مجله تاپ‌ناز‌

چه کسانی نباید از داروی گیاهی استفاده کنند؟

داروی گیاهی از جمله محصولاتی است که این روزها استفاده از آن مد نظر قرار گرفته است. بسیاری از کارشناسان بر این عقیده هستند بیماری کرونا نقطه عطفی در تاریخ بشریت به شمار می رود. قبل از این بیماری، تقریبا فضای خالی زیادی میان مصرف داروهای شیمیایی و گیاهی دیده می شود. اما پس از همه گیری بیماری کرونا کارشناسان سلامتی به این نتیجه رسیدند داروهای شیمیایی و گیاهی همراه یکدیگر می توانند به انسان ها کمک کنند زندگی سالم و بی دغدغه ای را تجربه کنند. اما باید بدانید داروی گیاهی به معنای بی خطر نیست!

داروی گیاهی

گیاهان دارویی بی خطر نیستند!

یکی از مهمترین مواردی که توصیه می شود تمامی افراد به آن توجه داشته باشند این مسئله است که گیاهان دارویی بی خطر نیستند. در واقع؛ گیاهان دارویی همانند داروهای شیمیایی باید طبق اصول مورد استفاده قرار گیرند تا بتوانند به سلامتی کمک کنند. برخی از انواع گیاه دارویی می توانند باعث افزایش فشار خون شوند که این مورد برای بیماران مبتلا به فشار خون بالا مضر است.

 همچنین، برخی از گیاهان دارویی باعث افزایش ضربان قلب می شوند و کسانی که به بیماری های قلبی مبتلا هستند نباید آنها را مصرف کنند. به همین دلیل، توصیه می شود هرگز خودسرانه از داروی گیاهی برای افزایش سلامتی خود استفاده نکنید و قبل از مصرف با کارشناس داروی گیاهی مشورت نمایید.

عدم استفاده از گیاهان دارویی برای گروه خاص

همانطور که متوجه شده اید تمامی افراد نباید از داروی گیاهی استفاده کنند و موارد زیادی برای استفاده از گیاهان دارویی باید مد نظر قرار گیرند. به طور کلی، پیشنهاد می شود افرادی که در شرایط زیر هستند در مصرف گیاهان دارویی بسیار محتاط باشند:

  • زنان باردار و شیرده
  • افراد زیر 18 سال و افراد بالای 65 سال
  • افرادی که به بیماری های حاد و مزمن کنترل نشده دچار هستند

البته باید در اینجا به مسئله مهمی اشاره کنیم. گروه هایی که در اینجا به آنها اشاره کردیم بدن های بسیار حساسی دارند و هر گونه اشتباه در مصرف دارو می تواند آسیب های زیادی به آنها وارد کند. این افراد باید با احتیاط بسیار بیشتری از داروهای گیاهی استفاده نمایند و قبل از مصرف با پزشک مشورت نمایند.

2 5 e1670743953915

آیا گیاهان دارویی برای درمان بیماری های حاد مناسب هستند؟

با توجه به این موضوع که استفاده از داروی گیاهی برای درمان بیماری ها سابقه چندین هزارساله دارد، بی شک از این علم می توان برای درمان بیماری های حاد استفاده کرد. مطالعات نشان داده اند گیاهان دارویی زیادی وجود دارند که می توانند به درمان انواع سرطان ها کمک کنند و یا از بدن در برابر ابتلا به بیماری های مزمن محافظت نمایند. اما باید بدانید استفاده از گیاهان دارویی باید طبق دستور العمل خاصی صورت گیرد و بیمار باید دائما تحت نظر پزشکی باشد که در این زمینه اطلاعات دارد.

3 2 e1670743967428

پیشگیری یا درمان

همانطور که می دانید همواره این موضوع را شنیده اید که پیشگیری بهتر از درمان است. بهتر است بدانید این موضوع در مورد استفاده از گیاهان دارویی نیز وجود دارد. گیاهان دارویی زمانی می توانند اثربخشی بسیار بالایی داشته باشند که قبل از ابتلا به بیماری های مزمن مورد استفاده قرار گیرند (این قانون در مورد استفاده از مکمل های شیمیایی نیز وجود دارد).

 به همین دلیل، بهترین روش برای استفاده از گیاهان دارویی قبل از ابتلا به بیماری های مزمن است. بسیاری از گیاهان دارویی می توانند به تقویت بدن کمک کنند و برای حفظ سلامت ارگان های بدن مفید هستند، به همین دلیل، توصیه می شود تمامی افراد با توجه به ویژگی های بدنی خود بهترین مکمل های گیاهی را انتخاب کنند و مورد استفاده قرار دهند.

آیا گیاهان دارویی عوارض جانبی دارند؟

مکمل های گیاهی مانند تمامی مکمل های دارویی دارای عوارض جانبی هستند. بروز حساسیت‌های آلرژیک شایع ترین مشکلاتی هستند که در اثر استفاده از مکمل های دارویی گیاهی رخ می دهند. برخی از افراد در اثر استفاده از مکمل های دارویی دچار حساسیت های پوستی و یا واکنش های تنفسی می شوند و این مسئله می تواند برای سلامتی حاد باشد. در این شرایط فرد باید مصرف گیاهان دارویی را قطع کند. گاهی تغییر دوز داروها می تواند به کنترل حساسیت ها کمک کند. بهتر است قبل از مصرف با پزشک و یا داروساز که در این زمینه تخصص دارد مشورت کند.

برای خرید داروی گیاهی به کجا مراجعه کنیم؟

تا بدینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد داروی گیاهی در اختیار شما قرار دهیم. گیاهان دارویی مانند مکمل های شیمیایی باید پس از آنالیز کامل سلامتی مورد استفاده قرار گیرند. همانطور که متوجه شده اید طبیعی به معنای بی خطر نیست و موارد مهمی مانند تداخلات دارویی قبل از مصرف باید بررسی شوند. افراد زیر 18 سال و بالای 65 سال، زنان باردار و شیرده باید قبل از مصرف گیاهان دارویی با پزشک مشورت کنند.

اگر به دنبال یک مرکز معتبر برای خرید مکمل داروی گیاهی هستید، می توانید به داروخانه آنلاین در اینجا مراجعه کنید. کارشناسانی که در این مرکز مشغول به فعالیت هستند به شما کمک می کنند با توجه به شرایط بدنی خود بهترین مکمل را سفارش دهید.

مطالب مشابه را ببینید!