مجله تاپ‌ناز‌

ازدواج سفید و رابطه ضربدری بین متاهلین معضل جدید در ایران

ازدواج سفید و رابطه ضربدری بین متاهلین معضل جدید در ایران, سکس ضربدری

مشکل ازدواج سفید، دختران خیابانی و رابطه جنسی ضربدری زنان و مردان متاهل

وزارت بهداشت اعلام کرده بود که برای دختران خیابانی خدمات کارت سلامت جنسی را ارائه می دهد که این تصمیم با خشم برخی افراد مسئول مواجه شده است. روز گذشته نشست کمیته سلامت شورای فرهنگی اجتماعی زنان که با موضوع سلامت معنوی برگزار شد.

 

در این نشست بهرام عین الهی عضو کمیته سلامت شورای فرهنگی اجتماعی زنان با انتقاد از ورود فرهنگستان علوم پزشکی به سلامت معنوی گفت : سپردن دروس معارف به افراد غیرمتخصص با رویکرد عرفان و سلامت معنوی نتیجه منفی خواهد داشت زیرا انحراف فکری ایجاد شده در جامعه به سادگی از بین نمی روند.

 

در ادامه این نشست کبری خزعلی مدعی شد دشمنان به دنبال فروپاشی جامعه با استفاده از انقلاب جنسی است. وی که ریاست شورای فرهنگی اجتماعی زنان را برعهده دارد بیان کرد یک پروژه چندین ساله برای انحلال اخلاق و خانواده در ایران از سوی دشمنان در حال پیگیری است تا با فروپاشی خانواده و پررنگ کردن مسائل جنسی نظام اجتماعی را در کشور دچار اختلال کند.

 

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان در این نشست گریزی هم به برنامه اخیر وزارت بهداشت زد و گفت: وزارت بهداشت مسئولیت کلینیک های سلامت جنسی را برعهده گرفته است و قرار است در کنار هر خانه بهداشت یک مرکز ارائه خدمات به زنان خیابانی راه اندازی کنند و یکی از شرایطی که زنان خیابانی برای ارائه خدمات نامشروع خود ارائه می دهند، داشتن پرونده سلامت است.

 

خزعلی در اظهاراتی قابل تامل و پیگیری با ارائه آماری از مجردین کشور، اتهام سنگینی به وزارت بهداشت زد و گفت :در شرایطی که ۱۱ میلیون مجرد در سن ازدواج و ۵ میلیون نفر افراد طلاق گرفته در کشور داریم، به جای برخورد با زنان خیابانی و مجازات آنها، پروژه هم باشی و ازدواج به اصطلاح «سفید» در حال ترویج است،

 

زیرا قرار است ایران با انقلاب جنسی دچار فروپاشی شود. آنها فساد ضربدری بین افراد متاهل را ترویج می کنند و وزارت بهداشت پایگاه این نفوذ دشمن شده است، به طوری که مدیریت میانی در وزارت بهداشت در حال جهت دادن به این پروژه است.(مهر)نکته جالب توجه آنجاست

 

که اگر خزعلی به ازدواج سفید و رابطه ضربدری بین متاهلین اشاره کرده است چرا آماری ارائه نداده که درصد انجام این عمل در جامعه نیز مشخص شود! باتوجه به کدام سند، مدیران میانی وزارت بهداشت را به جهت دادن در پروژه رابطه ضربدری متهم می کند؟

 

اگر این موضوعات که از آسیب های بسیار خرد جامعه بشمار می آید توسط یکی از مسئولین دولتی بیان می شد، چه هجمه ای از سوی مخالفان و هم سنگران ایشان به وی به جهت سیاه نمایی از وضعیت جامعه وارد می آمد؟

 

لازم به یادآوری به کبری خزعلی است که فساد فرهنگی و تغییر نگرش ها در یک جامعه دفعی نیست و ماحصل تربیت نسل ها و اقدامات متولیان فرهنگی جامعه است. امثال ایشان بجای فرار رو به جلو و فشار به دولت، بهتر است گزارشی از اقدامات خود و مجموعه تحت مدیریت خود ارائه دهد و ما حصل بروز آن در کف جامعه را نیز بیان کند.

 

اطلاعاتی بیشتر در مورد رابطه جنسی ضربدری

رابطه جنسی ضربدری ریشه در انگیزه های جنسی، تعهدات زناشویی و کیفیت روابط بین زوجین دارد که همه آنها بین همسران ، فرد به فرد متفاوت است. روابط جنسی همیشه همسو با یک زن و شوهر است. آنها نیاز دارند یک فرد را به عنوان شریک جنسی انتخاب کنند. حفظ روابط زناشویی را می توان از طریق این پرسش بررسی کرد که “آیا در زندگی خود ، مرد یا زنی وجود دارد که شما واقعا دوستش بدارید؟”

رابطه جنسی ضربدری چیست؟

در رابطه جنسی ضربدری بیش از دو یا چند زوج درگیر آن می شوند. به گونه ای که برخی از افراد اجازه می دهند همسرشان یا شریک جنسی شان با شخص دیگری رابطه جنسی برقرار کند. این اجازه به آنها احساس لذت و حتی ارضا را می دهد!

آیا ممکن است مردان به صرف خسته شدن از رابطه خود دست به چنین رابطه ای بزنند؟ این نوع روابط به طور حتم در روحیه و روابط زناشویی تاثیر دارد. اگر آموزش و یادگیری جهت بهبود روابط زناشویی جایگزین چنین انتخاب ها و انگیزه هایی شود ، می تواند مانع خاموشی چراغ گرم خانواده ها و زوجین شود.

