مجله تاپ‌ناز‌

از بین بردن سوسک های خانگی با 10 روش عالی و موثر

از بین بردن سوسک های ساختمان با بعضی از اصول خاص، براحتی امکان پذیر است و در ادامه 10 روش عالی و موثر از بین بردن انواع سوسک را توضیح داده ایم که می توانید از شر هر سوسک خانگی، کابینت و فاضلاب راحت شوید.

از بین بردن سوسک ها و خلاص شدن از شر آنها فقط با اسپری سوسک کش و یا قرار دادن طعمه امکان پذیر نیست. سوسک ها می توانند خیلی راحت به هر جایی نفوذ کنند و سرعت رشد بالایی نیز دارند. سوسک ها بقدری مقاوم هستند که حتی تا یک ماه بدون غذا و تا دو هفته بدون آب زنده می مانند.

نکته: ممکن است با حشره کش های قوی بتوانید سوسک را از بین ببرید ولی این نوع از مواد شیمایی برای انسان نیز خطرناک هستند و استفاده از آنها کاملا اصولی نیست.

از بین بردن سوسک های خانگی با 10 روش عالی و موثر

10 روش عالی از بین بردن سوسک

سوسک ها می توانند مشکلات زیادی ایجاد کنند و آرامش شما را بهم بزنند. در ادامه 10 روش برای از بین بردن انواع سوسک را توضیح می دهیم که انواع سوسک بزرگ، سوسک های ریز، سوسک کابینت، سوسک حمام و … را از بین ببرید.

مخلوط بوریک اسید و شکر پودری

بوریک اسید که بیشتر برای ضد عفونی استفاده می شود با کمی شکر پودری مخلوط شود. شکر برای فریب دادن سوسک ها است که این ماده سمی را استفاده کنند. اسید بوریک برای انسان و حیوان سمی است، ولی برای اینکه از شر این حشرات مزاحم خلاص شوید، می توانید این مخلوط را در مکان هایی که برای انسان و حیوان غیر قابل دسترس است قرار بدهید(مثل پشت یخچال، ماشین ظرفشویی، لباسشویی، گاز، لبه های کابینت و …).

از بین بردن سوسک

6- تله قهوه

دانه های قهوه شباهت زیادی به خود سوسک دارند. افرادی مه قهوه استفاده می کنند، می توانند برای از بین بردن سوسک ها از قهوه استفاده کنند. می توانید از قهوه به عنوان تله ای خوب برای کشتن سوسک استفاده کنید. شما به یک بطری شیشه ای و دانه یا پودر قهوه نیاز دارید.

یک فنجان یا بطری شیشه ای از پر از قهوه کنید و به آن آب اضافه کنید تا سوسک ها را از بین ببرد. سوسک ها به داخل شیشه جذب می شوند و هر سوسکی که داخل شیشه برود تا 40 دقیقه درون آب نفس می کشد و در نهایت از بین می رود.

بطری را روغنی کنید تا سوسک ها نتوانند از شیشه خارج شوند. بطری های شیشه ای قهوه را که داخل آنها آب ریخته اید را در اطراف خانه و جاهایی که سوسک دیده اید قرار دهید. این کار را تا وقتی ادامه دهید که سوسک دیگی در شیشه نیفتد. اگر سوسک ها تخم گذاری نکرده باشند، از شر سوسک ها خلاص می شوید.

از بین بردن سوسک های خانگی با 10 روش عالی و موثر
از بین بردن سوسک

تمیز کردن مرتب و همیشگی

مانند خیلی دیگر از آفتات خانگی، پیشگیری بهتر از درمان است. باید مطمئن شوید که خانه شما کاملا تمیز است و هیچ نوع پسماند مواد غذایی به ویژه چربی در گوشه کنار خانه موجود نیست زیرا سوسک ها به سرعت جذب مواد چرب می شوند.

این بدین معنی است که هر روز خانه را تمیز کنید، هرگز ظروف کثیف را در سینک نگذارید و مطمئن شوید که پخت و پز هم کاملا تمیز است. بهتر است آخر شب کل آشغال ها و پس ماندهای مواد غذایی را جمع آوری کنید و محیط را تمیز کنید.

بسن شکاف ها و سوراخ ها

هر نوع شکافی که در دیوار، کابینت، چوب ها، کمدها و مکان های غیر قابل دسترس است را مسدود کنید. سوسک و حشرات می توانند از سوراخ های کوچک و شکاف ها وارد خانه شوند.

بستن شکاف و سوراخ ها شاید زمان بر باشد، ولی ارزش وقت گذاشتن را دارد، زیرا برای همیشه از شرک سوسک ها خلاص می شود. ممکن است آپارتمان های همسایه شما دارای سوسک باشند که از همین شکاف ها به منزل شما نیز راه پیدا می کنند. با استفاده از سیمان، گچ و یا سیمان سفید می توانید این درزها را بگیرید.

