی ساده و مجری وارد یک زندگی کامل می شوید و بار مسئولیت هایی که به دوش دارید چندین برابر می شود. طلاق یکی از سخت ترین مراحل زندگی است و اگر خواستگار شما مطقه باشد باید همه چیز در مورد گذشته او را بپرسید و بدون آگاهی وارد زندگی جدید نشوید. سوالاتی که در این مورد به شما کمک می کنند شامل ماورد زیر می باشند:

  • چه مدت از زمان طلاق گذشته است؟ این سوال برای شما اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا در یکی دو سال ابتدایی ممکن است زن و شوهر به یک دیگر رجوع کنند با این حال باید دست کم دو الی سه سال از زمان طلاق طرف مقابلتان گذشته باشد تا با آمادگی روحی بالایی وارد رابطه شود و بتواند نیاز های روحی شما را نیز برطرف کند.
  • تکلیف فرد با زندگی قبلی چیست؟ باید بدانید که قصد دارد فرزندانش را خودش بزرگ کند و یا خرج آن ها را بدهد در این صورت شما تکلیف زندگی خود را می دانید.
  • علت طلاق را جویا شوید. بهتر است علاوه بر این که علت طلاق را از خود فرد می پرسید از دیگران نیز در مورد این علت تحقیق کنید و چشم و گوش بسته عمل نکنید. در واقع این کار به شما کمک می کند تا بتوانید با روحیات فرد آشنا شده و در تصمیم گیری به شما کمک خواهد کرد.
  • باید از طرف مقابلتان بپرسید که چه کارهایی باید برای زندگی قبلی اش در حال حاضر انجام دهد. در واقع بسیاری از افراد فکر می کنند که این سوالات اهمیت ندارد ولی بعد از ان که وارد زندگی شدند اهمیت آن را درک می کنند و ضربه این تصمیم را بعدا خواهند خورد.
  • یادتان نرود در مورد پرداخت مهریه همسر قبلی اش از او سوال کنید زیرا مسائل مالی شما را در آینده تحت تاثیر قرار خواهد داد.

ازدواج با مرد بچه دار

اطلاعات و دانستنی های مهم قبل از ازدواج

قبل از اینکه با مردی که مطلقه که قرزند هم دارد می خواهید ازدواج کنید باید سعی کنید یک سری اطلاعات داشته باشید تا بتوانید با بعضی ا شرایط کنار بیایید. اگر در خود توان این کارها را نمی بینید بهتر است از این ازدواج صرف نظر کنید و در غیر این صورت زندگی شما دوام زیادی نخواهد داشت.

تحقیق کنید

تحقیق و پرس و جو یکی از قدیمی ترین کارهای قبل از ازدواج در ایران است که از زمان گذشته تا به حال انجام می شود. بهتر است به هم به صورت کامل اعتماد نکنید و از چندین نفر در مورد خواستگار سوال کنید. در واقع این کار به شما کمک می کند تا بتوانید با چشمانی باز تر تصمیم بگیرید و با تمام اخلاقیات و روحیات این فرد و خانواده اش آشنایی پیدا کنید و اگر می توانید با آنها کنار بیایید می توانید این خواستگار را قبول کنید و ازدواج کنید و اگر فکر می کنید نمی توانید این کار را انجام دهید پس منصرف شوید.

کمک گرفتن از مشاور

اگر مایل هستید با فردی که از همسر خود جدا شده است ازدواج کنید بهتر است قبل از هر کاری با هم به مشاور مراجعه کنید. در واقع این کار به شما کمک می کند تا از تجربیات فرد دیگری کمک بگیرید و موضوعات مختلف را مورد بررسی قرار دهید و زندگی بهتری در آینده داشته باشید.

کمک گرفتن از خانواده

بهتر است خانواده را در جریان این موضوع قرار دهید و از آنها بخواهید تا وارد این قضیه شوند. موضوعاتی به این مهمی را از آنها مخفی نکنید زیرا بهترین افرادی که می توانند در ازدواج با مرد بچه دار به شما کمک کنند خانواده ها می باشند و آنها جز خوبی برای شما چیز دیگری نمی خواهند.

وارد رابطه نشدن

یکی از مشکلاتی که می تواند باعث جدا شدن زوجین شود نداشتن رابطه زناشویی است پس نخستین خواسته ای که فرد می تواند از شما داشته باشد رابطه جنسی می باشد. به شما توصیه می کنیم تا وقتی که عقد دائم میان شما خوانده نشده است از این کار صرف نظر کنید حتی اگر آن فرد شما را به جدایی تهدید کرد باز هم بهتر است که به این خواسته تن ندهید.

