مجله تاپ‌ناز‌

برای یک تعطیلات رویایی کدام اسکیپ روم تهران را انتخاب می‌کنید؟

اتاق فرار تهران

در کودکی دوست داشتید روزهای تعطیل را چطور بگذرانید؟ با رفتن به شهربازی و سوار بازی‌های هیجان انگیزی مثل ترن هوایی شدن یا رفتن به یک مهمانی و دیدن فیلم‌ها و انیمیشن‌های مورد علاقه‌تان؟ آیا هنوز هم مثل آن دوران سبک تفریح خاص خودتان را دارید؟

برخی از افراد تفریح کردن را در حل کردن چالش‌های ذهنی و پازل یا دیدن فیلم و خواندن کتاب می‌بینند؛ اما عده‌ای دیگر ترجیح می‌دهند برای تفریح کردن به سراغ کارهای فیزیکی و پرهبجان‌تر بروند. احتمالا این تجربه را داشته‌اید که دوستان و یا نزدیکانتان سبک تفریح متفاوتی با شما داشته باشند و به همین علت نتوانید برنامه مشترکی برای معاشرت با یکدیگر بچینید. اما حضور در اسکیپ روم همان تجربه‌ای است که شما و همراهانتان با سلایق متفاوت را کنار هم جمع می‌کند و تجربه‌ای فراموش نشدنی برایتان می‌سازد! اگر می‌خواهید بیشتر درباره این بازی، انواع مختلف آن و جذاب‌ترین اسکیپ روم تهران بدانید؛ تا انتهای این مطلب همراه ما باشید:

کدام اسکیپ روم تهران را انتخاب کنیم؟

اسکیپ روم‌ها یا اتاق‌های فرار؛ فضاهایی هستند که شما و تیم همراهتان به عنوان بازیکن وارد آن می‌شوید. سپس طبق یک سناریوی از پیش نوشته شده؛ با اتفاقات و چالش‌هایی مواجه خواهید شد و پس از حل انها می‌توانید از اتاق خارج شوید. اسکیپ روم‌ها انواع مختلفی دارند که تفاوت آنها در تم اصلی، سناریو و چیدمان اتاق مشخص می‌شود. اتاق فرار ترسناک، اتاق فرار پلیسی، اتاق فرار هیجانی و… از جمله ژانرهای محبوب و معروف اسکیپ روم‌ها هستند.

برای درک بهتر سبک و ژانر اسکیپ روم، می‌توانید آنها را با فیلم‌ها یا کتاب‌ها مقایسه کنید. هنگامی که وارد اتاق فرار می‌شوید؛ همه چیز به گونه‌ای به نظر می‌رسد که گویی وارد فضای فیلم یا کتاب مورد علاقه‌تان شده‌اید؛ با این تفاوت که خودتان قهرمان و نقش اصلی داستان هستید.

بنابراین هنگام انتخاب اسکیپ روم، باید حتما سبک مورد علاقه خود و همراهانتان را در نظر بگیرید. اگر کم تجربه هستید و زیاد تجربه حضور در اسکیپ روم را نداشته‌اید؛ در ابتدا به سراغ اتاق فرارهایی بروید که درجه سختی کمتری دارند. از آنجا که اسکیپ روم تهران روز به زور در حال افزایش است؛ با رعایت این نکات و البته خواندن تجربیات سایر افراد به راحتی می‌توانید اتاق فرار مناسبتان را پیدا کنید.

ترسناک ترین اتاق فرار تهران کجاست؟

اسکیپ روم ترسناک را می‌توان محبوب‌ترین سبک اتاق فرار دانست. سناریویی که در این اتاق‌ها پیش می‌رود بی‌شباهت به فیلم‌های ترسناکی مثل کانجورینگ یا اره نیست! برخی از اتاق‌های فرار ترسناک، از داستان‌ها و موجودات ماورایی مانند اشباح و اجنه برای ایجاد حس رعب و وحشت کمک می‌گیرند؛ در حالی که برخی دیگر با استفاده از قاتل‌ها و افراد خطرناک این کار را انجام می‌دهند. در اتاق فرار ترسناک، فضا و دکوراسیون هم بازتاب دهنده همین حس و حال است. علاوه بر این موارد، معمولا در اتاق فرار ترسناک بازیگران یا اکتورها با گریم و رفتار ترسناک وارد بازی و تعامل با شما می‌شوند و این مسئله یکی از اصلی‌ترین عوامل ایجاد ترس و وحشت در اسکیپ روم است.

از اسکیپ روم‌هایی مانند احضار، طاعون، تسخیر شده و… می‌توان به عنوان ترسناک‌ترین اتاق فرارهای تهران نام برد.