رفع نشت آب

سوسک ها عاشق جای تاریک و نمور هستند. بیشتر در کنار سینک که خیس است زندگی می کنند. تمام سوسک ها می توانند تا یک ماه بدون غذا زنده بمانند، ولی تا دو هفته بدون آب از بین می روند. منابع آب منزل را اصلاح و تعمیر کنید، اگر شیرآلات شما دچار نشتی هستند، باید آنها را رفع کنید.

خنک نگه داشتن مکان هایی که سوسک دیده شده

سوسک های آمریکایی یکی از سوسک های رایج در منزل هستند و در روزهای گرم ممکن است پرواز هم کنند که بسیار وحشتناک و چندش آور است. هر چه هوا گرم تر باشد، فعالیت این سوسک ها بیشتر می شود پس می توانید با مقداری خنک نگه داشتن فضای منزل این موجودات را دور کنید.

جوش شیرین و شکر

جوش شیرین و شکر مخلوطی بسیار ساده است که موثر است. سوسک ها همیشه در مکان های تاریک و در کنج ها مخفی می شوند و باید این مخلوط را در این مکان ها قرار دهید.

از بین بردن سوسک

برای درست کردن این مخلوط مواد زیر را آماده کنید:

  • جوش شیرین
  • شکر
  • یک کاسه یا فنجان

جوش شیرین مانند بوریک اسید، قوی نیست ولی می تواند با معده سوسک ها، مخلوط شود و به مرور زمان آنها را از بین ببرد. از هر دو ماده به اندازه یک چهارم فنجام مخلوط کنید و در مناطقی که سوسک ها دیده شده اند بریزید.

اسپری نرم کننده پارچه

از بین بردن سوسک

آیا می دانستید نرم کننده پارچه می تواند سوسک ها را نابود کند؟

برای استفاده از این اسپری نمی توانید آن را کف زمین بریزید و انتظار داشته باشید که سوسک ها با خوردن محلول بمیرند، بلکه باید این اسپری را بر روی آنها بپاشید تا نابودشان کنید.

مواد لازم:

  • نرم کننده پارچه
  • آب
  • قوطی اسپری

3 قسمت از اسپری را نرم کننده بریزید و دو قسمت آن را با آب پر کنید و سپس آن را هم بزنید تا مخلوط شوند. هر کجا سوسک ها را دیدید کافی است محلول را روی آنها اسپری کنید.

برگ بو

از بین بردن سوسک

شاید هدف شما به جای کشتن سوسک ها، بیرون کردن آنها از خانه باشد. سوسک ها از بوی برگ بو متنفر هستند. یکی از مهمترین مزیت های برگ بو، سمی نبودن آن است و با خیالی آسوده می توانید برگ بو را برای از بین بردن سوسک ها و خارج کردن آنها از خانه هر جایی قرار دهید.

چند عدد برگ بو بردارید و آنها را درون یک کاسه با استفاده از یک چاقو یا وسیله ای دیگر به پودر تبدیل نمایید و در جاهایی بریزید که احتمال می دهید محل رفت و آمد سوسک ها باشد، این مکان ها می تواند لبه های کابینت، پشت گاز، یخچال، کمدها و … باشد.

پوست یا آب لیمو

از بین بردن سوسک

لیمو یک ماده محبوب و پاکننده قوی خانه در دنیاست. هیچ شکی نیست که لیمو می تواند آلودگی ها را از بین ببرد، اما کمتر کسی است که بداند لیمو می تواند سوسک ها را هم از بین ببرد.

خواص ضد پاتوژن لیمو و دیگر خواص مرکبات خوراکی آن می تواند باعث از بین رفتن سوسک ها شود.

روش های استفاده:

  • اسپری کردن آب لیمو در مناطق غیر قابل دسترس مثل پشت یخچال و غیره.
  • تکه های لیمو را در اطراف خانه بریزید.

پیشنهاد سرویس لوله:

  • سطل یا کاسه بزرگ
  • آب لیمو (فشرده شده یا خریداری شده)
  • قاشق و حوله

آب و آب لیمو را با هم مخلوط کنید. اطمینان پیدا کنید که آب لیمو بیش از حد رقیق نیست. توصیه می کنیم اول آب لیمو را داخل سطل بریزید و سپس آب را کم کم به آن اضافه کنید تا زمانی که مطمئن شوید هنوز بوی قوی لیمو حس می شود. برای گرفتن بهترین نتیجه بهتر است درصد آب لیمو از آب بیشتر باشد.

حالا نوبت این رسیده که محلول را اطراف خانه و مکان هایی که محل اختفای سوسک ها هستند بریزید و یا اسپری کنید.

منبع: serviceloole.ir

مطالب مشابه را ببینید!