مجله تاپ‌ناز‌

دلایلی که باعث ازدواج بدون عشق می شوند

ازدواج بدون داشتن عشق، آنچنان نتیجه ای در پی ندارد و ممکن است عامل ایجاد مشکلات زیادی در زندگی زناشویی شود. در این مطلب توضیحاتی در مورد این ازدواج را ارائه کرده ایم.

همان گونه که بیشتر پسر و دختران جوان به آن توجه دارند ازدواج کردن بدون عشق و علاقه از بحران های اساسی در هر یک از زندگی های زناشویی به حساب می آید. عشق را می توان مانند چاشنی قوی در پیوند دو نفر معرفی کرد طوری که اگر عشق نباشد ازدواج هم به سرانجام خوش نمی رسد. در ادامه نکاتی در مورد این نوع از ازدواج را توضیح می دهیم.

در این رابطه باید توجه داشت که عشق و علاقه باید از روی عقل و منطق به وجود آید و هیجانات زودگذر که پایه های ازدواج را مختل می کند. همان گونه که می دانید ازدواج از اساسی ترین رویدادهای زندگی هر فردی است که اگر به صورت کورکورانه و یا عجولانه انجام شود، می تواند آسیب های متعددی به زندگی افراد وارد کند.

ازدواج کردن بدون عشق

چگونگی بروز عشق و علاقه در روابط زناشویی از اهمیت خاصی برخوردار است. بعضی از افراد عشق را با وابستگی بیش از حد و غیر عقلانی در زندگی خود اشتباه می گیرند، در صورتی که وابستگی و دلبستگی 2 موضوع متفاوت هستند. قابل ذکر است که دلبستگی موقعی بروز می کند که به شخص مقابل علاقه بسیار شدید حس کنید و همواره در کنار ا حس خوشایند و امنیتی با استقلال فکری داشته باشید.

این در حالی است که وابستگی بیش از اندازه به حضور فیزیکی، باعث می شود که اگر او را در کنار خود نداشته باشید حس ترس غیر قابل توصیف داشته باشید. با توجه به توضیحات داده شده و نکاتی در رابطه با ازدواج بدون علاقه مشخص است که روابطی که از وابستگی بیش از اندازه در ازای دلبستگی برخوردار باشند، به سرانجام خوشی نمی رسند. در ادامه دلایل و علت ازدواج بدون عشق را شرح می دهیم.

تنها هدفی به نام ازدواج

به طور کلی بعضی از افراد رسیدن به یک ازدواج را از اهداف خود می دانند. این دسته از افراد در این باور هستند که هر موقع فردی در سر راه آنها قرار گرفت، می تواند گزینه خوبی برای ازدواج به شمار آید. زیرا آنها فکر می کنند که ازدواج و یافتن مرد و یا زن ایده آل، کاری سخت است.

این افراد بر این باور هستند که اگر نسبت به شخص مقابل احساسی هم وجود نداشته باشد می تواند تا آخر عمر با دلسوزی و مراقبت های او زندگی خود را پشت سر بگذارند، که از این رو سعی بر ازدواج فوری و بدون ایجاد عشق و علاقه دارند. به صورت کلی این نوع طرز افکار و اعتقادات در کشورهای فقیر آسیایی به وفور وجود دارد و آنها بر این باور هستند که می توان ارزش شخصی را طبق شرایط زناشویی به یکدیگر وابسته کرد.

در این شرایط این شما هستید که بدون گوش دادن به سخنان این دسته از افراد باید تصمیم بگیرید که هدف اصلی شما از ازدواج چه می باشد؟

دلایلی که باعث ازدواج بدون عشق می شوند

ترس از تنهایی

ازدواجی موفق است که با محبت و علاقه ضمانت صورت می گیرد و ازدواج هایی که بدون بروز مهر و محبت انجام می گیرد به سختی با مشکل مواجه می شوند. در این شرایط بعضی از افراد به دلیل وحشت و ترس هایی که از تنها ماندن دارند، همیشه به دنبال پیدا کردن فردی برای گذراندن باقی مانده عمر خود هستند.

برای این افراد خیلی مهم نیست که طرف مقابل را دوست خواهند داشت و یا خیر و این شرایط و رابطه تا وقتی برای آنها قابل احترام است که فرد مقابل از احترام و صداقت خوبی نسبت به آنها برخوردار باشد.

برخورداری از فرزند

یکی دیگر از دلایل انجام ازدواج بدون داشتن علاقه، به دنیا آوردن فرزند و داشتن بچه ای از خون و گوشت خود است. این افراد فکر می کنند بچه باید داشته باشند تا در پیری عصای دست آنها باشد.به همین دلیل بر این باور هستند که ازدواج بدون علاقه مشکلی ایجاد نمی کند.

