مجله تاپ‌ناز‌

آیا ازدواج با مرد متاهل درست است و چه پیامدهایی دارد؟

دوستی و ازدواج کردن با مرد متاهل یک معضل اجتماعی است که بعضی از خانم های مجرد و یا مطلقه ممکن است که گرفتار این آسیب اجتماعی شوند. این رابطه تاثیرات مخربی بر روح و روان خانم ها دارد. برای آشنایی بیشتر با تبعات ازدواج با مرد متاهل این مطلب را تا آخر بخوانید.

این نوع ازدواج یکی از معضلات اجتماعی است و در اصل یک نوع آسیب است و موضوع ازدواج با مرد متاهل می تواند مشکل ساز باشد و ممکن است که گریبان گیر خانم های مجرد و مطلقه شود و باعث صدمه روحی در این افراد شود.

پیامدها ازدواج با یک مرد متاهل

ازدواج با مردی که متاهل است یکی از پدیده های اجتماعی است که بعضی از خانم ها به آن گرفتار می شوند و نوعی آسیب اجتماعی است. چنین رابطه ای اثرات مخرب روحی و روانی زیادی دارد و رابطه یک دختر با مرد متاهل بدون اجازه ولی خلاف شرع می باشد.

گرفتار شدن در دام زیاده طلبی بعضی مردان، قرار گرفتن در جایگاه همسر دوم و یا چندم، مورد سوء استفاده قرار گرفتن باری ارضای نیازهای غیر طبیعی در قالب یک رابطه پنهانی اصلا شرعی و منطقی نیست و در جامعه بسیار دیده می شود. ازدواج کردن با مرد متاهل نیاز به رضایت همسر اول دارد که اگر بدون رضایت صورت بگیرد هم می توانید تبعات زیادی در پی داشته باشد.

ازدواجی سالم است که اعضای آن با هم رابطه ای گرم و صمیمی داشته باشند و مشکلات را با کمک هم حل کنند. خانواده نخستین نهاد و اساس جامعه است که چنانچه کوچکترین خدشه ای به آن وارد شود جامعه هم با مشکل مواجه می شود. از لحاظ شرع و عرف هم در صورت رعایت عدالت بین همسران، ایرادی وارد نیست ولی موارد کمتری مشاهده شده که چنین ازدواج هایی پایدار و بدون اثرات مخرب باشند.

بعضی مواقع زنان به دلایلی مانند تامین مخارج زندگی، تامین نیازهای زیستی و … تن به ازدواج با مرد متاهل می دهند ولی چنانچه ازدواج آنها از روی علاقه و هیجانات باشد باید پیامدهای این علاقه را در نظر داشته باشند و خود را به عنوان همسر اول آن مرد در نظر بگیرند و به این فکر کنند که آیا ازدواج مجد همسر آنها باعث ناراحتی نمی شود؟ آیا مایل هستند که در آینده این اتفاق برای خود او هم بیافتد. به همین دلیل بهتر است رابطه خود را ترک کنند و وقتی که یک خانم به این باور رسید دیگر سلامت روان او را تهدید نمی کند و با ضربه عاطفی هم روبرو نمی شود.

آیا ازدواج با مرد متاهل درست است و چه پیامدهایی دارد؟

دیگر دلیل که بعضی از خانم ها برای تسلیم شدن به این رابطه اظهار می کنند این است که قصد خیرخواهی و کمک به مرد متاهل را دارند که از زندگی مشترک اول خودش ناراضی است و معتقد هستند که به آنها پناه آورده است. ولی باید بدانید که این موضوع و فرار کردن از واقعیت و چالش تنها از طریق صحبت با همسر اول قابل حل است و این که به عنوان یک دوست، مرد را همراهی کنند امری موقت است و فقط همسر اول است که می تواند زوج خود را آرام کند.

در ادامه شما را با اثرات و پیامدهای ناشی از ازدواج با مرد متاهل آشنا می کنیم.

آسیب شدید روحی و روانی

خسارت و صدمه عاطفی در این روابط به زوجین وارد می شود و یکی از پیامدهای چند همسری و روابط مخفیانه دوتانه است. فردی که ازدواج می کند علاوه بر رفع احتیاجات زیستی و فیزیکی به برآورده شدن احتیاجات عاطفی هم نیاز دارد.

ویرانی بنیان خانواده

اگر مرد نتواند رضایت همسر اول خود زرا به دست آورد، مشکلات مختلفی برای طرف مقابل ایجاد می شود. از لحاظ شرعی شرط ازدواج مجد رضایت همسر اول و برقراری عدالت میان زوجه ها است. ازدواج مجدد یک مرد متاهل ضربه سنگین روحی روانی به همسر اول وارد می کند و بنیان یک خانواده را ویران می کند. نفر سوم این رابطه هم وارد این ماجرا می شود و همیشه تنش و اضطراب خواهد بود. در نهایت تبعات این آسیب ها به جامعه هم وارد می شود.

