مجله تاپ‌ناز‌

ازدواج با همکار + اطلاعاتی در مورد رابطه عاطفی با همکار در محل کار

ازدواج با همکار

ازدواج با همکار و نکاتی در مورد آن

اشنایی دو طرف در بیشتر مواقع با هم، در مکان هایی اتفاق می افتد که دختر و پسر مدت زمان زیادی را در کنار هم سپری می کنند مانند محل کار، که به دلیل تعاملات بالا این مکان موقعیت آشنایی دو طرف با هم فراهم می شود و در نتیجه باعث ایجاد حس عشق و علاقه در بین دو طرف می شود. در این بخش می خواهیم نکاتی در مورد ازدواج با همکار را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید تصمیم بهتری در این مورد بگیرید.

بسیاری از دختران در محیط بیرون کار می کنند و ممکن است خواه یا ناخواه موقعیت های آشنایی بسیاری به وجود آید که مهمترین این مکان ها محل کار است، زیرا هر روز ساعت زیادی در محل کار سپری می شود که به همان میزان امکان علاقه پیدا کردن دختران و پسران به هم بالا می رود و ممکن است زمینه ازدواج با همکار به وجود می آید، از این رو شما باید تمام جوانب را رعایت کنید و به صورت سنجیده انتخاب کنید.

بیشتر افراد چه مرد و چه زن در محیط های بیرون به خصوص در محیط کار همیشه بهترین رفتار را با اطرافیان خود نشان می دهند و سعی می کند با ظاهری خوب و متین توجه ها را به خود جلب کنند.

نمی توان آدم ها را از روی ظاهر قضاوت کرد زیرا ما نمی دانیم که در محیطی به غیر از محل کار رفتار و ادب این افراد چطور است، در این زمان است که انسان دچار شک و تردید می شود زیرا که بسیاری از افراد ممکن است در باب اشنایی و دوستی رفتارهایی از خود نشان دهند که اصلا جزیی از شخصیتش به حساب نمی آید. از همین رو افرادی که تمایل به ازدواج با همکارشان را دارند بهترین راه شناخت عاقلانه همدیگر می باشد و همجنین شناختی که تنها درون محل کار صورت نگیرد.

نکاتی در مورد ازدواج با همکار

وقتی که ما در محیط کاری علاقه زیادی به همکارمان پیدا می کنیم فقط خوبی های او را می بینیم، به این شناختی که فقط خوبی ها دیده می شوند شناخت سطحی می گوند، زیرا یک انسان به هیچ عنوان در محیط کار ویژگی های عمقی شخصیتش را بروز نمی دهد چون می رتسد نظر دیگران نسبت به او عوض شود که در نتیجه از نشان دادن شخصیت واقعی اش امتناع می کند. وقتی شما بتوانید همکارتان را در موقعیت های مختلف محک بزنید و رفتارش را زیر نظر بگیرید می تواند به رفتارهای شخصیتی او بیشتر پی ببرید که به این شناخت عمقی منجر می شود. در ازدواج با همکار باید به تکاتی توجه کرد که قطعا با توجه به آن می تونید با خیالی آسوده انتخابی خوب داشته باشید.

ازدواج با همکار

سنجیدن همه جوانب

در محل کار زمانی که هر روز با همکاران خود در تعامل هستید قطعا در بین شما وابستگی هایی ایجاد می شوند، و ممکن است با خود گمان کنند به وی علاقه پیدا کردید به همین دلیل ممکن است دست به کار های غیر عقلانی بزنید در حالی که فقط به در کنار او بودن عادت کرده اید، از این رو در ابتدا باید از احساسات خود مطمئن شوید، زمانی که دو همکار به دلیل مداومت در تعاملات با یکدیگر در ارتباط هستند ممکن است اشتباهات زیادی از این رابطه برداشت کنند، پس همانگونه که گفتیم قدم اول در ازدواج با همکار سنجیدن تمام جوانب می باشد.

سعی کنید واقع بین باشید

به طور کل نمی توان به صورت قطعی ازدواج با همکار را خوب و یا بد دانست، چرا که در اینگونه ازدواج ها باید تمام جوانب را در نظر بگیرید، شما نباید فقط به شناخت یکدیگر در محیط کاری اکتفا کنید زیرا همانگونه که پیشتر گفتیم رفتارهای هر فردی در هر موقعیتی ممکن است متفاوت باشد و شما باشید زوایای مختلف شخصیت طرف مقابلتان را در محیط های مختلف ببینید و بسنجید.

پس توصیه ما به شما این است که واقع بین باشد و دید خود را بر روی تمام مسائل باز کنید چرا که به هر تصمیم و قدم اشتباه دیگر همکاران به این موضوع پی خواهند برد و شروع به چرخیدن حرف بین تمام همکاران می شود که در نهایت با به هم خوردن این علاقه می تواند برایتان دردسرساز شود به خصوص برای دختران جوان که باید در این زمینه کاملا عاقلانه و غیر احساسی رفتار نمایند.