عجله نکردن

بهتر است از ترس مجرد ماندن به هر فردی جواب مثبت ندهید و زمان مناسی را برای شناخت قرار دهید و سعی کنید قبل از اینکه به شناخت کافی نرسیدید اصلا وارد پروسه ازدواج نشوید. ازدواج با مرد بچه دار کار اشتباهی نیست و فقط نباید در آن عجله کنید.

توجه به جنبه های مختلف

بهتر است تنها شرایط مالی را در نظر نگیرید و سعی کنید برای وارد شدن به یک زندگی این چنینی که بار مسئولیت بیشتری بر عهده خواهد داشت تمام جنبه ها را در نظر داشته باشید. به یاد داشته باشید که شما زندگی عادی را شروع نمی کنید و وارد یک زندگی کامل با مسئولیت های بیشتری خواهید شد. لوزما بهتر است به تجربه آنها نگاه نکنید و فکر نکنید که چون سابقه ازدواج دارند با تجربه و پخته تر می باشند زیرا این مورد در برابر همه افرادی که طلاق می کنند صدق نمی کند.

پذیرفتن فرزند

قبل از اداوج کردن با مرد مطلقه دارای فرزند، بهتر است او را به عنوان فرزند خود و عضوی از خانواده قبول کنید. این پذیرفتن باعث می شود آرامش زایدی وارد زندگی شما شود و حتی اگر فرزند او با شما زندگی نمی کند باید اجازه رفت و آمد به خانه خود را بدهید در غیر این صورت پس از مدتی با همسر خود به مشکل می خورید و حتی ممکن است این مشکلات آنقدر بزرگ شوند که باعث جدایی شما شود و مشکلات بیشتری را برای شما ایجاد کند.

پذیرفتن ارتباط با همسر قبلی

یکی دیگر از کارهایی که باید انجام دهید این است که حسادت را نسبت به رابطه همسر با فرد قبلی (همسر سابق او) کنار بگذارید. همسر شما ممکن است به دلایل مختلفی از جمله مشکلات فرزندش با همسر قبلی خود ارتباط برقرار کرده و در نتیجه بهتر است نسبت به این موضوع حساس نشوید. البته زیر نظر گرفتن رفتار همسر هیچ اشکالی ندارد ولی اگر متوجه شدید این رفتارها عادی است بهتر است این کار را بار دیگر انجام ندهید و سعی کنید زندگی خود را بهبود ببخشید.

پذیرفتن تعهدات

به یاد داشته باشید که خخواستگار شما یک زندگی قبلی دارد و باید خرج و مخارج آن را هم تا حدودی تامین کند پس اگر فکر می کنید نمی توانید از عهده این کار بر آیید بهتر است قبل از انجام هر کاری از تصمیم ازدواج با مرد بچه دار بازگردید.

شناختن فرزند

نیاز است که قبل از تصمیم به ازدواج با مرد بچه دار، چند جلسه ای را با فرزند او بگذرانید تا بتوانید با روحیات او آشنا شوید و بتوانید بهتر تصمیم بگیرید که می توانید با او کنار بیایید یا خیر. برای این که بتوانید این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و فرزند او را نسبت به خود بدبین نکنید بهتر است از یک روانشناس کودک در این مورد کمک بگیرید.

گرفتن رضایت فرزند

قبل از اینکه به ازدواج با مرد بچه دار راضی شوید از فرزند او هم رضایت بگیرید. در این صورت می توانید خود را بیشتر در دل او جای دهید و به عنوان مادر دوم و یا دوست در کنار او زندگی کنید. اگر بتوانید این کار را انجام دهید می توانید زندگی بهتری در آینده بسازید و از زندگی کردن در کنار همسر و فرزند او لذت برید در غیر این صورت این کودک برای شما مشکلات زیادی ایجاد می کند و به عبارت دیگر مانع از خوشبختی شما خواهد شد.

ازدواج کردن با مرد بچه دار به کل کار بدی نیست و می تواند حتی باعث خوشبختی شما در آینده شود و اگر قصد انجام این کار را دارید به شما توصیه می کنیم تمام مواردی که بالا ذکر شد را رعایت کنید و سعی کنید از دیگران کمک بگیرید تا بتوانید از پس این زندگی با تمام مسئولیت هایی که به دوش شما می افتد بر آیید.

مطالب مشابه را ببینید!