مجله تاپ‌ناز‌

نکات مهم برای ازدواج بعد از فوت همسر

ازدواج پس از فوت کردن همسر می تواند زندگی شما را در جهتی مثبت تغییر بدهد افرادی که می خواهند پس از مرگ همسر خود ازدواج کنند باید ابتدا از دوره سوگ عبور نمایند، این دوره ممکن است 6 تا 12 ماه باشد در این مدت فرد به این نتیجه می رسد که آیا ازدواج مجدد به صلاح او است یا بهتر است مجرد بماند. در ادامه این موضوع را بیشتر بررسی می کنیم.

نکات برای شما اگر قصد ازدواج بعد از فوت همسر را دارید

با فوت همسر زندگی شما دستخوش بعضی از تغییرات می شود که با وجود مدیریت کردن درست می تواند نقش مثبتی در زندگی شما داشته باشد، افرادی که این تجربیات را داشته اند در مقابل آن واکنش های متفاوت نشان می دهند، بعضی از افراد به سرعت تجدید فراش می کنند و به نوعی می خواهند از این مسئله فرار کنند با توجه به اینکه این تجربه برای هر فردی تلخ می باشد باید سعی کرد تا روش های موثری را برای سازگاری با آن به کار گرفت. یکی از بعدهای اصلی برای سازگاری با این شرایط، زمان است، زمان نقش مهمی در این مواقع دارد و به شما اجازه می دهد تا تصمیم گیری های درستی را در این مورد انجام بدهید، پس اگر قصد دارید پس از فوت همسر خود ازدواج کنید باید کمی به خود و اطرافیان خود زمان دهید.

امتناع کردن کامل یا اصرار زیاد برای این امر می تواند شرایط شما را بدتر کند. از سویی عوامل متعدد دیگری هستند که م توانند در این مورد موثر باشند. ازدواج زود هنگام در این موارد می تواند شرایط شما را سخت تر کند پس باید توجه داشته باشید که این تصمیم گیری در شرایط درستی انجام پذیرد.

نکات مهم برای ازدواج بعد از فوت همسر

زمان مناسب ازدواج بعد از فوت همسر چه موقع است؟

زمان در اینگونه تصمیم گیری ها بسیار مهم است زمانی که شما به صورت ناگهانی همسر خود را از دست می دهید یک ضربه عاطفی بزرگ به شما وارد می شود که می تواند جوانب مختلفی از زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد. بهترین بازه زمانی برای ازدواج کردن در این موقع 6 تا 12 ماه است و شما باید در این مدت روی هیجانات خود کنترل بیشتر داشته باشید و آنها را مدیریت کنید.

تحمل کردن مرگ عزیز شرایط سخت و دشواری دارد و شما تنها وقتی می توانید با آن کنار بیایید که زمان گذشت باشد و شما این واقعیت را پذیرفته باشید و با واقعیت روبرو شوید. زمان مناسب ازدواج مجدد چه موقع است؟ همان گونه که گفتیم زمان مناسب و حداقل برای این امر 6 تا 12 ماه است و در این مدت می توانید بیشتر خودتان را با شرایط سازگار کنید.

اگر حس می کنید که وضعیت روحی شما در حد مناسبی نیست و ثبات ندارید باید به مشاور مراجعه کنید و مشکلاتی مانند غم و اندوه را با او در میان بگذارید با توجه به اینکه از دست دادن همسر یک اتفاق ناگوار است شما باید سعید کنید تا به مرور زمان با این مشکل مواجه شوید.

درباره شرایطی که دارید واضح حرف بزنید:

وقتی که تصمیم میگیرید باز ازدواج کنید باید شرایط خودتان را به شکل واضح بررسی کنید و درباره آن با فرد مقابل صحبت کنید اینکه شما چه چیزهایی از آینده می خواهید دارای اهمیت است و بخش مهمی از روابط شما را تشکیل می دهد. درک وضعیت شما از سوی فرد مقابل دارای اهمیت است، پذیرش بعضی از موضوعات به شخصیت فرد مقابل ربط دارد به همین دلیل است که باید همه چیز را به شکلی واضه و صریح بیان نمود.

در نظر گرفتن فرزندان:

چنانچه از همسر سابق خود فرزند دارید شرایط شما تغییر می کند زیرا شما باید فرزندان خود را هم از نظر روانی بیشتر آماده کنید تا این موضوع از جانب آنها هم چذیرفته شود آنها باید با ویژگی های و خصوصیات شریک زندگی آینده شما بیشتر آشنا شوند و بدانند که شما قصد دارید پس از فوت همسر خود ازدواج کنید. پذیرش فرزدان نسبت به این موضوع که فرد مورد نظر شما را به عنوان پدر یا مادر خود می پذیرد یک پروسه پیچیده است که بهتر است از طریق روانشناس انجام گیرد تا تاثیرگذاری بیشتری روی زندگی آنها داشته باشد. فرزندان نسبت به این موضوع واکنش های متفاوتی دارند که در این صورت پدر و مادر باید در مورد زندگی فرزندان با والدین ناتنی آگاهی بیشتری کسب کنند. همچنین فرد مقابل شما باید رفتار با فرزند ناتنی را بداند و اینکه چگونه باید با او رفتار کنیم و در صورت نیاز به مشاوره مراجعه کنید.

تعیین حد و مرز:

باید میان زندگی مشترک و آینده خود حد و مرز تعیین نمایید بعضی از افراد با وجود اینکه مجدد ازداج کرده اند مدام خاطرات همسر گذشته خود را مرور می کنند و همین موضوع باعث می شود تا همسر شما از شما شکایت داشته باشد. داشتن حد و مرز در این موارد می تواند زندگی حال شما را بهتر سازماندهی کند.

در مورد مشکلات ازدواج مجدد چه می دانید؟ ازدواج مجدد می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد ولی نباید فراموش کنید که ازدواج بعد از فوت همسر می تواند زندگی شما را به سوی مثبتی حرکت دهد و این موضوع فقط زمانی که شما یک تصمیم درست گرفته باشید و برای فرار از واقعیت دست به این تصمیم نزنید می تواند زندگی شما را تغییر دهد. رضایت فرزندان نیز در این زمینه اهمیت دارد اگر فرزندان شما با ازدواج مجدد موافق نیستند می توانید به مشاوره مراجعه کنید و با روش های روانشناسی بیشتر آنها را قانع کنید.

بعضی از مشاوران در این مورد می توانند کمک های زیادی به شما ارئه کنند، همچنین بعضی از کمپین ها در این مورد خدمات ارائه می کنند که برای این دسته از افراد است و می توانند تجربیات مفید و موثر خود را در اختیار این افراد قرار بدهید. باید توجه کنید که خیلی از مشاوران عنوان می کنند که شما باید ابتدا از مرحله سوگ عبور کنید و در این مرحله ممکن است افسردگی و دیگر چالش ها را تحربه کنید که باید از اطرافیان کمک بگیرید.

مطالب مشابه را ببینید!