شکستی سخت

ابراز علاقه به مردان متاهل به دلایلی مانند نیاز به همدل، وابستگی شدید و … توهم است که به دلیل مواردی مانند کمبود محبت و تنهایی ایجاد می شود. این علاقه حقیقی نیست و خسارات زیادی در پی دارد و به خانواده مرد متاهل هم آسیب وارد می کند. چنین ارتباطی در نهایت منجر به شکست می شود و اگر حتی رسمی و شرعی هم شود مشکلات خاص خودش را دارد.

در جامعه امروزی علاقه به مرد متاهل هیجانی و عاطفی است و زودگذر می باشد. وقتی رابطه و ازدواجی جدید با ویران شدن یک زندگی صورت می گیرد به صورت معمول پایدار نیست و مشکلات خاص خودش را دارد. بهترین و منطقی ترین کار برای خانم ها قطع رابطه با مرد متاهل و کنترل احساسات و عواطف است. خیلی سریع با قطعیت بدون هیچ نوع بهانه ای برای رابطه دوباره و حتی بدون معذرت خواهی و … به این رابطه پایان دهید. همه عواملی که باعث فکر کردن به مرد مورد علاقه می شود را از زندگی دور کنید.

از دست دادن فرصت ها

خانم هایی که وارد رابطه با مرد متاهل می شوند باید واقع بین باشند که آیا او آنقدر این ارزش را دارد که با وجود خانواده ای که دارد، او را دوست داشت و به او دل بست و باید عکس العمل ااطرافیان و همسر این مرد پس از اطلاع یافتن از رابطه را در نظر داشته باشید. آیا این مرد ارزش دارد که بهترین دوران زندگی خود را به خاطر او نابود کنید و فرصت و شانس یک ازدواج بهتر را از دست بدهید. پس به خاطر یک رابطه کوتاه مدت عاشقانه و زودگذر تمام زندگی خود را به خطر نیاندازید و با درک واقعیت امر هر چه زودتر خود را از چنین رابطه ای رها کنید و بدانید که این روابط عشق واقعی و زندگی ایده ال برای شما در پی ندارند.

پایان ارتباط با مرد متاهل

اگر در رابطه با یک مرد متاهل هستید و می خواهید این رابطه را تمام کنید باید اصول خاصی را بدانید و به دور از احساسات آنها را انجام دهید. هر چند پایان این رابط می تواند سخت و دشوار باشد ولی بکارگیری روش های زیر می تواند سختی را کمتر کند.

به گفتگوها خاتمه دهید

اگر نمی دانید که آیا در پایان رابطه با مرد متاهل تصمیم درستی اتخاذ کرده اید یا نه باز هم قاطعانه از ادامه گفتگو با او خودداری کنید و اگر طرف مقابل نخواهد از شما جدا شود می تواند با بهانه های مختلف شما را راضی به ادامه رابطه کند.

بیشتر مردان متاهلی که در رابطه با خانم های مجرد و مطلقه می باشند دلایل مشابهی برای خیانت به همسر خود بیان می کنند و اینکه به خاطر بچه ها نمی توانند از او جدا شوند. یا من دیگر او را دوست ندارم و رابطه ما خیانت نیست یا ما مدت زیادی است که جدا از یکدیگر می خوابیم و … با شنیدن این جملات شاید در ابتدا او را باور کنید ولی در طول زمان از شنیدن این جملات خسته و دلسرد خواهی شد. به این ترتیب ادامه گفتگو و صحبت نتیجه ای نداشته و تایم زیادی از زندگی خود را بیهوده از دست می دهید.

اوقات بیشتری را با خانواده و دوستانتان خود بگذرانید

وقتی تصمیمات برای دل کندن از مرد متاهل قطعی شد سعی کنید کمتر تنها باشید و اوقات خود را بیشتر با خانواده و دوستان خود سپری کنید. اگر فرد مورد اعتمادی را می شناسید با او حرف بزنید و احساسات خود را بیان کنید. اگر با کسی برای درد دل کردن احساس راحتی ندارید می توانید افکار و احساسات خود را روی کاغذ یادداشت کنید. این کار به شما کمک می کند سریعتر رابطه خود را فراموش کنید.

فعالیت های روزانه را بیشتر کنید

سعی کنید در طول روز، فعالیت های بیشتری داشته باشید مصلا بیشتر ورزش کنید و مدیتیشن انجام دهید و یا در کلاس های آموزشی مورد علاقه خود شرکت کنید. با داشتن رژیم متعادل و خواب کافی می توانید از جسم و ذهن خود بهتر نگهدرای کنید و این دوران را پشت سر بگذارید. یک فعالیت شادی بخش و مفرح هم بد نیست.

مطالب مشابه را ببینید!