زور و اجبار

در این شرایط بعضی از افراد وجود دارند که بدون هیچ نوع علاقه ای این امر را تجربه می کنند ولی نه به دلیل میل شخصی، بلکه با زور و یا اجبار یکی از اطرافیان خود مجبور به ازدواج می شوند. ازدواج یکی از آیین های عبور و ضرورت زندگی هر یک از انسان ها به حساب می آید. در این شرایط بعضی از افراد از انتظارات آشکاری برای ازدواج برخودار نیستند.

 

عواقب ناشی از این ازدوا بدون علاقه

همان گونه که می دانید ازدواج و پیوند میان دو نفر از تعهد مادام العمر به حساب می آید. شما باید تا وقتی که عمر دارید در کنار فردی بمانید که با او پیوند زناشویی دارید. در این زمان تصور کنید که اگر این فرد همانی باشد که نسبت به او علاقه ای ندارید، چطور می توانید باقی مانده عمر را به دلیل سنت ها فرهنگ ها پول و بعضی از مواقع دیدن بچه بگذارنید.

  • بیشتر شدن خودخواهی های افراد

به طور کلی ازدواج بدون علاقه به مرور زمان ایجاد خودخواهی را برای طرفین در پی خواهد داشت، بدین صورت که چیزی جز خودشان در زندگی مهم تر نخواهد بود. در این شرایط بسیاری از احترام های آن ها از بین خواهد رفت و رابطه زناشویی روز به روز به سوی نابودی پیش می‌رود.

  • بیشتر شدن سطح انتظار

در صورتی گه با فردی که به آن علاقه ای ندارید ازدواج کنید، از او انتظاراتی بیش از توانش خواهید داشت که از این رو می توانید ببینید که چیزی در زندگی متغیر نمی‌گردد و فرد مقابل به همان چیزی که دوست دارید نیز تبدیل نخواهد شد. در این شرایط است که روزهای ابتدایی به انجام رساندن این ازدواج به مانند پتک بر سر شما خواهد کوفت و راهی جدایی در خاطر نخواهید داشت.

  • زندگی در انزوا

هنگامی که افراد بدون هیچ گونه مهر و محبتی با یک دیگر ازدواج می کنند، باید انتظار زندگی در انزوا و تنهایی را هم داشته باشند. همانطور که می‌دانید یک رابطه زناشویی از دو نفر برخوردار است که این شرایط زمانی که با ازدواج بدون علاقه همراه باشد نمی تواند لذتی برای طرفین ایجاد نماید. از این رو افراد باقی عمر خود را در تنهایی و جدا از یکدیگر سپری می نمایند.

  • ایجاد بحث در گفتگو

هنگامی که افراد تصمیم می گیرند بدون ایجاد مهر و محبت با یکدیگر زندگی دو نفره را آغاز نمایند در نهایت از گفتگو و همنشینی با یکدیگر احساس لذتی نخواهند داشت. از این رو هر حرفی که گفته شود می تواند برای فرد مقابل به مانند زهری عمل نماید که به بروز دعوا و جر و بحث های بی پایان منجر گردد.

به طور کلی برخی از افراد در گذشت زمان این گونه تصمیم می گیرند که با یک دیگر حرفی نزنند تا در نهایت دعوایی بین آن ها رخ ندهد، که این شرایط همان اندک رابطه‌ای که در بین آن ها وجود دارد را از بین خواهد برد.

سخن پایانی

در آخر این را باید بگوییم که به انجام رسیدن ازدواج هایی بدون مهر و علاقه معنایی برای افراد ندارد. عشقی که شما باید قبل از ازدواج به آن برسید باید بر پایه منطق، اصول و نهایت دقت نهادینه شده باشد. به صورت کلی قابل ذکر است که عشاق آتشین و نه ازدواج های بی عشق با ثمر نخواهد بود.

به طور کل باید با کسی ازدواج کنید که او را دوست داشته باشید ولی این دوست داشتن باید طوری باشد که همدیگر را خوب شنایی کرده باشید و به نقاط قوت و ضعف خود آگاهی داشته باشید و یکدیگر را در خیلی از مراحل زندگی همراهی و حمایت کنید. همان طور که در ابتدای مطلب هم گفته شد باید قبلا از ازدواج، هدف خود را از انجام دادن آن مشخص کنید. اگر می خواهید برای بچه دار شدن و یا از بین بردن نیاز جنسی و تنها نبودن ازدواج کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که قعلا دست نگه دارید.

مطالب مشابه را ببینید!