دیدن معایب یکدیگر

زمانی که موضوع ازدواج بین دو همکار برای دیگران آشکار می شود و از آن اطلاع پیدا می کنند اولین مزایای که به فکرشان خطور می کند را باز گو می کنند به طور مثال ( مدت زمان بیشتری در کنار هم هستید، مسیر رفت و برگشتتان با هم یکی می شود، داشتن هوای یکدیگر در محیط کاری، هماهنگ کردن برنامه هایتان با یکدیگر و ..) شاید بیشتر افراد مزایای ازدواج با همکار را در این چیز ها ببیند اما همانگونه که گفتیم این فقط روی یک سکه است زیرا ازدواج با همکار همانند دیگر ازدواج ها بدون عیب نیست بلکه حتی ممکن است بر سر مسائل کاری باهم دچار اختلافات فراوانی بشوند.

ازدواج با همکار

فکر کردن به درآمدهایتان

از دیگر مسائل بسیار مهم که حتما باید آن را در نظر بگیرید میزان درامد دو طرف است. در بسیاری از موارد بیشتر افرادی که با هم همکار بودند و با ازدواج کردن بر روی این مسئله مشکل دار شدند، در این مورد بیشتر افراد در مورد نحوه خرج کردن حقوقشان به اختلاف می رسند به خصوص اگر از زیر و بم حقوق یکدیگر باخبر باشد، بیشتر افراد عنوان می کنند که چرا نباید هر دو طرف به میزان یکسانی حقوقشان را در زندگی خرج کنند، بیشتر آقایان خواستار این هستند که همسرشان هم باید مقداری از حقوق خودش را صرف دخل و خرج زندگی نماید یعنی بار زندگی را دو نفری به دوش بکشند، اما به این نکته اشاره کرد که هر فردی حق دارد در کنار تمام خرج و مخارج زندگی مقداری از حقوقش را پس انداز کند.

مشخص کردن مرزها

مشخص کردن مرزها در ازدواج با همکار از اهمیت بالایی برخورد است به همین دلیل بین زندگی و کار یک مرز دقیق ایجاد کنید. در مورد ازدواج با همکار مسائلی وجود دارد که موجب محدودیت هر دو طرف می شود که قطعا پیش از ازواج این مسائل برایتان بی ارزش بوده، برای مثال داشتن ارتباطات های صمیمی و گرم با دیگر همکاران که شما با دیدن این صحنه قطعا ناراحت خواهید شد در صورتی که قبل از ازدواج جنین مواردی برای تان بی اهمیت بوده.

موضوع دیگری که رابطه با ازدواج با همکار وجود دارد این است که ممکن است به دلیل سپری کردن مدت زمان طولانی در کنار یکدیگر هم در محیط کاری و هم در محیط خانه باعث دلسردی دو طرف و یکنواخت شدن رابطه شان با یکدیگر شود که شما هرگز نباید این موضوع را نادیده بگیرید. یکی از مشکلاتی که در بین تمام زوج ها وجود دارد تفاهم نداشتن بر سر مسائل مختلف است که این تفاهم نداشتن ممکن است به محیط کاری انتقال پیدا کند و باعث شود دیگر همکاران هم از این موضوع باخبر باشند؛ به همین دلیل افراد همکار که قصد دارند با یکدیگر ازدواج کنند حتما با این موضوع را قبل ازدواج با طرف مقابل خود در میان بگذارند و از الان مرز های دقیقی بین کار و زندگی بکشند.

از رقابت کردن در محیط کار بپرهیزید

رقابت در محیط کاری یکی از معایب ازدواج با همکار می باشد، ارتقای شغلی یکی از زوج ها می تواند حس رقابت را در زوجین ایجاد کند به طور مثال یک شرکتی وجود دارد که در آن زن و شوهری کار می کنند به یکی از آنها پست و مقامی بالاتر داده می شود، شوهر که گمان می کرد ارتقای شغلی نصیب او می شود خوشحال از این قضیه بود اما کادر شرکت برعکس این پست بالاتر را به همسر این آقا تعلق دادند و از آنجایی که مرد قادر به هضم این موضوع نمی باشد به طور ارادی و آگاهانه مشکلاتی را در محیط کاری به وجود می آورد.

همچنین در مواقعی که یکی از زوجین برای مثال زن از شرکت اخراج می شود و همسر آن همچنان به کار کردن در آن مشغول است تمام سعی اش را می کند که همسرش را هم از آن کار بیرون بکشاند چرا که نسبت به کسانی که در اطراف شوهرش هستند حساسیت پیدا می کند. رقابت کاری می تواند مشکلات زیادی را در محیط خانه برای دو طرف به وجود بیاورد.

حواستان به نگاه دیگران باشد

افرادی هستند که تمام کارشان دخالت در زندگی دیگران است و بدون استثنا در همه جا وجود دارد چه در بین خویشاوندان و چه در محیط های کاری و همیشه قصد دارند در زندگی دیگران دخالت کنند، به همین دلیل باید در محیط های کاری مراقب تمام رفتار ها و حرف هایتان و به هیچ عنوان در مسائلی که مربوط به همسرتان می شود حساسیت بی جا نشان ندهید زیرا با هر حرکت اشتباه سرهای زیادی به زندگی وارد می شود.

در آخر باید به این موضوع هم اشاره کرد که ازدواج با همکار فقط جنبه منفی در بر ندارند، برعکس با شناخت عمقی یکدیگر و دیدی واقع بینانه می توانید ازدواج موفق و بادوامی داشته باشید به شرط آنکه از نکاتی که در اختیارتان قرار دادیم استفاده کنید و تمامی جوانب را در نظر بگیرید.

مطالب مشابه را ببینید!