تاریخچه رابطه جنسی ضربدری

بر اساس شواهد تاریخی ریشه این نوع روابط در دوران رم باستان است . این نوع رابطه به عنوان یک سبک و سنت رایج در بین مردم آن زمان انجام می شده است. از زمانی که در اروپا انقلاب جنسی ایجاد شد این رابطه سبک و سیاق جدیدی به خود گرفت. در قرن ۱۸ میلادی سکس ضربدری در بین مشاهیر و روشنفکران اروپا مرسوم می شود. با نزدیک شدن به اواسط قرن ۱۹ میلادی ، رابطه جنسی ضربدری در بین برخی مردم آلمان رواج پیدا می کند. اما در قرن حاضر با گسترش و ایجاد فضای مجازی و امکانات رسانه ای در اختیار گذاشتن شریک جنسی برای افراد سبک و سیاق جدیدی به خود گرفته است و انگیزه های متعددی پشت این داستان است. اما با نگاه دقیق می توان ریشه آن را در خارج از اروپا جست و جو کرد.

رابطه جنسی ضربدری در پیش از اسلام

با نگاه به دوران پیش از اسلام می توان ریشه آمیزش جنسی از نوع ضربدری مشاهده شده در جامعه امروزی را به تصویر کشاند. اگر بگوییم آمیزش ضربدری و حتی سایر انواع رابطه ها و پدیده های نوظور ، می تواند نشات در دوران پیش از اسلام داشته باشد ، حرف گزافه ای نگفته ایم. در بین اعراب دوران قبل از اسلام چند نوع ازدواج رسم بوده است که از نوع ازدواج رسمی و پذیرفته شده امروزی دور بوده است.

ازدواج تک همسری و اصطلاحا شرعی و قانونی در آن زمان وجود داشته است اما برخی از آنها در بین خود رسم هایی عجیب را خانه به خانه ، قبیله به قبیله انتقال می دادند. همین رسوم و انواع ازدواج ها و رابطه های جنسی یکی ازمواردی است که با قوانین مدنی بیان شده از سوی پیامبر اسلام (ص) در ستیز بوده و آنها از این طریق مخالفت خود را با با پیامبر (ص) اعلام می کردند.

از نظر برخی افراد و با نگاه به تاریخ آن دوران و تلاش پیامبر در راستای تغییر قوانین دوران اعراب پیش از اسلام مشخص می شود که ، پیامبر اکرم(ص) کار عظیمی را در آن روزگار انجام داده اند. این کار بزرگ نشان دهنده این است که ازدواج شرعی پذیرفته شده در اسلام در حال حاضر نقطه تعدیل بین رسوم قبایل و رسم اسلام است.

ازدواج رسمی و صحیح آن دروان در میان بازماندگان حضرت اسماعیل (ع) و اجداد پیامبر گرامی اسلام (ص) رایج بوده است. این نوع پیوند زناشویی، همانند ازدواج های شرعی امروزی همراه با اجازه پدر و دارای مراسم خواستگاری بوده است.

اما در برخی افراد و قبایل آن زمان پیوندی به نام “نکاح استبضاع ” رایج بوده است. ازدواج به روش استبضاع یعنی یک مرد برای تغییر یا اصلاح خانواده و نسل خود همسرش را در اختیار افراد غریبه و سایر قبایل می گذاشته است. رسمی که شاید بتوان گفت الان رابطه جنسی ضربدری مشابه آن است.

نوع دیگر ازدواج نکاح جمعی بوده است . در آن یک عده مشخص از مردان با یک زن رابطه جنسی برقرار می کردند. نکته جالب این نوع پیوند آن بوده است که اگر این زن باردار می شده و پس از آن صاحب فرزند می شده است، مردی که شبیه آن فرزند بوده است ، به عنوان پدر وی انتخاب می شده است.

ازدواج پرچمداران

ازدواج پرچمداران یا به زبان عربی “صواحب الرّایات” به گونه ای بوده است که زنان در شرایطی که همسرشان به دلیل مسافرت ، جنگ و یا … در خانه حضور نداشته است ، بر سردر خانه خود نشانه یا پرچمی نصب می کردند و این کار انها این مفهوم را داشت که هر مردی می تواند با آن ها ازدواج کند و ارتباط برقرار کند.

از دیگر انواع ازدواج آن زمان ، نکاحی به نام شغار بوده است . یک مرد ، یکی از اعضای خانواده اش (مثلا خواهر خود) را به مرد دیگری می داده و در ازای او یا پول می گرفته یا همانند آن، با اعضای خانواده طرف مقابل رابطه برقرار می کرده است. در نکاح بدل، مرد متاهلی به مرد متاهل دیگری پیشنهاد می داده است که زن های خود را با همدیگر عوض کنند.

در مقابل در خواست رابطه جنسی ضربدری چه کنیم؟

با توجه به فرهنگ جامعه ما ، این مسئله می تواند به عنوان یک اختلال جنسی و جز مشکلات جنسی تلقی شود و نیاز هست که در مقابل این درخواست حتما به مشاوره روانشناسی مراجعه شود و با مطرح شدن مسائل در مورد ادامه زندگی و بهبود وضعیت روابط تصمیم گیری شود. ترغیب طرف مقابل در جهت مراجعه به روانشناس یا حتی روانپزشک جهت آموزش نحوه ارتباط و حل مشکل برای مقابله با این درخواست موثر است.

مطالب مشابه را ببینید!