رزرو اتاق فرار

بهترین اتاق فرارهای تهران

البته اتاق فرار ترسناک برای همه مناسب نیست و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که سبک‌های دیگر را امتحان کنند. به طور مثال افرادی که ناراحتی قلبی، ترس و فوبیا از فضای بسته یا تاریکی و یا روحیه حساسی دارند؛ بهتر است به سراغ اتاق فرار ترسناک نروند. اگر ترجیح می‌دهید زمانتان را صرف چالش ذهنی و حل معماها کنید؛ بهترین اسکیپ روم تهران برای شما اتاق فرار پلیسی یا معمایی است.

در این اسکیپ روم‌ها شما باید بتوانید مانند یک پلیس یا کارآگاه فکر کنید. به طور مثال از روی نشانه‌ها و سرنخ‌ها قاتل را پیدا کرده و موفق به باز کردن درب شوید. البته اتاق فرارهای غیر ترسناک هم سطوح مختلفی دارند و شما با توجه به تجربه خود و تیمتان می‌توانید اسکیپ روم مناسبتان را پیدا کنید.

اتاق فرار هیجانی هم از دیگر ژانرهای محبوب اسکیپ روم به شمار می‌رود. معمولا در این اتاق‌های فرار با اتفاقات غیرمترقبه، حوادث ناگهانی و جنب و جوش زیاد روبرو می‌شوید. ژانر پلیسی و یا حتی سیاسی را هم می‌توان از زیرمجموعه‌های این سبک دانست.

چرا نباید فرصت حضور در اتاق فرار را از دست بدهید؟

شاید فکر کنید که رفتن به اتاق فرار تفاوتی با سایر برنامه‌های تفریحی ندارد؛ اما این بازی مزایای بسیار زیادی برای شما به همراه دارد که به برخی از آنها به صورت گذرا اشاره می‌کنیم:

بازی در اتاق فرار بهترین روش برای آموزش همکاری و کار تیمی است. شما به صورت گروهی وارد بازی می‌شوید و باید به صورت گروهی معماها و چالش‌ها را حل کنید. بنابراین روحیه کار تیمی در شما تقویت خواهد شد.

شما در اتاق فرار با قرارگیری در موقعیت‌های خاص، ذهنتان را ورزیده‌تر می‌کنید. حل چالش‌ها و معماها در زمان کم در اسکیپ روم، کمک می‌کند در زندگی روزمره هم تصمیمات بهتر و سریع‌تری بگیرید.

در طول این بازی شما می‌توانید بیشتر با اخلاقیات و روحیات هم تیمی‌هایتان آشنا شوید و به همین دلیل حضور در اسکیپ روم بهترین فرصت برای محکم کردن روابط دوستانه و کاری است.

اسکیپ روم

نکات مهم هنگام رزرو اتاق فرار در تهران

با توجه به رشد جمعیت در پایتخت، تعداد اسکیپ روم تهران هم در این سال‌ها به شدت افزایش پیدا کرده است. خوشبختانه شما در هر محله این شهر می‌توانید تعداد زیادی اسکیپ روم در ژانرهای مختلف پیدا کنید. اگرچه با توجه به تنوع بالای اسکیپ روم‌ها، انتخاب از بین آنها کار سختی به نظر می‌رسد؛ اما کافی است چند نکته را هنگام رزرو اتاق فرار تهران مد نظر قرار دهید:

  • حتما به ژانر و درجه سختی اتاق فرار دقت کنید.
  • با خواندن خلاصه سناریو می‌توانید متوجه شوید که این اتاق فرار چقدر به روحیات شما نزدیک است.
  • خواندن تجربه سایر افراد کمک می‌کند دید بهتری نسبت به کلیات اتاق فرار داشته باشید.
  • با توجه به آدرس اتاق فرار تهران می‌توانید اسکیپ روم‌هایی را انتخاب کنید که به محل زندگی یا کارتان نزدیکترند و به این ترتیب هزینه و زمان زیادی را برای رسیدن به اتاق فرار صرف نکنید.

برای یک روز فوق العاده آماده‌اید؟
اتاق فرار می‌تواند به اندازه سوار شدن به سخت‌ترین وسایل شهربازی ترسناک باشد یا درست هم اندازه خواندن یک کتاب از اگاتا کریستی، ذهنتان را به چالش بکشد. کافی است سلیقه‌تان را بشناسید و با دوستان نزدیکتان برای رزرو اتاق فرار هماهنگ شوید. سپس تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که خودتان را به آدرس مشخص شده برسانید و از درگیر شدن با ماجرایی که چیز زیادی از آن نمی‌دانید؛ لذت ببرید.

مطالب مشابه را ببینید!